Mijn eerste en tweede kregen met 4 mnd 2 tandjes en daarna gestaag de rest. En de laatste kreeg met 7 mnd de eerste tandjes.
Ik heb nog geen kindjes, maar wilde toch even zeggen, ik werd geboren met een tandje! (ma heel blij mee, vooral tijdens geven BV!)
Mijn dochter was 6 maanden toen ze de eerste 2 kreeg, gelukkig heeft ze er geen last van gehad, want we waren precies op vakantie. Inmiddels heeft ze alles.
Bij mijn zoontje is ie net door. Hele scherpe rand voel je nu, ben benieuwd wanneer die echt helemaal door is zeg maar. Nu zie je alleen een rand
Toe maar al 8 tandjes ben benieuwd hoelang mika er over doet aangezien er eentje is door gekomen gisteren haha
De oudste had de eerste 2tanden met 6 maand, binnen een week. De jongste heeft sinds 7 maand last, maar pas afgelopen week (net9 maand) is er de eerste tand door. En er staan nog een paar op het randje.. Gemiddeld is de eerste tussen de 6-9 maand, en daarna 1 per maand. Maar gemiddelde kinderen zijn er niet zoveel
Mijn dochter werd geboren met een enorme bobbel bij haar rechter ondertandje en uiteindelijk is hij doorgekomen toen ze 5 weken was! Met zes weken was hij helemaal door en met 9 weken was nummer 2 er ook. Inmiddels is ze 13 weken en heeft ze 3 tanden! Mijn zoon kreeg zijn eerste tandje toen hij ruim 10 maanden was, hij kon eerder lopen (hij kon met 10,5 maanden lopen) dan dat hij tanden had haha!
Hier met 5 maanden de eerste en nu met 14 maanden heeft ze 8 tanden en een kies die half door is. Het duurde 5 maanden voordat na de 2 ondertandjes de boventandjes kwamen maar sinds juni gaat het in een rap tempo door!
Dat valt nog mee, bij een vriendin van me vond ik het toch een beetje "horror"gezicht dat die kleine al met 2 onderste tanden was geboren (ze zaten beide onderaan reeds half door) Mijn dochter was er met 9,5 maand bij, maar zij is gestart met de bovenste hoektanden... en klein vampiertje
Hier met 8.5 maand 2 tegelijk en naast elkaar.. En het mooie is geen spuitluier/pijn oid gezien bij hem.. Ze zaten er ineens haha
Hoezo valt het nog mee? Heb je enig idee hoe zielig het is om je pasgeboren kindje met dikke, blauwe bobbels in haar mondje pijn te zien hebben. Met vijf weken kwam hij door maar ze heeft vooral die weken daarvoor ontzettend veel last gehad. Dan had ik liever gezien dat ze al door waren tijdens de geboorte. En dat het er wat vreemd uitziet bij zo'n kleintje daar maak ik me niet zo druk om, ik ben er inmiddels al helemaal aan gewend