het leed dat kiesjes heet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zuuske, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Na al een half gebit te hebben gekregen zonder al te veel moeite (gelukkig), is er nu toch een gemene kies aan het door wrikken in de onderkaak. Arm meisje, ze was nog niet eens door haar flinke verkoudheid heen. En door de dunne zure ontlasting ook nog eens van die vuurroede billetjes.
    We gebruiken normaal homeopathische druppels en heb nu voor het eerst tandengel gesmeerd. Lijk wel wat te helpen.
    Wie heeft er nog tips?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.675
    113
    Naar he die tandjes. Hier komen er ook weer 2 bij, ze heeft er al 2. Paracetamol al gegeven?

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik geef dentinox voor het slapen. Als je dat smeert op het tandvlees mag je 45 minuten niets te eten of te drinken geven omdat het de tong ook kan verdoven. Als de last heel erg is, geef ik ook paracetamol. Een ijsje kun je ook proberen ;)

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Paracetamol en dentinox, werkt hier het beste 😉

5. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Hier nooit geen last gehad en al 3 kiezen door. Ze kwijlt alleen veel. Zou niet weten wat je kunt geven

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Dentinox en paracetamol. Als ze last heeft, gewoon lekker geven.

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Bedankt. De kiespijn lijkt wel over maar die rode billen, echt zielig.

8. patjuhxx

patjuhxx Actief lid

13 feb 2012
    148
    0
    16
    Nijmegen
    Ohhhh die kiezen, drama!
    Hier heel het weekend een superkwijlend, huilend, slecht slapend, viespoepend kind gehad haha ;) Komen er 4!!!! tegelijk door!
    De laatste dagen gaat het al wat beter gelukkig. Hij kwijlt en huilt minder. Slapen gaat snachts ook weer goed. De kiezen zijn nog niet allemaal door, maar in ieder geval al wel voor de helft.
    Wij geven paracetamol. En voor de rode billen veel sudocreme ;)

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Sudocreme werkte hier niet tegen de rode billetjes. We gebruiken de billetjes crème van weleda. Toen ik met Sudocreme al kwam aanzetten was het huilen doordat het pijn deed bij het smeren
    Met de weleda calendula billetjes crème gaat het veel beter.

10. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Voor de rode billetjes zou ik calendula billetjescreme gebruiken en wassen met lauw water in plaats van met billendoekjes schoonmaken. Tevens gebruik ik vaak maizena wat ik dan in de luier gooi. Klinkt gek maar werk echt, is een oud truucje en helpt echt super goed!

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.739
    113
    Dentinox werkte hier ook heel goed. Eventueel een zetpil, kan ook wonderen doen.

En voor de rode billetjes, ik deed altijd echt een hele dikke laag sudocreme. Dik genoeg om tussen twee verschoonbeurten niet in te kunnen trekken. Dan zat er een mooie beschermlaag en dat werkte goed tegen de uitslag, maar werkte ook preventief.

12. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Voor de rode billetjes ; badje met baksoda (bicarbonaat). Je kunt het in de supermarkt vinden bij de cakemixen, een oranje kartonnen pak. Flinke laag in het badje en dan water, lekker badderen en de uitslag knapt zienderogen op.

Deel Deze Pagina