We krijgen nog een zoontje!,, Hij zal Dièm komen te heten (spreek uit als diejem) Mijn andere 2 mannetjes heten milan en finn. Wat vinden jullie? Mamavan
Mwoah, niet echt mijn smaak. Helemaal niet omdat hij de rest van zijn leven altijd zijn naam zal moeten spellen. En dan altijd die vragen: "Hoe spreek je het uit?" (Je zet het er zelf al bij!) Maar jullie moeten het uiteraard zelf weten!
Ik vind de uitspraak wel leuk, maar heb de associatie met carpe diem, en diem is het Latijnse woord voor dag. Dus nee
Ik zou deze naam uitspreken als diem. Ik denk direct aan die uitspraak carpe diem. Vind het wat uitenlands klinken. Past niet echt bij de andere 2 namen
Vind het wel leuk klinken bij de andere namen, maar hier zal wel verwarring over ontstaan zoals eerder werd aangegeven.
Vind het niet bij de andere namen passen. Milan en Finn zijn 'gewone' namen en Dièm is dan mijn inziens te apart erbij. Zou dan nog eerder kiezen voor Diem (gewoon zoals je het schrijft uitspreken)
apart.. ik hou opzich wel van originele namen hij zal het wel vaak moeten spellen/uitleggen, dat zou mij wat tegenstaan (zijn broers hebben wat meer gangbare namen)
Toen milan geboren werd in 2006 was zijn naam ook vrij zeldzaam en het zelfde verhaal met finn 3,5 jaar geleden, opeens hoorde je het overal. Dacht ik origineel te zijn Mamavan