opa en oma vinden kindnaam verschrikkelijk!

Discussion in 'Babynamen' started by Hope87, Sep 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

Apr 7, 2012
    910
    2
    16
    Jeetje.. Ik ben dan wel al een tijdje geleden bevallen maar het steekt toch heel erg, :( toen wij de naam zeiden van ons kindje, maakte ze meteen een andere naam ervan, en bespotte de naam ook. (we hebben een unisex naam)
    Ik heb tijdens mijn kraamweken veel kraamtranen er over gelaten. :(

Nu krijg ik van de week van een dokter een groot compliment over de naam van ons kindje, en dat het echt een hele gave naam was die echt erbij paste.

Dit vertelde ik aan de opa en oma (omdat het gesprek zo verliep), en deze negeerde dit compleet en begonen over een ander onderwerp, Maar als wij zo eens nadeneken als ze over ons kindje spreken dan is het: Hoe is het met ons kleinkind, of en wat ga je dan nu doen met je kind? zo iets, het lijkt net als het een besmettelijk iets is om de naam uit te spreken.. :x :'(

voor heen zagen we dit niet als vreemd, maar nu wij alles bij elkaar optellen, irriteer ik me hier aan en heb voornamelijk ikzelf hier veel verdriet van.:(

Zijn hier meerdere meiden die dit herkennen? en hoe ben jij er mee om gegaan? Als ik dit wil bespreken zullen ze het ontkennen :(

2. Tessa1991

Tessa1991 Niet meer actief

Wat verdrietig! Ik zou erover in gesprek gaan dat je het accepteert dat zij het geen mooie naam vinden. Het is uitgesproken, maar lijkt me daarmee ook klaar. Een naam doet verder niets af aan het kindje, aan jullie kindje! Succes! :)

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Wat gemeen! Het is jullie kind en het gaat niet om wat hun mooi vinden maar om wat jullie mooi vinden. Ik zou toch een serieus gesprek aangaan.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik verwacht dan bijv. Kees voor een meisje? Jemig zeg dat een opa of oma daar over kan vallen. Ik zou wel in gesprek gaan en geef aan dat je het fijn vindt dat ze de naam van je kind gewoon kunnen noemen. Dat hún het niet mooi vinden, tsja... je kan niet met iedereen rekening houden.

5. Hope87

Hope87 Bekend lid

Apr 7, 2012
    910
    2
    16
    Oke, ik zit er toch best wel erg mee, dus denk dat ik wel een gesprek aan ga, het zit me gewoon niet lekker. bedankt meiden voor jullie antwoord.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Erg rare reactie. Het is jullie keus en ja dan kan het gebeuren dat zij t geen mooie naam vinden. Maar daar moeten zij zich dan maar bij neer leggen en trouwens erg overdreven om dat zo te laten merken.
    Zou tegen de zeggen dat je hun reactie vreemd/ raar/ pijnlijk etc vind en dat het zo ie zo vreemd is dat ze er zo moeilijk over doen.

7. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet normaal het is jullie kind en jullie uitgekozen naam!

Zou idd een gesprek aangaan beter voor je eigen gevoel. Zo zeiden s.ouders de naam van onze zoon steeds verkeerd grote ergernis want hoe ze die ene letter veranderden vond ik de naam echt niet mooi. Ook aangegeven en werd er gezegd dat ze t niet verkeerd zeiden. Pff. Zo ging de naam nog wel bijna een jaar verkeerd door de mond van hun en hebben we er vaker wat van gezegd. Nu is het gelukkig goed. Maar t is gewoon lullig. Als ouders kies je niet voor niets DE naam. Die moeten ze respecteren!

8. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

Apr 2, 2012
    1,497
    1,851
    113
    Bij ons moest ook iedereen wennen aan de naam van onze dochter. Er werden ook voorstellen gedaan van hoe wij haar ook zouden kunnen noemen. Maar nee, uiteraard wilden we dat niet.
    Er werd naar gegoogled, of wij haar naam niet verzonnen hadden, of het wel een echte naam was. Dat vonden wij niet leuk. Zeker niet omdat het een oer-hollandse naam is die al ruim 100 jaar voorkomt, alleen hier niet vaak gehoord wordt.
    Mijn schoonouders hebben nog steeds moeite om de naam goed te zeggen, maar die zijn al ouder en verder dol op haar. Daar stoor ik me af en toe maar aan...

Het is inderdaad vervelend voor jullie. Jullie keus, zij moeten het accepteren. Dat duurt misschien even, maar het zal vast goed komen! Over een poos kunnen ze zich waarschijnlijk niet meer voorstellen dat jullie kindje een andere naam zou hebben. Een naam hoort vaak gewoon bij de persoon...

9. Ilona4

Ilona4 Actief lid

Jul 24, 2013
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wij hebben een unisex naam voor onze zoon (hij heet Senna)
    en dat vonden ze toch ook wel heel raar,
    hij heeft als tweede naam Thomas, en toen zeiden ze na de geboorte,
    "je kan ook zeggen dat Thomas zijn roepnaam word"
    Ik had het er ook heel moeilijk mee, vooral toen in het ziekenhuis een keer werd geroepen in de wachtkamer "Meisje Senna" toen was ik helemaal van de rel,

nu is hij ruim drie en accepteerd iedereen het, maar kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt,

en idd ga het gesprek aan, het is jullie trots en dat mogen ze weten ook!

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Ik ben wel heel erg benieuwd naar de naam!

Vind het een gemene streek.

11. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Ik ook.. Het is echt vals. Jij zoekt met heel veel zorg een naam voor het allerliefste in je leven ooit.. Geen commentaar, punt, basta!

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind het vals en gemeen. Al zou je je kind citroen noemen, daar hoeven hun geen mening over te hebben.
    Ben wel benieuwd trouwens :)

13. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar de naam, maar jemig wat kinderachtig van die mensen.
    Meid het is jullie naam en jullie kindje en wat een ander er van vind, nou jammer.
    Bij mijn oudste kreeg ik heel vaak reacties op de uitspraak, bij de 2e o maar is dat geen meisjes naam, NEE dus! en bij mijn dochter valt het gelukkig mee.
    Ook nu komt er geen doorsnee naam voor de meeste mensen. Nou jammer iedereen is uniek ook jullie kindje en daar moet je trots op zijn en de naam die jullie als ouder hebben gegeven.
    Rug recht en die mensen lekker laten zeuren meis.

14. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Mijn meisje is twee en half en heeft een dubbele naam als roepnaam en heel vaak wordt alleen de eerste naam gezegd. Vind ik ook jammer. Vooral klei e kinderen zeggen het goed. Als je aan haar vraagt hoe ze heet zegt ze gelukkig haar volledige naam.

15. Hope87

Hope87 Bekend lid

Apr 7, 2012
    910
    2
    16
    Het werd of Jonathan of M.ika en het is M.ika geworden :) en bedankt voor de oppeppers

16. Maarrja

Maarrja Lid

Sep 23, 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt er niks aan, maar ik vind het een leuke naam! Bijzonder, maar het klinkt niet raar en ik zie ook iet hoe je daarmee kan spotten.
    Als je het gesprek er ze aangaat, zou ik met name aangeven dat je merkt dat zij de naam van je kindje nauwelijks uitspreekt en dat je dat jammer vindt. Dan houd je het bij jezelf en geef je concreet aan wat je van ze wilt. Het maakt uiteindelijk immers niet uit wat ze ervan vinden, als ze er maar aan wennen :)

17. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Nou sorry hoor, maar is dat de naam waar ze zich zo druk om maken??
    Ik vind het een hartstikke leuke, bijzondere naam!

Vind het niet netjes hoe ze zich uitlaten hierover..

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Nou ik vind het helemaal geen rare naam! Natuurlijk, smaken verschillen maar jou kind loopt niet voor schut en heeft gewoon een fatsoenlijke en leuke naam!

19. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Nou ik had idd van alles kunnen bedenken maar zie bij deze naam echt niet waarom ze zo vreemd reageren.
    Vind het zo ie zo niet kunnen dat je zo reageert als hun doen, maar soms begrijp je nog waarom men zo DENKT. Maar deze naam is niets vreemds aan.... vage reactie van familie.

20. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Nou die naam is echt super normaal!! Ik zou echt een gesprek met ze aangaan dat er ook andere namen bestaan dan jan en Kees....

Share This Page