Vandaag na eindelijke toestemming gekregen van de gynaecoloog voor een tweede zwangerschap te gaan! Drie jaar geleden met 36w5d na zware Pre eclampsie en inleiding bevallen van een gelukkig gezonde dochter.. Erna helaas hoge bloeddruk gehouden... Nu zonder medicatie eindelijk een redelijk goede bloeddruk en mogen we zonder medicatie zwanger gaan worden.. Zijn super blij!! Nu we eindelijk toestemming hebben slaat de angst wel een beetje toe.. Wie heeft ervaring met een zwangerschap na Pre eclampsie?? Bvd
Ik heb wel ook Pre eclampsie gehad, maar iets minder zwaar. Ingeleid met net 37 weken. Uiteindelijk wel ook nog eclamptisch insult gehad, dus het werd wel snel erger. Mijn bloeddruk is daarna goed genormaliseerd, dus heb geen toestemming van de gynaecoloog nodig gehad om het weer te gaan proberen. Tot dusverre nog zonder (blijvend) resultaat, alleen een vroege miskraam in ronde 5. Je hoort altijd dat Pre eclampsie bij een 2e (of 3e, 4e, ...) zwangerschap minder vaak optreed en als het optreed minder ernstig verloopt, dus daar reken ik maar gewoon op!
Ben in 2010 met 27 weken bevallen van een veel te kleine (600 gr) zoon die door een infarct in mn placenta aldoor niet goed gevoed is. Had aanvankelijk een lichte zwangerschapsvergiftiging maar heb uiteindelijk een spoedkeizersnede gehad vanwege zeer snel stijgende bloeddruk en dalende harttonen van mn zoontje. Mijn bloeddruk is altijd aan de hoge kant geweest en gebleven en begin september hebben we na een uitgebreid gesprek met de gyn besloten voor een tweede te gaan. Ik verkeerde net op het randje om niet preventief bloeddrukverlagers te krijgen, komende zwangerschap wordt spannend maar we gaan ervoor. Bij een tweede zwangerschap zal ik vanaf 10 weken geloof ik wel bloedverdunners krijgen.
Ik heb na een zwangerschap die resulteerde in een eclamptisch insult en opname op de ic, een zwangerschap gehad waarbij ik met 39 weken fluitend op de fiets zat Nu wederom zwanger en ,nog, nergens last van, wel gebruik ik preventief ascal. Maar het kan asoluut ! Liefs
@mjs, als ik zwanger raak (we zitten nu in ronde 3) dan krijg ik ook ascal. Wat zijn jouw ervaringen ermee nu je zwanger bent? Ik ken een aantal mensen die dit gebruiken maar die zijn niet zwanger
Heb van m'n tweede HELLP gehad, gelukkig sloeg bij mij de medicatie vrij snel aan en stond een derde zwangerschap niks in de weg. Wel veel (extra) controles gehad, maar goede derde zwangerschap met een stabiele bloedddruk.