Over Nutriton zijn de meningen verdeeld, ik ben er eerder van overtuigd dat het niet de oplossing is aangezien de voeding dikker is en dus de vertering langer duurt dus de voeding langer in de maag blijft zitten. Bij ons in het ziekenhuis gooien ze overal nutriton bij alsof het echt een wondermiddel is. Heb je haar bed je al schuin omhoog gedaan?Hier staat het bedje echt schuin met boeken en rolletjes in haar bedje zodat ze niet onder de dekens komt. Idem voor de box en tijdens de voeding in een wipstoeltje of bij ons op schoot. Voorlopig doen we het ook met 6 voedingen terwijl ons meisje toch bijna 7 mnd is maar het kan niet anders want het komt te snel omhoog. Ik zou geen gaviscon geven en vrijdag bij de HA iig zantac eisen om het weekend door te komen en een verwijzing naar een ka. succes en sta op je strepen en volg je gevoel
Gaviscon vormt een laagje in de maag om het maagzuur moeilijker te maken dat het omhoog komt. Je kan dit wel doen maar eigenlijk moet je huisarts nu gewoon in echt in actie komen! Zantac remt de productie van maagzuur. Ik gebruik Nutriton en dat gaat heel goed het kan 2 wkn duren voor de darmpjes er aan gewend zijn
Vanmorgen naar het CB geweest en die zei gelijk: "Naar da huisarts en Zantac vragen, want ze heeft er indd veel last van." Ik wilde dus gelijk naar de huisarts maar die zijn aan het staken vandaag....Dus naar de huisartsenpost gebeld en die wilden geen recept uitschrijven omdat ze het al vanaf haar geboorte heeft en dit dan toch met eigen huisarts besproken moet worden. Nou dat hadden ze dan ook weleens met mij mogen bespreken dat ze het al vanaf haar geboorte heeft:x Maar iig morgen EIS ik Zantac. Ze heeft vandaag ook haar 1e prikjes gehad Gelukkig gaat het nu goed, ze slaapt veel maar tot nu toe geen koorts oid.
Pf vlindertje ongelofelijk hoe moeilijk je aan een medicijn komt die je notabene nodig heeft die arts heeft toch bevoegheid om medicatie uit te schrijven en is neem ik aan bekwaam genoeg om het probleem te beoordelen? Vreemd hoor lijkt alsof je om drugs vraagt Hier is de reflux ook erger aan het worden heb de ka gebeld en die belt morgen terug ben benieuwd wat hij gaat zeggen
ja en wat nog het mooiste is, toen ik zei dat we het ook met Nutriton geprobeerd hadden zei de ha: Anders moet je JBPM gaan gebruiken"....Whaha dat IS nutriton!! Joh die huisartsen hier zijn echt zo lax en lomp af en toe.... Ik ben ook benieuwd wat de ka gaat zeggen, hopelijk helpen ze jullie snel.
Heeheee vanmiddag om half 4 kan ik de Zantac gaan ophalen bij de apotheek Sinds gisteren is ze weer terug in etappe's gaan drinken en dat zegt voor mij genoeg, ze heeft er gewoon veeeel last van. Ik ben vanmorgen niet echt vriendelijk geweest aan de telefoon maar daardoor wel de medicijntjes gekregen.