Hallo allemaal, 30 juni heb ik een miskraam gehad Nu weet ik dus niet hoe mijn cyclus is en ook niet wanneer ik weer ongesteld moet worden..... dat kan gewoon 4 weken duren, maar ook 8 (schijnbaar) We zijn wel weer aan het klussen geweest, en nu is mijn vraag dus wanneer ik zou kunnen testen? Heeft iemand hier ervaring mee? Want 8 weken wachten vind ik wel errug lang........ Ik weet in elk geval wel dat het HCG van de vorige zwangerschap uit mijn lichaam is, want dat heb ik al wel getest vorige week. Zo weet ik dus ook zeker dat ALS ik weer positief test, dat het dan ook van de nieuwe zwangerschap is, en niet van de vorige keer. (bij sommige vrouwen blijft dat hormoon zelfs nog 9 weken na een miskraam in hun lichaam) Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt! Silvia
zoals je misschien wel weet had ik MK op 12 mei dat was ook tevens eerste dag laatste ongi. ik heb gewoon cyclus van 28 dagen aangehouden en op de 25e dag positief getest ...suc6
Hoi Asjuh, Bedankt voor je reactie....ik ben ook zoooo benieuwd! Hoop dat het bij mij net zo verloopt als bij jou.... Maar hoe weet ik nou of dat die MK ook meteen een ongi is geweest?
uhm ..tsjah ..das een goeie vraag ...dat weet ik eerlijk gezegt ook niet ...ik gebruikte ovu. testen en tempen
Ik wil hier heel even iets kwijt, Ik heb ook een miskraam gehad en de 22 ste dag van de bloeding zat er nog hcg hormoon in mijn urine..de dag erna bloedtest..geeh hcg meer te bekennen. Nu las ik op dit forum bij *vraag het de verloskundige* iets heel raars. Er was iemand die had in haar zwangerschap een echt rode bloeding van naar ik meen 5 dagen gehad en ze wilde weten of ze evt een miskraan had gehad en of ze dat kon uitsluiten door een zwangerschaps test te doen om te zien of er nog hcg hormoon aanwezig was.. En zo jah...of ze dan geen miskraam had gehad. En tot mijn stomme verbazing gaf de verloskundige als antwoord.. *Ja, met een zweangerschapstest kan je inderdaad testen of je nog zwanger bent. De kans dat je na menstruatie bloed nog zwanger blijft is 50%. Dit wel zeer afhankelijk van de hoeveelheid bloedverlies, kleur en dagen. Ja het kan inderdaad ook een vaatje zijn die geknapt is, dat hoop ik ook. Mocht je weer bloedverlies krijgen, vrij dan even een paar dagen niet, dan kan het wondje zich herstellen. En voor jouw situatie zou een test het moeten uitwijzen, of de zwangerschap nog goed is** Beetje vreemd...niet?? Liefs Ninetje
Ik ben vandaag bij de VK geweest en die zei dat veel vrouwen na een miskraam niet meer ongesteld worden en direct zwanger raken. Ik zou gewoon steeds een nieuwe datum in je hoofd houden en als je dan nog niet ongesteld bent testen. Wanneer dit lang duurt kun je misschien met een echo zien of er al een eisprong aan zit te komen ofzo. Ik ging iig uit van de datum van de curretage, maar aangezien ik daarna nog een soort bloeding heb gehad hou ik die datum aan. Ook hou ik 28 dagen aan want voor de miskraam had ik altijd een vaste cyclus. Succes
Ik heb 17 juli een curettage gehad en ik zou ook echt niet weten welke datum ik aan moet houden. Ik heb wel een banner maar daar klopt op het moment echt helemaal niks van. De 1 zegt dat je na een mk/curettage gelijk je menstruatie krijgt. De ander zegt dat het een nabloeding van de mk/curettage is. Ik weet het nu helemaal niet meer. Ik weet dat ik na mijn curettage 2 dagen helder bloed had, niet veel maar wel helder. Daarna werd het oud bloedverlies, ook niet veel, meestal bij het afvegen. Er zat weinig tot niets in mijn inlegkruisje. Het vervelende is dat ik daar nu nog last van heb. De ene dag niks volgende dag weer een beetje. Ik had dit ook bij de vorige curettage. Ik kreeg toen de 33e dag mijn echte menstruatie ipv de 28e dag. Op zich viel dat dus nog wel mee. Maar ik denk wel dat er wat nabloeden betreft wel een verschil is of je een spontane mk hebt gehad of een curettage. Verder kan ik niks anders doen dan rustig afwachten op wat komen gaat.