Ongeveer 2 weken terug kreeg ik huiduitslag met jeuk. Maar precies na een paar dagen een nieuwe bodycreme te hadden gebruikt. Dus ik dacht dat het daarvan was. Nu ben ik al een week gestopt maar de uitslag blijft en jeukt ook nog steeds. Het zit op mn benen en armen. Moet ik hiervoor contact met de gyn opnemen? Kan het kwaad of weet iemand wat t zou kunnen zijn? Fotootje van mn been.
Ehm...Als het niet van een product is, kan het het PUPP syndroom zijn, gaat weer weg na de bevalling. (Vriendin is dermatoloog) Is niet heel ernstig maar wel vervelend.
Vanaf mijn 31e week kreeg ik ook last van jeuk en uitslag, bij mij werd er puppp geconstateerd. begon op mijn armen en uiteindelijk zat het ook op mijn benen en rug. Zag er in het begin ook zo uit en werd steeds erger. Helaas is er weinig aan te doen. Het enige middel is bevallen. Ik heb heel wat nachten huilend op mijn bed gezeten van de jeuk. Jeuk is soms erger dan pijn. Een week geleden ben ik bevallen en de jeuk is wel echt minder maar nog niet helemaal weg. Ik heb zoveel gekrabbeld dat ik er nu wel blijvende littekens van heb overgehouden. Ik wil je veel succes wensen en ik hoop niet dat het puppp is want jeuk is echt verschrikkelijk! Ik had er een topic over gemaakt met foto, weet niet of die nog te vinden is.
Ik zou even de huisarts bellen en daar langs gaan. Niet alles is zwangerschapsgerelateerd Misschien is het geen PUPP, maar gewoon een uitslag of allergie voor iets. Daar heeft de huisarts vaak meer verstand van dan de gyn.
Ook voor mij helaas herkenbaar, precies zoals jij het beschrijft. Ik heb na mijn bevalling wel allergie tabletten gekregen voor s'avonds. Moest alleen de borstvoeding erna weggooien, maar kon eindelijk weer slapen. Misschien tip voor je?
Nou ik hoop dus echt geen pupp met zulke jeuk te hebben/gaan krijgen! Ga maandag even langs de ha of t idd niet een allergie is en bespreek het ook bij mn controlle komende keer. T jeukt wel maar t is niet vreselijk, vind t alleen zo lang aanhouden. Wat kan je tegen de jeuk gebruiken? Want allergiepillen mogen nu niet denk ik? Vroeger wel s xyzal gebruikt bij allergische reactie maar dat zal nu wel niet mogen.
Hier smeerde ik met mentholgel, maar ik heb begrepen dat de dermatoloog ook wat anders voor kan schrijven.
Je kunt Azaron creme proberen. Is een creme waar een anti-allergie middel inzit. Maar omdat je het smeert mag het wel tijdens zwangerschap. Kijk uit met mentholgel, dit droogt de huid juist uit, wat vaak weer voor extra jeuk zorgt.
Ik heb ook al weken jeuk en uitslag. Bij mij komt het door het oprekken van de huid en het warme broeierige weer helpt ook niet mee. Ik heb het alleen op mijn buik en bovenbenen. De vk had mentholgel aangeraden, maar dat brand als een gek bij mij. Nu heb ik via de huisarts een vocht inbrengende koelzalf, dat helpt iets beter. Maar ik wordt alsnog gek van de jeuk. Ik lig vaak met een natte koude doek op mijn buik en slaap zonder deken, anders gaat het weer erger jeuken. Niet te warm douchen helpt ook wat (het liefst eindigen met koud water, brrrr).
Tabletje cetrizine kan wel: U kunt dit medicijn gedurende een aantal dagen veilig gebruiken als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die zwanger zijn of willen worden zonder problemen met de vruchtbaarheid, voor de zwangerschap of voor het kind. Overleg met uw arts als u dit medicijn voor lange tijd gaat gebruiken. P.s. Niet in de zon gezeten vandaag? Iets van zonuitslag?