Heb al 3 jaar mirena spiraal voor 3e keer Is drama vanaf dag 1... Ging het tijd goed gewoon maandelijks ongesteld en niet meer vaak tussendoor naast de maandelijkse ellende Nu begint het weer zit 1.5 week tussen en dan weer een week enz enz Genecoloog kan niks vinden... En na vele onderzoeken kan niet alles hebben is wegbranden van baarmoederslijmvlies volgens hun laatste optie.. Ben effe ten einde raad... Soms denk ik haal hem eruit en laat nieuwe plaatsen of dat de oplossing is?
Ik heb zelf ellende meegemaakt met de spiraal. Vreselijk ik kon er niet tegen terwijl het zo'n mooie oplossing is als je er wel tegen kan. Wij hebben besloten dat ik het eruit moest halen. Kon haast niet meer lopen van de pijn. Er Is nog gekeken of t allemaal goed zat maar dat was wel het geval. Jammer. Maar als t niet goed voelt misschien tijdelijk eruit laten halen en na een tijdje weer een nieuwe?
Je hebt over (veel) onregelmatig bloedverlies? Ik dacht dat dit 'gewoon' een bijwerking van mirena was (eigenlijk van alles waar progestagenen inzitten). Lijkt me niet dat een nieuwe plaatsen dan enige zin heeft? Ik had hetzelfde. Iedere maand ongesteld, aanvankelijk ging best goed, maar na een tijdje steeds meer/vaker bloedverlies. Op een gegeven moment was ik 14 dgn ongesteld, dan 2 wkn onvoorspelbaar bloedverlies (meerdere keren per week), tot ik weer gewoon ongesteld was. Ik denk dat ik misschien een weekje per maand GEEN bloedverlies heb gehad... De oplossing van mijn gyn was de pil erbij gaan slikken, maar ik mag geen pil ivm ernstige bijwerkingen in verleden. Voor mij dus reden om mirena te verwijderen en over te stappen op een koperspiraal. Nu gewoon weer iedere maand ongesteld, 6-7 dagen en de rest van de maand niet. Na het verwijderen verdwenen ook een hoop andere klachten die ik in eerste instantie niet aan mirena had geweten, voelde me stuk beter! Meer last gehad van bijwerkingen dan ik had beseft... Ik zou denk ik gewoon concluderen dat mirena niets voor je is en overstappen op iets anders?
Ik schrik eigenlijk wel van deze berichten. Gisteren een miskraam gehad, vlak voordat ik voor een echo naar de gyn moest. Tijdens de echo bleek het inderdaad niet goed te zijn. Omdat ik altijd hele zware menstruaties heb, met vaak al licht bloedverlies vanaf de eisprong en zo dus iedere maand 2 weken krom lig van de pijn en ellende, heb ik de gyn voorgesteld of mijn baarmoeder niet verwijderd kon worden. Ik word volgende maand 41 en geen kinderwens meer (deze zwangerschap was een "cadeautje"). Nu wil hij liever niet alles verwijderen omdat ik dan vroeg in de overgang kom, maar adviseert hij een mirena omdat ik dan geen menstruaties meer zou hebben en gelijk anticonceptie heb. Maar ik begrijp uit jullie verhalen dat je dus nog gewoon menstrueert? Daar zit ik dus niet op te wachten... Toch misschien nog een keer een gesprek met de gyn hebben.
Bij een deel van de vrouwen verdwijnt de menstruatie, bij een deel van vrouwen niet. Helaas weet je niet van te voren hoe jouw lichaam gaat reageren. Staat ook als bijwerking beschreven, niet als 'werking'. Wel waren mijn menstruaties minder heftig, dus wat dat betreft kan het nog steeds voor jou een passende anticonceptie zijn?
Heel veel vrouwen hebben geen menstruatie meer met de mirena, dus het is wel het proberen waard. Als de gyn je baarmoeder verwijdert maar wel je eierstokken laat zitten raak je toch niet in de overgang?
Ik heb ook regelmatig grote cystes op mijn eierstokken en dat is ook pijnlijk. Ik wilde er eigenlijk helemaal van af. Zowel mijn oma als mijn moeder waren al rond hun 43e in de overgang. Die twee jaar eerder maakten voor mij dan eigenlijk niet uit. Maar helaas denkt de gyn daar anders over.