toch weer aangemeld voor behandeling (ivf/icsi)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pcj, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    afgelopen donderdag ongesteld geworden, maar in het ziekenhuis reken ze vrijdag als eerste dag. Want donderdag was nog maar weinig en vrijdag was het heftig. Overigens had ik donderdagavond ontzettende krampen, ik had moeite met lopen. Had ook het idee dat ik moest blijven lopen in plaats van te stoppen anders zou ik niet meer thuis komen...

Maar het is wel een rare menstruatie! Want woensdag had ik een lichte afscheiding, wat ik normaal nooit heb. Donderdag dan een lichte bloeding, vrijdag heel heftig en zaterdag was het alweer aan het afnemen en nu nog maar heel licht.
    Maandag heb ik dan de echo.

Het is dat ik zo vaak negatief heb getest en ben gaan vloeien, anders zou ik denken dat ik zwanger ben!
    Ik heb namelijk grotere borsten, opgezwollen buik en ben ontzettend moe!
    die vermoeidheid kan ik ook hebben bij een normale menstruatie, maar het is nu wel heel extreem. Maar zonder de huilbuien die ik normaal heb...
    Het verloopt echt heel anders dan ik gewend ben.

2. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    pcj--> vreemd hoor zo'n menstruatie maar morgen dus een echo ook wel fijn dan heb je zekerheid he

3. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    de echo is achter de rug. Er was iets te zien wat een vleesboompje zou kunnen zijn, maar dat is geen bezwaar voor behandeling.
    Verder waren er links 4 follikels en rechts 2 follikels te zien. Dus niet heel veel en daar komt dan toch mijn leeftijd een rol spelen...
    Maar goed er was in ieder geval iets te zien!
    ze liet zich trouwens ontvallen dat mijn man icsi-zaad heeft...

Over 2 weken hebben we een afspraak om alles door te spreken en dan zullen we het wel horen. Want de afspraak van morgen gaat niet door aangezien de uitslagen nog niet bekend waren voor de teambespreking die vanochtend plaats had...

4. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hey meiden!

pcj--> spannend allemaal hoor voor wat moet je nu precies binnenkort terecht? krijg je dan te horen wat voor behandelingen ofzo?

5. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    pcj, het zou ook een vroege miskraam geweest kunnen zijn, dan wordt er meestal ook negatief getest omdat het meteen na de bevruchting al mis ging en er geen hcg hormoon is opgebouwt.
    Maar goed, aan die uitleg heb je ook niets...

6. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    @ ikkuh: we krijgen dan inderdaad te horen wat het behandelplan is.

@ nina: dat verklaart wel mijn zwangerschapsgevoelens... ik vind het wel lief dat je met een uitleg komt!

7. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jullie meiden?

8. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    op zich wel goed, beetje hangerig vanwege een verkoudheid en ook wat last van bloedarmoede.
    nog een week en dan horen we het plan.

hoe is het met jou?

9. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    pcj--> spannend hoor nog een weekje is voor je het weet voorbij... alhoewel het lijkt alsof het eeuwen duurt haha

nina--> hoe is het met jou verder?

hier gaat alles rustig zijn gangetje heb alles weer een beetje laten bezinken en zijn weer bezig met het positieve op te zoeken, dat lukt aardig gelukkig.

10. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, hier ook in de wachtstand zoals jullie.
    Als alles goed gaat mag ik begin april beginnen met icsi.

11. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    nina--> spannend hoor voor je het weet is het zover!

12. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    oeh, spannend, nog even geduld dus.

13. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er bij jullie al meer nieuws?

14. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    nog 2 dagen en dan hebben we onze afspraak en dan weten we hopelijk meer.

15. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    pcj--> hoe is het vandaag gegaan de afspraak? ben heel benieuwd!

16. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pcj, heb je nu meer duidelijkheid?

17. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    ha meiden, wat lief dat jullie zo nieuwsgierig zijn!
    Vrijdagochtend hebben we inderdaad bericht gekregen, maar ik heb nog geen tijd gehad om te reageren want die middag ging ik ook weg voor een weekend weg met allerlei leuke workshops...

In ieder geval was er goed en slecht nieuws , al was dat laatste wel min of meer bekend.
    Het goede nieuws is dat we door mogen voor een proef-icsi. En een proef, omdat mijn fsh verhoogd is en de kwantiteit en kwaliteit van mijn eicellen is afgenomen. Dat heeft toch te maken met mijn leeftijd. DAt het icsi-zaad is wisten we wel, maar mij leek het toch iets beter dan dat we voorheen dachten. En de resultaten na bewerking waren prima.
    Alles bijelkaar mogen we verder. En we krijgen hoge urgentie. Aangezien we eerder al de info-avond hebben gehad is het nu wachten op de brief met een uitnodiging voor het ivf-centrum zelf , zodat we echt aan de slag kunnen!
    dus nu is het wachten op die brief.

ik ben al lang blij dat we door mogen, want ik was toch wel bang dat ik inmiddels te oud zou zijn. aangezien mijn menstruatie niet meer regelmatig verloopt...

18. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    hoe gaat het trouwens bij jullie?

19. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    pcj--> spannend hoor gelukkig wel goed nieuws! ik hoop dat je snel die brief krijgt en dan lekker snel aan de slag mag.

hier gaat nog steeds alles rustig zijn gangetje vandaag met een goede vriendin meegeweest voor een gesprek bij de verloskundige dus wat dat betreft gaat alles wel goed en ga ik gewoon door met alles :)

20. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is mooi pcj, fijn dat je verdermag.
    In ons ziekenhuis worden vrouwen trouwens tot 43 jaar geholpen.
    Hier geen nieuws, nog steeds wachten op antwoordt voor wanneer we mogen beginnen met icsi.

Hou je ons op de hoogte?

Deel Deze Pagina