ik geef mijn dochter bv sinds de geboorte. Ikmerk dat ik in de avond wat minder melk heb, en om haar toch met een volle buik te laten slapen probeer ik haar een flesje te geven met kv. Een aantal weken geleden, als ik eens niet thuis was, gaf mijn man de fles en dat ging zonder enige problemen. Nu wilt ze ABSOLUUT geen flesje! Ze huilt, en trappelt en laat echt merken dat ze geen fles wil! Ik heb alles geprobeerd. Bij me man lukt het niet en ook niet bij mij, als ik haar dicht tegen me aan hou (ik denk, misschien ziet ze het als "soortige" borstvoeding... Maar tevergeefs. Gister werd ze bijvoorbeeld elk 2 uur wakker in de nacht om ff te drinken, puur omdat ze niet genoeg melk haalt uit de borst. Dit is niet vaak het geval trouwens, sinds kort merendeels in de avond uurtjes, omdat ze zo vaak aanlegt, lijkt het voorraad niet genoeg te zijn voor d'r volgende aanleg. Weet iemand raad hiermee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze toch een keertje de fles neemt... Zal ik proberen met eerst mijn eigen melk te kolven en dan in een fles te doen en hopen dat ze het opdrinkt en zo naar kv gaan voor de "af en toe"? Alle tips zijn welkom!
Je meisje heeft door dat die lekker melk NOG een voordeel heeft... de tiet ziet aan mama vast!! Het hangt er een beetje vanaf hoe graag je wilt dat je kindje meer gaat drinken... Het is namelijk een gewoonte en gewoontes moet je dan doorbreken... altijd lastig. Een paar dingen die je kan proberen: - gekolfde melk geven - zorgen dat je zelf echt niet in de buurt bent (dus papa of iemand anders) Je kunt ook met een lactatiekundige contact opnemen om te kijken of het daadwerkelijk aan je productie ligt en hoe je deze dan omhoog zou kunnen krijgen. Veel sterkte!
Wat je zou kunnen proberen is in de avond vaker aanleggen zodat ze "verplicht" clustert dus meer voeding in haar buikje heeft voor het slapen gaan. Lijkt nu of ze dat 's nacht wil doen of dat ze in regeldagen zit. Als je perse een flesje wil geven dan zou ik kijken of ze hem van je vriend/man wel wil drinken. Mama borst en papa fles werkt vaak wel.
Voordat je die conclusie trekt, dat het niet genoeg is.... kunnen het niet gewoon regeldagen zijn? Dan helpt even er aan toe geven het beste... En dat fles weigeren, dat gebeurde hier rond die tijd ook, schijnt veel voor te komen. Of dat 'doorhebben' is en dus een vorm van manipulatie zou ik niet durven te stellen. Ik vind het eigenlijk wel heel normaal dat een kindje van 3 mnd gewoon mama wil en niet de fles.... Om iig zeker te weten dat het geen geregel is, zou het naar mijn idee verstandig zijn om eerst eens te proberen wat er gebeurt als ze afgekolfde melk krijgt, (blijft jouw productie iig op peil). Verder: welke fles heb je? Hier werkte de tommee tippee uiteindelijk erg goed. Er is ook nog een andere fles, waarvan ik de naam even kwijt ben. Misschien handig als dit topic naar BV verplaatst wordt? Daar zitten iig genoeg meiden die wel weten over welke fles ik het heb
Ah, zooo herkenbaar! Hier vind jij alle tips die jou kunnen helpen: Borstvoedingsforum.nl :: Borstvoedingsvragen En zoals de andere meiden al zeien, ze kan gewoon in haar regeldagen zitten. En vraag-aanbood werkt toch echt, dus gewoon vaker aanleggen, het liefst overdag, dan misschien komt ze minder vaak 's nachts. Hier is trouwens nergens van gekomen - Lisa weigerde fles vanaf het begin en verder door. Ik moest met voltijdsouderschapsverlof 3 maanden thuisblijven, dan 1 maand vakantie en toen ik met 7 maanden moest gaan werken, at ze op de kdv haar fruit- en groentehapje en pap van moedermelk met biobim en dronk bij mij 's ochtends en 's avonds. En met 8 maanden begon ze uit een bekertje drinken, en later uit een tuitbekertje en nu dus geen gedoe met fles en speen afleren Succes!
het scheelt misschien welke fles je hebt, wij hebben een fles gehad die leek op de vorm van de borst, of de speen dan)(je hebt ze van dr. brown en nog een, ik ben ff de naam kwijt) en anders gewoon een bekertje proberen, gewoon gaan oefenen, dan hoef je straks helemaal geen fles of tuitbeker.
met 3 maand geef je toch nog geen bekertje?!?! ik deed het als volgt: eerst even aanleggen en even aan de borst laten drinken en dat de speen van de fles erin doen. Ik heb altijd flessen van Avent.
Als ik je berichtje zo lees moet ik meteen aan regeldagen denken. Als je borstvoeding wilt blijven geven is het erg belangrijk om je dochtertje aan te blijven leggen, deze dagen zijn namelijk heel belangrijk voor je productie.
Hier weigerde dochterlief vanmiddag ook de fles. Doen 't zo ongeveer elke dag 1x om haar eraan te laten wennen. Morgen een nieuwe poging en zal dan zorgen dat ik niet in de buurt ben. Hier 's avonds ook minder productie en een onrustig kindje. Ze wil dan vaak drinken en ik geef daar maar aan toe. Voor de nacht krijgt ze bij ons op bed nog een slokje en dan gaat ze de nacht in. 's Avonds slaapt ze hier overigens ook niet, hopelijk komt dat nog een keertje. Ze kan er dan ook prima 6/7 uur op slapen met soms een uitzondering.
herkenbaar! heb het uiteindelijk eerst met een tepelhoedje geprobeerd zodat ze wende aan het platic gevoel, en de tommee tippee fles werkte hier goed ook breastflow vind ik een aanrader, en dagelijks blijven oefenen succes