wanneer fruit/groente hap?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lindy, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Haj meiden
    de vraag zegt het al,

wanneer hebben jullie of gaan jullie een groente/fruit hap geven?

Op het cb zeiden ze dat het vanaf 4 mnd mag,.
    k weet nog van demy dat ik het pas met 6 mnd heb gedaan..
    alleen zei kreeg flesvoeding.,

was toch eens benieuwd naar jullie mening :D

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij bij 5,5 maand. We hielden zelf ook die 6 maand aan (alleen wel rijstebloem vanaf 4,5 mnd).

De reden voor die 5,5 kwam van het CB: met flesvoeding moeten ze met de nr2 voeding snel gaan minderen in hoeveelheid (bij voorkeur naar 600cc). En ons jongetje dronk de max. Door met 5,5 maand met groente te beginnen had hij iets voorsprong. Ook hoefde hij nu met 6 mnd alleen naar nr2 voeding en fruit erbij. Anders heb je 3 stappen (fruit, groente, nr2 melk) in korte tijd.

Verder hadden we geen allergien in de familie waar we rekening mee hoefden te houden.

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ohja zal er even bij vertellen dat ik zelf
    asmatisch ben en eczeem heb en flinke hooikoorts
    vriendlief heeft stofallergie

demy heeft eczeem :)
    dus veel allergieen in de familie

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha Lindy :D

Mirre kreeg pas met 6 maanden voor het eerst vast voedsel. BV of FV maakt dus niet uit: tot 6 maanden hebben kindjes over het algemeen nog geen vast voedsel nodig.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan zeker wachten tot 6 maanden (hier ook zo: veel allergieën en eczeem in de genen)

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ja,.. dat denk ik dus ook..

ze hebben toch nog niet veel nodig nu :).
    hij red het prima op 5 voedingen :D.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook gewacht tot ong 6 maanden met bijvoeding, ook allergieen. Heeft nu al eczeem.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dan zou inderdaad er toch voor kiezen om langer te wachten. Met borstvoeding kun je ook gewoon wat makkelijker uitstellen.

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Toch wel slecht dan dat het cb dan 4 maanden adviseert, bij allergien nog ook wel. Ik zou dat nog wel terugkoppelen aan ze hoor. Stelletje amateurs!
    Ik ben trouwens niet thuis in de flesvoeding, maar als je dan niet zoveel van nr 2 voeding mag geven, waarom dan niet 1 of 2 maandjes langer nr 1 geven om rustig de bijvoeding op te voeren alvorens je naar nr 2 overgaat?

Ik ben bij oudste met precies 6 maanden begonnen me bijvoeden,al had zoonlief er nog weinig interesse in. Bij 8,5 maand begon hij het een beetje te snappen. Jongste iets eerder dan 6 maanden begonnen (anderhalve week eerder), want hij werd echt boos als ik of zijn broer wat aten. Hij probeerde het echt uit onze handen te meppen. :D

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij de oudste twee zijn wij begonnen met het geven van bijvoeding toen ze 6 maanden en een dag of 10 waren. Bij de jongste zijn wij begonnen met het geven van bijvoeding toen ze 6 maanden en een dag of 14 was. Kortom ik zeg altijd gewoon dat we bij alle drie de kinderen rond de 6.5 maanden begonnen zijn met de bijvoeding.

Vind het overigens heel erg slecht dat een cb adviseert met 4 maanden al bijvoeding te geven. Maarja, goede adviezen van het cb heb ik nog maar weinig gehoord/gelezen :p!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Hier ook met 6 maanden en ook allergiën ed.

12. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden bedankt voor de info en reacties
    ja ik vond het ook wel een slechte reactie van het cb
    maar net wat iemand hier voor al zei heb
    weinig goede adviezen van het cb gehoord hihi :)

ons mannetje die taalt nog totaal nergens anders na hij kijkt wel geintereseerd als wij iets eten maar verder nog niet..
    zelfs de Vit D druppels van een lepeltje kijkt hij echt raar bij van he wat is dat? haha :)

Deel Deze Pagina