Toch weer een 'belegvraag'

Discussie in 'Voeding' gestart door grasspriet84, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hee meiden,

Van het cb hoorde ik dat ik alleen twee keer per week smeerkaas of smeerworst op brood mag geven. Nu geef ik ook al wel appelstroop of zonnatura jam. Meestal een boterham met wat boter en als hij nog iets wil dan lekker jam ofzo erop.

Gewone kaas mag mog niet ivm zout, maar hoe zit het dan met andere vleeswaren? Wat mag wel en wat niet?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Smeerkaas en smeerworst zit net zoveel zout in als kaas. En juist nog meer troep, ik snap echt niet dat smeerworst wordt aangeraden.
    De meeste vleeswaren zijn bewerkt en bevatten suiker en zout. Het is je eigen keus of je dit wilt geven. Ik geef het niet.

Ik geef 100% pindakaas, boter, appel of perenstroop. Ook geef ik wel gewone kaas, vindt hij heerlijk.
    Verder kun je kijken naar groentespread, fruitspread ed.
    Eventueel producten van de kleine keuken. Is niet altijd helemaal suikervrij, meestal met kokosbloesemsuiker. Maar je geeft ook jam, daar zit ook suiker in, dus misschien zijn deze producten wel wat voor je.

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik geef ook boter, 100% pindakaas en appelstroop. Een klein stukje kaas laat ik hem wel eens proeven, maar nog niet een hele boterham ermee belegd.
    Je mag denk ik alles wel geven, vleeswaren, kaas, jam, etc. Het is meer wat je zelf graag wilt dat hij eet. Ik vind het nog niet nodig om uit te breiden aan beleg, maar dat is persoonlijk.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Ik doe niet zo moeilijk hoor. Af en toe smeerworst of smeerkaas geen probleem. Doe ook wel eens ham er op of sandwichspread, halva jam. Kipfilet vind ze ook lekker. Kaas krijgt ze ook zoals vandaag bij de tosti. Pindakaas kan hier niet ivm een pinda allergie maar dat kan je er ook op doen. Keuze genoeg, die kleintjes merken het toch nog niet zo. Gewoon doen wat je gevoel zegt. Chocopasta deed ik ook wel eens maar met mate.

5. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Avocoda, roomkaas, geprakte banaan of aardbei, ei.

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik ben ook niet zo moeilijk, rond die leeftijd kreeg ze vaak kipfilet of boterhamworst op brood. Jam, geprakte banaan of appelstroop vond ze ook heerlijk. Kaas kreeg ze soms, was/is haar favoriet niet. Maar ze kreeg ook vaak een boterham met alleen boter

7. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oké dank jullie wel. Ik had gelezen dat kindjes pas vanaf 1 jaar gewone kaas mochten dus vandaar dat ik het nog niet gaf. De smeerkaas heb ik voor 'kids'. Zit minder zout in.

Het is dus een beetje hoe je er zelf tegen aankijkt. Ik word er gewoon heel onzeker van. De een zegt dit en de ander dat. Ik kreeg van het cb nog net geen straf toen ik zei dat ik hem kaas of pindakaas wilde geven. Dus ik snapte het niet meer.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Pindakaas word tegenwoordig aangeraden om op tijd te geven, juist om allergieen te voorkomen. Gehoord bij de kinderarts. Dit gaat ook een norm worden bij het voedimgscentrum vertelde ze.

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Je hoeft ze ook niet alles te vertellen he 😉

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    En het is inderdaad hoe je er zelf instaat.
    Ik geef bijvoorbeeld geen jam, omdat daar vet veel suiker in zit. Dat vind ik nog niet nodig op deze leeftijd. Dan beter gewoon geprakt fruit.
    Maar pindakaas geef ik wel gewoon. Maar dan wel 100% pinda's, bijvoorbeeld die van de Albert Heijn.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.042
    113
    Vegetarische smeerworst is een goed alternatief, of zuivelspread.

12. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik ga vanmiddag gewoon kijken wat hij lekker vindt. Een stukje kaas proberen of kipfilet. Ik zie wel 😊

Deel Deze Pagina