Ik heb misschien een rare vraag... Ik heb net eens even de voorraadkast opgeruimd en ben veel dingen tegengekomen die nog goed zijn, maar die wij niet eten, bv uit een kerstpakket enz... Weet niemand iets waar k dat eten kan inleveren... Bv bij een voedselbank of zo? Ik vind het zooo zonde om dat weg te gooien, er zullen toch zeker mensen zijn die er blij mee zijn?
Wat een lief idee! ik weet wel dat er eens een groepje mensen bij de supermarkt stonden voor een goed doel en als je dan de winkel in ging, kon je iets kiezen op hun lijstje en dat kopen en schenken... Misschien ken je iemand of via via iemand die geen cent te makken heeft en kun je een kerstpakket voor die persoon samenstellen..evt anoniem...altijd leuk om een kerstpakketje te krijgen
Wat een goed idee! Ik denk dat iedereen wel iets in zijn kast heeft staan. Ik in ieder geval wel! Ik ga meteen kijken of ik er iemand blij mee kan maken!
Zo heb ik afgelopen zaterdag ook eens de voorrad-kast uitgemest; ook omdat ik wist dat we het hier ook ergens in kunnen leveren. Heb zo toch een mooi pakketje samen kunnen stellen... kaarsje erbij... klaar!
He wat goed zeg! Wij zijn bezig met een Kerst-actie. Dat doen we al 4 jaar! Via een clupje op internet verzamelen we levensmiddelen in en inmiddels zijn er al 40 van de 45 pakketten rondgebracht! (door onszelf) De spullen die we over hadden zijn naar de voedselbank gegaan. En ik vind het nog altijd geweldig om te horen dat andere mensen dit ook doen...super! De blijdschap van die mensen is echt onbetaalbaar.....
Wat goed idee, heb net gekeken op de site en bij ons in de stad zit er ook 1. Ga van de week even bellen of ze nog wat nodig hebben. Wij hadden ongeveer 2 maanden geleden gebeld naar een tja zwerfertjes opvang. Omdat wij heel veel spullen hadden die op zolder stonden waar wij niks mee deden. Ze waren heel erg blij, zo kan weer iemand op nieuw beginnen. En bij ons stond het toch in de weg.
Hier kan je het bij het gemeentehuis inleveren. Zij verdelen de boel dan. Ik heb en hoop kunnen geven. Hier verdwijnd het anders in de otto.
Ik heb mijn moeder ook opgetrommeld, die gaat de kelder eens nakijken en ook wegdoen wat toch anders weggegooid wordt! Misschien fijn als iedereen eens de kast induikt
wij hebben hier laats 5 grote zakken met nog mooie en goede winterkleding...was allemaal iets te klein geworden of we vonden het niet meer mooi! Meeste was nog niet zo oud! Dit hebben wel ook naar zo'n daklozen ovang gebracht vonden ze helemaal geweldig....Is een fijn gevoel dat het een 2e leven krijgt en niet in de container beland