Ik vroeg me af of het mogelijk is om per uitzondering borstvoeding te geven op een tijdstip dat ik eigenlijk al heb afgebouwd. Ik zou het namelijk een ideale oplossing vinden voor tijdens de vliegreis morgen. Ik las zojuist namelijk dat ze in het vliegtuig geen gekookt water leveren waar ik haar fles mee kan aanmaken, en ik wil eigenlijk kosten wat kost de magnetron vermijden voor het opwarmen van haar flesje. Mijn dochter is 8,5 mnd oud. Tot 6 mnd kreeg ze alleen BV. In de 2 erop volgende maanden hebben we overdag de BV geleidelijk vervangen door KV. Ze krijgt nu 's nachts en de vroege ochtend nog de borst (da's 3 x) en overdag 3 x een flesje KV. Morgen vliegen we van 3 tot 7 uur, nog geen BV tijd dus. Maar kan ik haar voor deze ene keer dan toch aanleggen tijdens het opstijgen en landen? Of riskeer ik dan dat het hele afbouwen van voor af aan moet beginnen voor dat tijdstip? Voor de terugreis geldt hetzelfde, alleen is die reis later op de avond en dus dichter bij het moment dat ze eigenlijk ook al de borst zou krijgen. Ik hoop dat iemand het me kan vertellen, zo op de valreep voor deze vakantie!
Ik denk dat het wel kan hoor. Ze zal waarschijnlijk echt niet een hele voeding weg gaan drinken tijdens het stijgen/landen. Ik neem aan dat je haar wil voeden ivm haar oortjes. Gewoon lekker aanleggen hoor. 't Lijkt me niet dat je van de 2 x per vlucht opeens meer melk aan gaat maken.
Als je het niet wil tijdens stijgen/landen kan je gewoon gekookt water kopen hoor, want ze maken ook gewoon thee ed. Dus hebben ze zeker wel bij.