Hoi allemaal, Sinds 2 dagen heeft ons zoontje van bijna 4,5 maand zelf geregeld dat er een fles van af is gegaan. Hij dronk 5 flessen van gemiddeld 180 á 200cc. Nu drinkt hij dus 4 flessen, maar wat als hij dan niet altijd 4 x 200 drinkt, dan krijgt hij niet het minimale binnen van 800cc? Is het erg als hij iets minder binnen krijgt? Ook wil ik als hij heel vroeg komt in de avond wat fruit gaan geven. Denk zelf aan een uur of 18.00 ook om een beetje te rekken dat zijn laatste fles rond 19.30 of 20.00 uur is. Is ons idee goed en wordt het zo wel een goed schema. Sorry voor altijd maar weer die onzekerheid
Allereerst: wie is hier niet onzeker?! Ook ik maak gretig gebruik van alle kennis hier op het forum! Want wat een gepuzzel af en toe met dat eten en die flesjes...pfff.. Het is niet erg als ie eens wat minder drinkt. Als hij dorst heeft drinkt ie vanzelf wel weer meer. mijn zoontje heeft ook weleens van die periodes dat ik denk dat ie minder nodig gaat hebben en een week later is het ook weer 4x 200cc. In groenten en fruit zit trouwens ook veel vocht dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. Ik gebruikte de fruithap ook weleens om voeding te rekken maar meestal was dat toch geen succes hoor. Als ik het deed om te rekken was hij vaak te hongerig waardoor hij gefrustreerd ging eten en huilerig werd als het hem niet te snel ging... En na de fles had hij vaak geen honger meer. Hier was het beter te doen wanneer ik m de fles gaf na het wakker worden en voor het naar bed gaan (2 uur later) de fruit hap. Er zat zo 2 uur tusse"en zo was hij niet te hongerig maar al wel weer plek voor wat fruit. En qua tijd probeer ik zoveel mogelijk aan te houden naar waar ik naar toe wil werken. ik geef het fruit dus meestal 's morgens of 's middags en bewaar de avond voor de groentenhap (met aardappel of rijst).