Hallo. Even een vraagje. Ben vandaag voor het eerst begonnen met ovulatietesten. Heb een cyclus van 32 dagen en zit nu op dag 14. Nou zegt de een dat ik het elke dag moet doen en de ander om de dag... weet het nu ook niet meer Hij was vanochtend zoals verwacht negatief.Mijn banner geeft aan dat ik over 6 dagen mijn eisprong heb. Is het dan verstandig om nu morgen niet maar dan zaterdag en vanaf zaterdag wel iedere dag? XxX Kaatje
meestal staat er in de bijsluiter vanaf welke dag je in je cyclus moet gaan testen ...iederedag is aan wel om aan te raden ..de test geeft namelijk aan dat er binnen 24 uur een eisprong plaats vind ...als je in je piek zit althans ...suc6 meid ( bij mij werkte het perfect )
Dank je. Ja in de bijsluiter stond dat als je een cyclus van 32 dagen hebt je de 14e dag moet beginnen met testen.Heb nu 5 testen ( nog 4 eigenlijk) dus moet ik er ff een paar bij bestellen.maar we doen zo ie zo voor de zekerheid ff om de dag klussen ( ken geen kwaad haha) XxX
haha ja toch.mag gezegt worden Is wel vermoeiend hoor met dit weer en een puppy.maar die gaat vanavond lekker buiten de slaapkamer slapen... das ons plekkie vanacht XxX
Oei jeetje..nou ik ben begonnen op dag 12 en pas dag 17 kreeg ik een postieve test.. cyclus van 29 dagen... Ik heb wel elke dag getest. Volgens mij ggaat het zo, kan het ook mis hebben.. Zodra je dat streepje krijgt weet je dat je ei binnen 24 tot 36 uur komt.. doe jij een dag geen test en de volgende dag heb je een streep dan weet je niet of je ei binnen 24/36u of 12u komt of zels eerder... Tja dus moet je zelf weten of je het geld er vooe over hebt om elke dag te testen Britt
Je moet elke dag testen totdat het streepje net zo donker is of donkerder dan het controle streepje. Als dat zo is dan komt je ei 24-36 uur daarna (waarschijnlijk). Rond je vruchtbare periode klsu je inderdaad om de dag (maar dus niet om de dag een test doen!! Want dan kan je je piek missen!)
Dank je voor al het goede advies en uitleg.gaat zo nog maar een paar ovulatietesten bestellen en we blijven gewoon om de dag klussen XXX
ik zat deze maand ook met dit 'probleem'. Mijn kortste cyclus was 28 dagen en mijn langste 39. Best wat dagen tussen. Ik had geen zin vanaf dag 11 elke dag te testen. Daar wist ik natuurlijk wel dat ik misschien mijn piek zou missen, maar ik zie het testen puur als een handigheidje zodat ik weet wanneer ik ongeveer ongesteld moet worden. Ik laat het klussen dus niet van het testen afhankelijk (let er natuurlijk wel op, maar het is niet leidend voor het klussen). En ik had inderdaad geluk: dag 15 dagen getest en negatief. Dag 18 getest, en positief. Nu weet ik dat ik ongeveer rond dag 32 mijn NOD heb. (morgen dus).
Heeft iemand hier nog belang bij ovulatietesten?? Ik heb er nog een paar over en anders gooi ik ze weg (rommel genoeg om in te pakken ivm de verhuizing haha)
Ooh wat lief dat je ze weg doet, ik gebruik ook deze maand een ovulatietest, want ik heb steeds een cyclus van 42 dagen, dat is best wel lang he? Ik ga volgende week vrijdag naar de huisarts om het even na te vragen of het wel allemaal goed is. Vorige maand had ik ook een cyclus van 42 dagen en ik had toen ook getest en pas op dag 27 kreeg ik mijn LH piek, jammer genoeg heeft het niets geholpen, want ik ben nog steeds niet zwanger. Maar daarom wil ik deze maand toch weer even testen, zodat ik weer kan kijken of ik het weer rond de zelfde dagen heb als vorige maand. Dus als jij ze weg doet, dan zou ik ze wel graag willen hebben. Ik hoor het wel van je. Groetjes van kelly.
Oooh maakt niet uit hoor! Ik vond het wel lief van je dat je ze weg gaf. Maar gelukkig heb je iemand anders er al mee kunnen verblijden. Nou ik wens je een hele prettige zwangerschap toe! Liefs Kelly.