Geboorte tekst Welke ow Welke???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Acem, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Hallo allemaal,

Ik ben volop bezig met het bedenken van teksten voor de geboortekaarten....

Nu heb ik zelf 3 verzonnen en 1 van het internet geplukt.
    Welke vinden jullie mooier? ik weet namelijk niet zo goed welk ik moet kiezen... kreeg wel traantjes bij het schrijven van alle teksten...;) en moet ik de vader ook betrekken bij de tekst of juist niet... Hij heeft me namelijk verlaten toen ik 8 weken was...
    Heeft nooit kinderen gewild... maar is wel aanwezig bij de bevalling en zal het kind wel erkennen en zegt wel van het kindje te houden...
    Help.

Keus 1:

Negen maanden in mama's buik
    Wat voelde dat zo fijn
    Bij elke schop een glimlach en voelde ik jou hand
    Zo warm en zo liefdevol...
    Nu ik er eindelijk ben kun je voelen hoe zacht ik eigenlijk ben.

Keus 2:

Negen maanden hield je me warm mama
    We hebben met zn tweetjes veel plezier gehad.
    Nu mag ik jou en jij mij eindelijk bewonderen.
    Want het wondertje in je buik mag je eindelijk welkom heten.

Keus 3":

Een warme aai van mama een kusje van papa.
    Mijn ouders waar ik zo van zal houden.
    Eindelijk in jullie armen, waar jullie zo naar verlangden.

Keus 4:

Een Stille wens
    Werd een velangen naar jou
    Een klein mens, jij hebt hoop door geluk vervangen.

2. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou voor keuze 4 gaan.

Volgens mij kan je dit ook bij geboortekaarten topic neerzetten, daar heb je meer mensen die niet kunnen kiezen tussen de teksten.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind 1 heel mooi, die heb je zelf geschreven zie ik en dat straalt het ook uit. Wat betreft de vader erbij betrekken, doe wat je gevoel je ingeeft! Jij hebt heel de zwangerschap gedaan, je hebt hem in je eentje gedragen, en alleen jij weet in hoeverre je ex partner hierbij betrokken is geweest.

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik vind 1 wel mooi, maar grammaticaal en spellend niet zo...
    Dan zou ik doen:

Negen maanden in jouw buik,
    wat voelde dat toch fijn.
    Bij elke schop een glimlach en voelde ik je hand,
    zo warm en zo liefdevol...
    Nu ik er eindelijk ben, kun je voelen hoe zacht ik eigenlijk ben.

Vind dat laatste zin, met 'ben' en 'ben' ook niet zo mooi, maar
    weet niet goed iets anders te verzinnen...

Nr. 4 vind ik ook erg mooi...daar zou ik voor gaan!

5. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de 4e het mooist!

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

Vind ik inderdaad heel mooi aangepast!

Als je je ex vriend er toch bij wil betrekken in de tekst kun je die laatste regel aanpassen naar "kunnen jullie"

en ik ben het ook eens met Loesje over die laatste regel dat er 2 keer ben staat dat het niet helemaal lekker klinkt

misschien is dit een leuke:
    Nu ik de wijde wereld mag ontdekken, kun(kunnen) je(jullie) voelen hoe zacht ik eigenlijk ben

7. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Bij elke schop een glimlach en voelde ik je hand,
    Nu ik de wijde wereld mag ontdekken,
    kun je voelen hoe zacht ik eigenlijk ben

Ik ben even aan het knippen en plakken geweest ;)
    Maar dit gedichtje spreekt mij het meeste aan.

Maar bij het woord schop krijg ik het idee dat je helemaal bont en blauw bent geschopt door je hummeltje :D dus dan zou ik zo doen.

Bij elk schopje een glimlach en voelde ik je hand,
    Nu ik de wijde wereld mag ontdekken,
    kun je voelen hoe zacht ik eigenlijk ben

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Nummer 1 en 4 vind ik erg mooi. Helemaal na de aanpassing van loesie1982 en mama petra vind ik de eerste mooi!

9. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou voor 4 gaan 1 vind ik ook leuk

10. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Hoi mensen,

hahahaha ja ik moet af en toe wel eens letten op mijn grammatica :D Maar ja... gelukkig zijn jullie er om mee te denken.... Ja keuze 1 vond ik er mooi idd ook na de aanpassingen thanks daarvoor... keuze 4 is ook erg mooi... dus eigenlijk zou ik een keus uit die twee kunnen maken...

:D thanks allemaal

11. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #11 Acem, 23 okt 2010
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
    Ja dat is hem nou juist... ik weet het niet... weet ook niet of hij er blij mee is als ik het doe...;) Ik kwam eerst met een hele domme idee... had ik trouwens ook met hem gedeelt...
    Om 50 kaarten voor mij te bestellen met mijn nummer etc en 50 voor hem met zijn telefoonnummer zodat hij die aan zijn vrienden kon sturen.. Snap niet hoe ik daarop kwam maar hij vond het helemaal geweldig.. daarna heb ik toch besloten het niet meer te doen...

Bedoel die mensen waren allang blij dat wij uit elkaar zijn bovendien hoe wou ik dat gaan doen als we uit elkaar zijn beetje heel dom.:x dacht daarna mijn kindje is geen standbeeld. dus toch maar niet

Toen vroeg ik hem of ik bij de naam van ons zoontje mijn achternaam en zijn achternaam kon doen... En toen zei hij ik ga erover nadenken nooit meer iets over gezegd... toen dacht ik ook van weet je donder op.

Het is heel dubbel...
    Hij belt wel om te vragen hoe het met me gaat enzo.. en heeft me ook geholpen met heel veel babyspullen....
    Hij heeft het meest wel gekocht zeg maar... (ook wel na een preek) maar ja toch... hij had ook kunnen zeggen zoek het uit.

Ik wil niet dat hij denkt dat ik zeg maar doe net of we bij elkaar zijn door de tekst (ons ipv van mij) ervan te maken. Maar aan de andere kant ja... is hij wel de vader en is hij bij de bevalling en als we elkaar zien kust hij wel mijn buik en zegt hij tegen mn buik (kindje) dat hij van hem houd... Daarnaast als ik hem sms dat ik me niet ok voel belt hij meteen... en als ik hem vraag of hij mee naar een afspraak gaat dan is hij er ook altijd... helemaal vanuit Eindhoven.

Maar ja aan de andere kant ja.. hij heeft me wel in de steek gelaten want zo voelt het nog steeds. En hij kan ook heel gemeen zijn tegen me als ik hem maar een keer een vraag stel...:(

Toch heb ik zoiets van het gaat niet om mij nu maar om het kaartje van ons kindje die van ons beide is. ;) Maar als ik naar het totale plaatje kijk dan verdient hij het niet.

Telefonisch is hij zo een eikel, zodra we samen zijn dan is hij heel lief en kan hij haast niet van mijn buik afblijven.;)

:( weet het niet.. denk dat ik het maar tekst baby richting mama doe ipv baby richting ouders....
    Zijn familie krijgt wel een kaart... hoewel die ook nooit contact hebben opgenomen met me om me maar eens te feliciteren of iets dergelijks, vind eigenlijk dat die ook geen kaart verdienen maar ja...
    Zo slecht ben ik niet dus doe ik het wel...

Maar dan is mijn ex ook helemaal niet betrokken bij de kaart....
    Zou dat in hun ogen raar zijn denk je?

Ow ik weet het niet meer...

12. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Mijn kleine ukje schopt heel af en toe hard... hahaha hij vind het niet leuk om mama pijn te doen... alleen soms drukt hij even met een voetje op mijn blaas of tegen mijn maag... en dan ja.. is het wel even pijnlijk... maar deze binkje is echt een lieverd...:D

13. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Nou meid, jij hebt het niet makkelijk.
    Ex blijft idd zijn bio-papa, maar dat hij jou als oud vuil behandeld en dan poeslief tegen de buik doen :x
    en dat met al die hormonen in je lijf, dan voel je je al anders dan anders.

Ik zou gaan voor een baby-mama kaartje dat is het gevoel wat ik krijg bij het lezen van jouw verhaal.
    Hij zal de baby eerst wel leuk vinden maar wie geeft jou de garantie dat hij met 3 weken de benen niet echt neemt.
    Ik zou het hummeltje daarom ook jouw achternaam geven.

Maar ik wens je veel sterkte met het maken van je keuze.

14. glimworm

ben ik het ook mee eens!

Damiana, ik heb jouw vorige post ook gelezen en zoals jij het omschrijft komt het op mij over dat hij alleen maar poeslief tegen je doet omdat jij zijn kind draagt

ik vraag me net als mama petra af hoe het contact zal verlopen als baby er eenmaal is ;)

en over het kaartje voor zijn ouders moet je je helamaal niet druk maken, zij tonen geen intresse, dan hioeven ze ook niet te komen zuigen dat hun naam er niet opstaat.

15. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Nee klopt...
    Idd ik denk dat dit idd het beste is... gewoon voor baby-mama kaartje gaan... Uiteindelijk moest ik van hem het kindje weg laten halen of van die miskraamverwekkers slikken (begin van de zwangerschap) dus liever had hij ook geen kindje gewild... dus is het niet eerlijk om hem er bij te betrekken.

En idd dat lief zijn... ik weet het niet meer hoor...
    Soms denk ik dat ie het meent.. op andere momenten denk ik dat hij het doet omdat ik het nog moeilijk zat heb dat het voorbij is... dus eigenlijk uit (medelijden), ik noem het niet graag zo omdat ik zo een hekel heb het dat woordje maar ja... daar komt het wel op neer.

En ja.. de verhalen die hij heeft lopen ophangen bij zijn vrienden en familie (wat de reden zou zijn om er een eind aan te maken) dat is ook niet te vergeten. Uieindelijk wilde hij als het slachtoffertje gezien worden .. en ik als de boosdoener...

Tjah nu ik dit zo opschrijf... kom ik tot de conclusie dat het gewoon beter is om het kaartje gewoon gebaseerd op mij te schrijven en niet op aanstaande ouders. Wat zijn familie er ook van zal denken... boeit me niet... als die niet komen kijken boeit me ook niet...
    uiteindelijk heb ik ze niet nodig.

thanks voor je advies.

16. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik heb geen idee hoe het contact zal verlopen...
    Ik heb wel besloten om na de geboorte alle initiatief aan hem over te laten... Ik neem nu alle initiatief omdat ik hem zoveel mogelijk wil betrekken... ik weet dat het heel dom is, maar dat is puur omdat ik nog heel veel van hem hou.

Ik ben niet meer van plan om na de geboorte van mijn kindje hem te gaan bellen om te vragen wanneer we hem bijvoorbeeld mogen komen bezoeken... dat mag hij toch echt zelf een keer doen.

- Bij elke afspraak bij de VK bel ik hem om te vertellen hoe het met de kleine gaat ipv andersom
    - Hij vraagt nooit uit zichzelf of ik iets nodig heb altijd na een preek van mij...
    - Als het aan hem lag hadden we elkaar niet gezien gedurende zwangerschap.. want de echos etc dat is ook allemaal vanuit mij gekomen....
    - aanstaande vrijdag ook een groeiecho... (omdat ik vond dat mijn buik klein leek te zijn) Terwijl de verloskundige het prima vond groeien. Ik bel hem dan vervolgens om te vertellen dat ik een groeiecho liet doen en of hij meeging. En wat zegt hij: Is het noodzakelijk of is het omdat jij onzeker bent over je buik...
    Met andere woorden, omdat ik onzeker ben dan is het niet nodig dat hij meegaat... als het van de VK had gemoeten dan wel.:x

Ik had eigenlijk gehoopt dat hij zou zeggen: Fijn dat je vraagt of ik mee ga naar de afspraak...

Bedoel hij krijgt nog eens de kans om zijn kindje misschien wel voor het laatst in een echo te zien. Dan moet je als ouder toch blij zijn...
    Je mag eindelijk weer je kindje zien...

Maar nee hoor... hij niet. hij vind het best zo.

Tja... hij doet ook wel goeie dingen maar uiteindelijk omdat ik eerder initiatief neem. Anders niet.:(

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Damiana, ik zou het heel dapper en stoer vinden als jij het aandurft om je kindje straks alleen JOU achternaam te geven, want om eerlijk te zijn vind ik niet dat je ex het verdient om zijn naam te geven... Het is me wel duidelijk dat het echt jou kindje is, dat hij alleen noodzakelijk aanwezig is, maar hij heeft het kindje niet eens gewild...

Gaat hij jullie zoontje wel erkennen?

18. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja... hij wilt het wel erkennen...
    Over de achternaam ben ik nog niet uit... Ik vind die van mij niet echt mooi namelijk...
    Ik heb de achternaam van mijn moeder en vader... Opzich is die van mijn moeder leuk.. maar van mijn vader wil ik mijn kindje echt niet geven... (omdat ik nooit een band met die man heb gehad) en geen contact heb met hem.

19. glimworm

Kun je het dan niet op 1 of andere manier vastleggen dat je kindje alleen je moeders naam krijgt dan?

als je ex hem alleen wil erkennen zodat het kindje zijn achternaam draagt, vraag ik me echt de werkelijke reden van erkennig af, zeker nu hij met alle pijn en moeite van jouw kant interesse toont ;)

20. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Nou ik denk niet dat mijn ex om die reden wil erkennen... Hij heeft heel duidelijk in het begin aangegeven dat hij zijn vaderlijke verantwoordelijkheden wil nemen.. Dus ook echt alimentie enzo wil betalen en graag ook het kindje wil zien en dat het kindje ook bij hem blijft een weekend ofzo...

Hij heeft nooit iets gezegd over de achternaam ofzo hoor.. En eigenlijk had ik liever dat mijn kind zijn achternaam heeft.. Ook omdat ja, wat maakt de achternaam aan de ene kant nou uit? Als ik geen contact meer met hem zou hebben dan zou ik zijn achternaam ook niet geven...

Maar ik denk dat ik het gewoon doe... Bedoel het is zijn zoon en dat kan ik niet veranderen... Door hem mijn achternaam te geven maakt het kind niet meer van mij dan van hem... Ik vind het niet erg als hij zegt dat hij wil dat ons kindje zijn naam draagt.

Het ging me eingenlijk meer om of we beide achternamen op de geboorte kaart konden zetten.
    Ik ga namelijk proberen dat mijn kindje ook mijn achternaam krijgt...
    Net als de kinderen van mijn zus... vader en moeders achternaam en zo kan ik idd de naam van mijn vader weg laten.
    Alleen mijn achternaam betekent dat mijn zoontje de achternaam van zijn opa heeft en dat wil ik echt niet.

En anders heb ik een achternaam, mijn zoontje een achternaam (mijn eerste achternaam) en mijn ex een achternaam... dat klopt niet en kan ik daardoor misschien ook problemen krijgen dus ja. Ik denk dat ik sowieso mijn keus al gemaakt heb wat dat betreft.

Deel Deze Pagina