Vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mayke, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayke

    Mayke Nieuw lid

    1 feb 2006
    3
    0
    0
    Hallo Dames,

    Ik heb een vraagje: ik heb eigenlijk best wel een regelmatige cyclus, precies 28 dagen. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 6 feb. wat betekent dat ik mijn eisprong op 19 feb. zou moeten hebben. Maar, dit is nu de derde maand dat we proberen zwanger te worden en de 2 vorige keren had ik het gevoel dat mijn eisprong eigenlijk 2 dagen later was. Tenminste ik had de symptomen daarvoor (het slijmverlies en de pijn aan 1 kant).
    Wat doe ik nu? Ga ik van de theorie uit of kan ik het beste gewoon naar mijn eigen lichaam luisteren? Maarja, ik kan me natuurlijk ook vergissen?

    Wie heeft advies?

    Alvast bedankt.

    Mayke
     
  2. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid al die dagen klussen!
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik denk dat je het best gewoon naar je lichaam luistert hoor. Ieder lichaam is anders.
     
  4. Silla

    Silla VIP lid

    31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Luister gewoon naar je lichaam en om de dag klussen of elke dag als je daar de engergie voor hebt ;)
     
  5. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Naar je lichaam luisteren en rekening houden met je kortste en langste cyclus qua vruchtbare periode.
     
  6. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik zou ook gewoon naar je lichaam luisteren hoor. Ik begin nu ook de calculators te wantrouwen, heb net een bericht geplaatst hierover.

    Ik had mijn eisprong de 4e moeten hebben, maar volgens mij heb ik die nu pas! Steken en slijm...ik zou, als ik nu zwanger zou willen raken, nu gaan klussen ipv dat ik denk dat mijn eisprong al is geweest!
     
  7. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Die calculator en banners zijn eigenlijk ook niet meer dan een hulpmiddel. Die hulpmiddelen gaan uit van de situatie volgens de boekjes. Helaas is niet iedere cyclus volgens de boekjes. Een cyclus kan langer of korter zijn en de eisprong kan dus ook op een andere dag zijn. De eisprong kan zelfs bij een regelmatige cyclus per maand verschillen.
    Mijn advies dus, hou de banner in je achterhoofd, luister naar je lichaam, en als je het echt wilt weten, meet je temp. of gebruik ovulatietesten.

    Groetjes Noralien
     

Deel Deze Pagina