Ik snap vrouwen soms niet..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zoe123, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    Nichtje 5 weken geleden bevallen van mooie dochter. Drinkt goed groeit goed.
    Geen problemen. Het drinken duurt (ik heb geen tijd gehoord) alleen wat lang. Nu hoor ik via mijn andere nichtje dat ze toch wil stoppen omdat ze het "al weer zat is. Want de voedingen duren zo lang en ze voelt zich aan huis gekluisterd..voeden in het openbaar dat wil ze niet".
    Oh en dan kan ik me daar zo druk om maken..ik weet het, ieder zijn eigen keuze, en wat ik ga zeggen zal wellicht niet goed vallen maar..
    ik vindt het zo egoistisch en onvolwassen! Zijn dat nou redenen om te stoppen met bv? Dat het lang duurt is vervelend. Als je echt het gevoel hebt dat het niet goed zit, raadpleeg dan een LK. En anders...ja dan komt het uiteindelijk wel goed.
    En dat je niet in het openbaar wil voeden? Een vriendin van mij wou dat ook niet, maar die kwam wel lekker bij mij op de koffie. Kon ze gewoon rustig boven op mijn slaapkamer voeden. Dus aan huis gekluisterd dat is een KEUZE. Je kan ook meteen na het voeden de deur uit gaan. Dan heb je ook tijd om even een shopje te doen of zo..

Ik lees de laatste tijd hier zoveel verhalen van dames die vreselijk hun best doen om de boel te laten slagen...omdat ze het beste voor hun kindje willen.
    En dan dat nichtenkind van mij met zo'n instelling....echt echt heel jammer..
    Of ben ik nu officieel BV-mafia??:$ ;)

2. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Haha, ik betrap mij erop dat ik ook zo denk, terwijl ik mijn oudste nota bene flesvoeding heb gegeven. Ik vond toen ook dat mijn zoontje absoluut niks mistte of tekort kwam. Nu ik mijn dochter wel borstvoeding geef, merk ik pas dat hij wel degelijk wat gemist heeft en zou ik iedereen willen aanraden om de borst te geven.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heel eerlijk? Ja!

Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat voor haar redenen zijn om door te gaan of te stoppen met borstvoeding. Wat voor jou als een excuus klinkt, kan voor iemand anders een zware reden zijn.
    En dat anderen er alles voor over hebben en sommige in jouw ogen niet zegt natuurlijk ook niets. Dit soort dingen kun je niet vergelijken en dat anderen er veel voor moeten doen en laten is voor iemand anders natuurlijk geen reden om door te gaan...

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Yep bv maffia ;)

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    De voedingen worden vanzelf minder lang vaak, of er moet een aanlegprobleem zijn. En voeden in het openbaar hoef je niet te doen. Ik zou me er niet druk over maken, ieder zijn eigen keuze. Borstvoeding is vooral in het begin niet altijd gelijk makkelijk. Misschien kun je haar vertellen dat het makkelijker wordt en minder tijd gaat kosten. Als je dat op een positieve manier brengt heeft ze daar meer aan dan als je gaat roepen dat ze egoïstisch. is.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    Hahaha nee dat doe ik ook niet hoor! Ik zie haar volgende week en was ook precies bovenstaande van plan :D

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben o.a. Om die reden gestopt en jij mag me daarom best egoïstisch vinden....

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik neem mijn woorden terug.Egoistisch is ook eigenlijk niet wat ik bedoelde.
    Het is meer het IkIkIkIk in het verhaal dat mij tegenstaat.
    Soms zijn dingen niet altijd even leuk.Maar ipv te zeggen ik stop er mee want IK ben er niet blij mee, probeer eerst te zoeken naar een oplossing!
    Dus excuses voor mijn verkeerde woorden !

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hihi ik begrijp dat je heel erg voor bv bent.. Ik ben er niet perse meteen voor, maar ik vind wel dat je het op zn minst moet proberen! Ik heb het geprobeerd, maar ik kon geen knop omzetten om 100% volledig voor bv te gaan! Naast de 'omgemakken' die ik had was ik er dus snel klaar mee.... Om het plat te zeggen... Maar diep respect voor mama's die zo lang voeden! ;)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ik snap je wel..;)
    maar wat wij vinden is voor een ander onzin....

m nu gelijk weer de bv mafia genoemd te moeten worden vindt ik dan onzin.....

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind dat juist een uitstekende reden om te stoppen. Soms is het juist zo eenvoudig dat je je er gewoon niet goed bij voelt. Ik ben ook absoluut van mening dat je het niet 'eerst maar eens moet proberen'. Voor sommige vrouwen voelt het gewoon vanaf het begin af aan niet goed, dat is dan iets waar je over kunt praten maar ook iets wat je moet respecteren. Iedereen heeft daar zijn eigen redenen voor.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

klopt rosao maar ts mag het toch gewoon jammer vinden?
    Dat snap ik nooit zo....je moet het zeker respecteren dat niet iedereen bv kan en wilt geven.
    Maar respecteer het dan ook dat er vrouwen zijn die het jammer vinden ;)

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind dat dan toch weer iets anders, ik respecteer namelijk wel de keuze om wel bv te geven tot wanneer iemand dat fijn vind. Als iemand mijn keuze dan 'jammer' vind, vind ik dan wel apart.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ik vindt ook dat je niet ten koste van jezelf bv moet geven hoor...
    En ik respecteer ook dat er vrouwen zijn die het gewoon niet willen....

Maar ik vindt het altijd wel jammer dat je bv niet geweldig mag vinden snap je;) zonder de bv mafia genoemd te worden.

Ik snap wel wat ts bedoelt te zeggen..... dat vaak vrouwen snel afhaken met bv. Maar die vrouwen wilde denk ik vaak van te voren eigenlijk al geen bv geven. Zijn maar begonnen omdat iemand hun heeft verteld dat het echt het beste is en ze het moet doen enz enz.... en dat is ook niet goed.

Maar je mag het best jammer vinden...niks mis mee

15. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @zoë123 ben het helemaal met je eens, maar ben zelf miss ook wel een bvmafia...

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    Aha! Dan ben ik niet de enige..
    Gezellig! ;):p

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik vind het ook jammer dat dat de reden voor stoppen is. Alsof de meeste moeders niet weten dat het zo goed is voor je baby!

Ik ben dan wel weer niet zo dat ik mijn mening aan anderen op ga dringen. Maar heb mijn zoontje zo lang mogelijk gevoed (met heel veel kolven de eerste maanden) en heb dat er zeker weer voor over!

18. knap

knap Niet meer actief

.... andere reactie hier onder.

19. knap

knap Niet meer actief

Hoe durf je het zo neer te zetten eigenlijk.

Je mag een hoop vinden je mag je mening geven je mag een hoop vind maar je nichtje egoïstisch en onvolwassen noemen dat hoort niet.

(ik vindt het zo egoistisch en onvolwassen!) deze zin van jou er bij gepakt. Betekend dat (je) heel kortzichtig bent.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm... Ja.

Ik ben echt pro-borstvoeding. Zelf heb ik anderhalf jaar gevoed, toen was zoon er klaar mee. Maar dat is mijn keuze geweest. Als een ander een andere keuze wil maken, moet die persoon dat helaal zelf weten. Daar vond ik ook niks 'jammer' aan. En al helemaal niet egoïstisch.

Als een moeder heel graag wil maar het (mede door slechte adviezen of verkeerde informatie) niet lukt, vind ik dat jammer. Maar wanneer iemand er bewust voor kiest moet ze dat toch zelf weten?

Deel Deze Pagina