Baby 4 weken langer tussen voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kimmy84, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmy84

kimmy84 Lid

8 mrt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Ik geef sinds een kleine week mijn zoon 1 borst ivm groene ontlasting, dit gaat nu goed hij heeft nu bij ongeveer 2 luiers op 24u wat groene sporen in zijn ontlasting. En hij huilt veel minder, dus naar mijn idee is dit voor de krampen een goede oplossing. Nu twijfel ik alleen of dit voor de productie slecht is? Ik kolf s morgens 1 borst leeg en de borst die hij leeg drinkt soms ook nog wat als er nog in zit nadat hij gedronken heeft.
    Hij gaat nu steeds meer tijd tussen de voedingen laten, s nachts soms 5 uur en overdag ruim 3 tot 4,5 uur.
    Hij plast en poept goed en is tussen de voedingen een tijdje goed wakker, dus we zien niks bijzonders aan hem, maar ik twijfel toch of ik hem niet eerder moet pakken om te eten ook voor mn productie. Nu heb ik erg veel melk als hij komt.

Alvast bedankt,

Groetjes Kim

2. kimmy84

kimmy84 Lid

8 mrt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevoeging:
    Afgelopen 24uur 2 keer een voeding waarbij hij na 5min al stopt met drinken terwijl mn borsten op knappen staan! Slaapt vervolgens wel ongeveer 3 uur dus lijkt verzadigd te zijn...

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Als ik het zo lees hoef je je geen zorgen te maken over productie. Het is fijn dat je kindje zo goed drinkt!
    Zeker wanneer je in de ochtend nog kolft zal je productie goed overeind blijven.

Het is een normale ontwikkeling dat je kindje zelf regelt hoeveel tijd er tussen voedingen zit. Je geeft aan dat hij poept en plast en tevreden is. Niets aan de hand dus.

Wanneer je erg gestuwd bent zou je een keer de eerste melkstroom weg kunnen laten lopen. Dan kan je kindje effectief de borst legen en blijf je niet met stuwing achter na het voeden.

Succes!

4. kimmy84

kimmy84 Lid

8 mrt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie!

Ik zat wel te demken om hem overdag toch om de 3u te laten drinken, om meer ritme te geven en dan s nachts af te wachten tot hij zelf komt. Is dit een goed idee of kan ik dat beter niet doen?

Hij valt nu erg snel in slaap 2x 10 min drinken lukt net, dan is mn borst nog niet leeg, hoe los ik dat op?

5. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Probeer maar of het gaat. Je merkt vanzelf wanneer het niet lukt. Je lichaam zal zelf moeten gaan snappen dat je kindje minder nodig heeft dan het nu produceert. Dat duurt zo'n 4-6 weken. Nog even geduld dus. Bij ernstige overproductie kan het wat langer duren.

6. kimmy84

kimmy84 Lid

8 mrt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helas nu koort en pijn aan mn linkerborst, dus nu alles om geen antibiotica te hoeven slikken aan het doen!(warm houden, leegmasseren en leeg kolven na een voeding...) dus even extra voeden en niet wachten tot hij komt.

Als het weer over is ga ik weer verder op verzoek voedde , hopelijk past mijn productie zich dan goed aan.

7. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    He, balen zeg. Neem goed je rust zodat je snel op de been bent. Het komt voor dat bij borstontsteking je kindje vaker maar korter drinkt. Dit heeft functie om de boel te laten doorstromen.

Evt. kun je straks ook minderen middels salie tinctuur of salie thee.

Deel Deze Pagina