Temperatuurmethode

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lintje25, Dec 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lintje25

Lintje25 Lid

Sep 17, 2011
    7
    0
    0
    Hallo meiden,
    Ik heb een vraagje, ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven. Sinds enkele maanden probeer ik met de temperatuurmethode mijn eisprong vast te stellen. Elke ochtend op hetzelfde tijdstip, voor het opstaan en met dezelfde thermometer.

Nu was mijn temperatuur vijf dagen achter elkaar (di, wo, do, vr, za) telkens 36,6 graden. Op vrijdagochtend gaf mijn digitale ovulatietest een smiley. Op zondagochtend was mijn temperatuur 36,9 graden, dus 0,3 graden hoger dan op zaterdag. Heb ik mijn eisprong dan op zaterdag of op zondag gehad? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor je reactie!!
    Liefs xx

2. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik denk zaterdag. Is normaal de dag voor de temperatuurstijging.

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Zaterdag lijkt mij ook het meest logisch.

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Hè Rosa, gefeliciteerd. Ik had je ff al een paar keer gezien en was benieuwd wat het zou worden. Op zich wel grappig dat je nu een stuk lager zit dan bij je menstruatie of had je toen verhoging?

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Bedankt! Ja klopt, ik heb een longontsteking gehad.

6. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Lintje25, houd je je temperatuurcurve niet bij in bijvoorbeeld fertility friend? Je kunt een gratis acount aanmaken op hun website. Je ziet dan weliswaar pas achteraf wanneer je ei gesprongen is maar het is een handig hulpmiddel. Je temp moet zowiezo 3 dagen achter elkaar hoger zijn dan je basale temp ( die weet je als je ff een aantal maanden gevuld hebt) dan zet ff een kruis.

Of kijk anders ook eens in het topic over temperaturen.

Share This Page