Babyvoeding 6 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cooks, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hoi dames, ik had een vraag.

Ik weet dat aardbeien pas vanaf 1 jaar mogen. Maar waarom word er dan bijv wel yogolino aardbei verkocht voor 6 maand plus?

Daar zit toch ook aardbei in?
    Wat is het verschil?

Alvast bedankt

:D

2. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Nooit geweten dat aardbeien dan pas mogen...m'n zoontje vindt ze heerlijk. 'K duik even op google.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dat is met meer soorten fruit zo, sinaasappel bijvoorbeeld. Met onze eerste heb ik er streng op gelet, bij de tweede minder. Gulden middenweg is vaak het beste.

Omdat het eerder allergieën op zou wekken is het advies om tot 1 jaar te wachten gegeven. Maar of dat nu echt goed onderbouwd is weet ik niet en vraag ik me af.

4. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ja ik vond het zo raar! Waarom geen aardbeiden maar wel een aardbeien toetje? haha

Ik kwam er op omdat ik perongeluk een knijpzakje organix had gekocht in de veronderstelling dat het 6+ was maar bleek 12 + te zijn de smaak is aardbei appel (gewoon een soort appelmoes) en ik dacht van dat mag ik dan niet geven? Maar ze heeft al wel is een yogolino gehad (ze reageerde er niet allergisch op) dus ik weet het niet meer haha

5. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    heb hier ook een hapje staan dat is vanaf 6 maanden appel banaan aardbei....dus zal wel mogen denk ik dan

6. tuc

tuc Niet meer actief

Dat komt omdat de aardbeien in toetjes en potjes zover gekookt zijn dat het allergene weg is. Het klopt verder wel wat je zegt.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Verwerkte aardbeien doen minder of niets, itt verse.
    Ik heb er met de eerste ook niet zo op gelet omdat ze eigenlijk overal goed op reageerde. Zo gaf ik haar met 8 maanden kiwi. Later las ik dat het ook beter is hiermee te wachten.

Deel Deze Pagina