Ben ik te ongerust?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zasu, 3 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hoi dames

Misschien kunnen jullie mij helpen?

Onze bink van 7 maanden is al vanaf december ziek, verkouden.
    Hoesten snotteren roggelende en piepende ademhaling. Tijdens ons 2 e bezoek aan de ha werd gesteld dat hij het rs virus heeft in milde mate en kreeg een salbutamol puffen mee 4x2 per dag.

Na een week geen effect en hij werd steeds benauwder dus naar de huisartsenpost. Hier werd hij direct verneveld. Ademhaling was boven de 50pm in overleg met de ka naar de spoedeisende hulp door gestuurd. Ook daar nogmaals verneveld. Zijn pols was 210 maar saturatie bleef mooi 100% we zijn toen weer naar huis gestuurd met een afbouw schema voor de ventolin en een xilometasoline neusspray.

In de week hierna totaal geen verbetering eerder verslechtering. Dus op zondag contact gehad met de ka. We moesten weer gaan opbouwen met puffen en zoutoplossing gaan gebruiken ipv de xylometasoline. Zo gezegd zo gedaan.

Maar nog steeds ging het slechter. Benauwd, slecht slapen of juist ineens heel lang, slechter eten en drinken en op woensdag ook ineens koorts. Dus weer gebeld met ka en moesten opnieuw naar de spoed komen. Nu gaf de monitor een ander beeld sat rond 95% maar in slaap 90% pols rond 130.
    Nu gingen ze neus spoelen en luisteren naar de longen voor en na het gebruik van ventolin. En idd de ventolin doet niks. Het probleem zit hoog in de longen. Conclusie was onze zoon is een "happy weezer"
    Met het advies om neus te blijven spoelen dus weer naar huis.

We zijn nu een paar dagen verder maar mijn kleine man lijkt in mijn ogen echt alleen maar zieker te worden. Heeft koorts word steeds rustiger en drinkt steeds minder maar blijft ondanks alles wel een vrolijk mannetje en toch zit het me helemaal niet lekker!

Ik heb het gevoel dat ik te overbezorgd aan het worden ben!
    Moet ik nu weer gaan bellen met ha/ka of moet ik het echt nog even de tijd geven?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Teruggaan. Bellen of desnoods naar de spoed. Ik vind het niet kunnen dat ze je zo maar naar huis sturen. Jij ziet dat het slecht gaat, dus jij bent de enige die dit kan alarmeren. Goed op je strepen gaan staan. Ik snap niet dat ze hem niet eerder hebben opgenomen voor observatie.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Teruggaan inderdaad. Je kan niet 'te' bezorgd zijn als je baby ziek is hoor :)

4. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Teruggaan en eisen dat ze hem opnemen en dat je er niet gerust op bent hem zo mee te nemen naar huis in de toestand zoals die nu is. Mijn dochtertje had vorig jaar het RS virus te pakken en na verneveling op de SEH ging de ademhaling beter maar heb geëist dat ze haar op zouden nemen omdat ik haar in deze toestand niet mee wilde nemen. Door onze ongerustheid hebben ze dit ook gedaan en de dagen erop ging het steeds slechter, er was bijna sprake van sondevoeding. Ze heeft ruim 1,5 week in het zkh gelegen.
    Wat Ok hiermee wil zeggen is dat je soms ook best je mond open mag trekken en niet alles hoeft te slikken wat een arts zegt. Als jij je veel zorgen maakt over je kindje mogen ze hier best rekening mee houden en ter gerustelling je kindje wel eens een nachtje ter observatie houden. Uiteindelijk was het bij ons toch wel echt serieus aangezien ze op een gegeven moment steeds slechter begon te drinken.
    Sterkte!

5. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Het probleem is dat wij het idd al meegemaakt hebben met onze middelste rs met idd als gevolg een opname van 8 dagen incl zuurstof verneveling en sonde.

Daar zit m dus nu ook een beetje de angst

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.093
    113
    Bellen!
    Kind is 7 maanden, blijft koorts houden, drinkt minder en reageert minder.
    Wij hebben met onze dochter (toen 6 maanden) ook 3 keer op de post gezeten voordat ze uiteindelijk werd opgenomen.
    Ik heb gewoon elke keer weer gebeld.
    Succes!

7. Shiela88

Shiela88 Actief lid

15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts vertelde mij laatst dat ze bezorgdheid van ouders net zo zwaar meerekenen als symptomen.
    Zeker bellen! Je blijft zelf ook in deze onzekerheid zitten!

Succes!

8. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter! Ik hoop er nu maar op dat we het ergste gehad hebben zo niet dan ga ik gewoon weer aan de bel trekken!

9. Shiela88

Shiela88 Actief lid

15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ahh fijn dat het beter gaat! Er heerste ook vanalles 😐 Hopelijk blijft het zo voor jullie!

Deel Deze Pagina