sluitband om buik????

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Corry, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hallo,

Ik weet het, ik moet nog even, maar toch wil ik mij voorbereiden ;)
    Ik lees soms dat een sluitband of sluitlaken om je buik positief kan werken na de bevalling.
    graag zou ik ervaringen van jullie horen wat jullie hiervan vinden! ben erg benieuwd!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Positief, als in de zin van je baarmoeder die sneller zijn oorspronkelijke grootte aanneemt of cosmetische redenen? Van het eerste heb ik niet gehoord en van het laatste denk ik niet dat het prioriteit is voor een verloskundige of gyn...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier werd het afgeraden door de fysio die de zwangerschapsgymnastiek gaf. Zeker als je het iets langer gebruikt, dan kunnen de spieren lui worden, en ze zullen na de bevalling toch (rustig aan) weer aan het werk moeten. dan liever gelijk rustig als je nog rustig aan doet. Anders ben je helemaal fit en zit je nog met slappere buikspieren..

Maar ze vond het geen probleem om eens even een uurtje of 2 corrigerend ondergoed te gebruiken onder bepaalde kleding. Maar niet de hele dag..

Ik was het toch al niet van plan..

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik draag hem nu alleen snachts sinds mijn buik niet meer een slappe pudding is.
    Je kan ook een corrigerend broekje dragen, werkt ook.
    Het is vooral goed om je darmen terug op de plaats te krijgen en je navel vind ook sneller zijn plek terug.
    Als je hem overdag ook nog draagt gewoon regelmatig je buikspieren aanspannen als je eraan denkt. Is ook een goede voorbereiding op buikspieroefeningen als je die wilt gaan doen binnekort. Zo train jeje spieren langsaam aan beetje bij beetje tot je echt gaat trainen.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heerlijk vond ik het. Maar dan vanwege mijn bekken. Ik droeg hem na mijn eerste de eerste paar dagen continue, gaf me toen veel steun. Daarna alleen de trap op en af. Bij de tweede alleen gebruikt voor de trap op en af.
    Het hangt dus een beetje af waarvoor je het wilt gaan gebruiken.

6. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    oke, maar het is dus niet zo dat er vrouwenn zijn die er echt bij zweren om alle ingewanden eerder op zijn plaats te krijgen en te ondersteunen end?? Dus vooral zoals ik begrijp is het fijn wanneer je last hebt van je bekken ter ondersteuning...

7. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier (met mate) gebruikt. Had wel echt het idee dat daardoor alles weer sneller een beetje op z'n oude plek terechtkwam.

8. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik heb het bij de eerste ook gedaan...niet de hele dag. Vond het wel prettig zitten. Voor de tweede gaat ie ook mee naar het ziekenhuis ;)

9. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Mijn (vrouwelijke) fysio raadt het juist aan de eerste week! Luie spieren krijg je er niet van zegt zij, dan moet je echt een ijzeren korset gaan dragen. Bovendien kun je 2x per dag speciale oefeningen voor net na de bevalling doen.
    Mijn ervaringen zijn positief! Je voelt je baarmoeder niet zo 'rollen' en mijn buik was snel weer plat. Geen idee trouwens of de sluitband daaraan heeft bijgedragen hoor...

Trouwens ook goed om om te doen wanneer je je buikspieren weer 'echt' gaat trainen na een maand of 2!

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat dat per persoon zal verschillen. Ik zie dat jij 1 kindje hebt en het dus niet kan vergelijken.

Ik ben 3 keer bevallen er nooit 1 gebruikt. Van de eerste was ik super (binnen een week) snel weer in "model". Bij nummer 2 en 3 ook maar had ik ipv 36 een jaar maat 38.

Deel Deze Pagina