Groei echo gehad, 2 weken voor op groei?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 20BabyJ10, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Hallo dames!
    Vandaag hebben wij een groei echo gehad en alles lag 2,5 week voor op groei!
    Ik ben pas getest op suiker en heb dit gelukkig niet..
    Het gewicht schatte ze op 2248 gr.
    Wil dit nu al wat zeggen over als de baby geboren is? Of kan het zo zijn dat hij net een groei spurt heeft gehad en dat het nu minder hard gaat?
    Ga ik nu eerder bevallen?

Zoveel vragen komen nu ineens in me op die ik toenstraks nog niet had :)

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje lag ook steeds 2 weken voor op groei (vooral buikje) en mij hielden ze ook in de gaten ivm suiker.
    Viel uiteindelijk allemaal erg mee...4100 gram bij de geboorte! (41 weken) :)

Het kan allemaal wel meevallen maar als ze echt het idee gaan krijgen dat het kindje te groot wordt loop je de kans dat ze je eerder gaan inleiden. (met 38 weken ofzo)

3. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze baby ligt ook behoorlijk voor op de groei, met 32 weken werd het gewicht al geschat op 2420 gram en 2 weken later op 3320gram. Toevallig gister bij de gyn geweest. Mijn zoon was ook flink 4500gram bij een zwangerschap van 39.2 weken. Hier doet de gyn dus nog helemaal niks, want de bevalling van mijn zoon is ook goed gegaan. Moet nu 17 september terug komen en dan wil hij eventueel strippen.
    Vanmiddag naar de vk ben benieuwd wat zij gaat zeggen, zie het zelf eerlijk gezegd niet zo zitten op van een zware baby te bevallen. Ze denken dat als ik met 40 weken beval de baby 5000 gram is. Hoop gewoon dat de baby zich eerder meldt en zal mijn ongerustheid weer uitspreken bij de vk.

Misschien kan je vragen om een 2de groeiecho dan kunnen ze een betere schatting maken van de groei en het uiteindelijk geboorte gewicht.

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik heb 2 groeiechos gehad met 3 weken er tussen. Onze meid ligt ook 3 weken voor op groei. Bij de bevalling werd ze eerst 9,5pond geschat, maar ze is wat ingedamd en wordt nu 8,5pond geschat. Ze groeide de laatste x weer mooi met de groeicurve mee, maar ze is wel bovengemiddeld. Ook getest op suiker, maar dat heb ik gelukkig niet. Wij krijgen gewoon grote kinderen in de familie. Ik wordt iig niet eerder ingeleid en ook krijg ik nu geen groeiechos meer. Ben benieuwd hoe groot ze bij de bevalling is.

5. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Ben met 29.5 voor de eerste groeiecho en toen lag ze op 32 weken met een gewicht van 1733.

Met 31.6 weer een groeiecho en toen lag ze op 37 weken met een gewicht van 2525.

Morgen heb ik weer een groeiecho en schat dat ze dan op 40 weken ligt als ze haar eigen curve aanhoudt.

Ik heb ook geen suiker en ze houden gewoon goed het gewicht in de gaten maar ik hoop dat ze eerder komt dan 38 weken want ze wordt nu zo groot daar zit ik ook niet op te wachten. Mij heeft de gyn wel gezegd dat ik zoweizo met 38 wordt ingeleid.

De verklaring konden ze niet geven alleen dat er grote en kleine kinderen worden geboren. Maar dan denk dan liever te groot want die kunnen ook beter tegen een stootje, een meisje die kk ken heeft een dochter gekregen met 34 weken en die was maar 37 cm.

Dan kies ik.toch voor groot.

Xxx p.s. Vraag voor nog een groeiecho

Deel Deze Pagina