Hoe werkt temperaturen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door yossie, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Waarschijnlijk komt deze vraag al vaak voor op het forum. Maar ik stel hem toch.

Omdat mijn lichaam me zo voor de gek hield in ronde 1 en mijn cyclus ook al raar deed (ineens cyclus van 30 dagen, normaliter stipt 28 met 2 x per jaar een cyclus van 27 dagen) wil ik nu starten met temperaturen.

Vorige keer uit nieuwsgierigheid na mijn ei getempt. Die was 37.4/37.5. Normaal is deze bij mijn 36.8/36.9.

Gisteravond nadat ik 1 dag overtijd was (en al dagen krampen had), en 1 druppel bloed had verloren was mijn temp 36.8. Vanochtend, getempt. 37.4, en vanmiddag zetten mijn ongi door temp was 37.0.

Dus hoe ga ik te werk, en hoe houd ik het bij? Graag in jip-en-janneke-taal;)

Vast bedankt!

2. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Waar je sowieso mee kan beginnen is alleen temperatuur opnemen als je net wakker bent en nog niet uit bed bent geweest. Dus niet eerst even gaan plassen oid. Overdag en 's avonds is je temperatuur door zoveel dingen beinvloed dat je daar te weinig informatie uit kan halen.

Op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting kan je een account aanmaken en je temperatuur bijhouden. Hij geeft zelf aan wanneer je eisprong waarschijnlijk is geweest :)

Maar, je bent nog niet ongesteld, dus ik denk dat we eerst maar eens heel hard moeten gaan duimen voor je?

3. tinkerbell26

tinkerbell26 Fanatiek lid

19 nov 2011
    2.542
    0
    0
    Arbeidster
  4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    En ook niet geheel onbelangrijk is om je temperatuur op te meten elke ochtend op hetzelfde tijdstip. Dus ook in het weekend even de wekker voor zetten, kun je daarna gewoon lekker doorslapen.
    Dus echt gewoon het eerste wat je doet zodra je ogen open gaan.

Maar voor deze ronde eerst nog even veel succes!!

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Thanx!

Nou, deze ronde is het echt game over. Maar wel met een raar gevoel, omdat het toch veel anders was dan anders:(. Zal wel komen omdat ik het te graag wil, maar ja, wie niet;)

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Dat iedere dag op hetzelfde tijdstip is wel weer minder:). Maar tis voor een goed doel natuurlijk. Misschien toch maar ovulatietesten dan, iig voor erbij voor als ik eens niet op de juiste tijdstippen temperatuur...

Deel Deze Pagina