Wijntje met kerst / oud & nieuw

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamalien, 25 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    Hoi hoi,

Hoe zit het met het drinken van een glaasje wijn bij het eten?
    Kan dat wanneer je bv geeft?
    Wanneer kan je dit dan het beste doen?

Thanks!

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hoi! Ik doe het wel, omdat de alcohol van 1 glas wijn na zo´n 3 uur weer uit je bloed is. Ik drink dan net na het voeden, zodat bij de volgende voeding ik weer "schoon" ben. Hoelang zit er tussen je voedingen?

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dit staat op de site van borstvoeding.com:

Vraag: Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken

Niet waar!
    Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.

Geldt natuurlijk wel voor dat je met mate drinkt, maar dat lijkt me logisch. Dusss...fijne feestdagen ;)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toen mijn zoontje 1,5 maand was, dronk ik geen wijn, maar als je dat wilt doen hou dan een marge aan van 3 uur na je laatste slok. Dat ga je misschien net redden? Anders pumpen en dumpen.

5. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    Normaal zit er zo'n 3/4 uur tussen, maar volgens mij zijn we begonnen met de regeldagen.. Ze komt wat vaker.. :)
    Dan maar niet, of kolven.. We'll see..

Thanks!

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik kan me niet voorstellen dat iemand drinkt en zijn melk weggooit. Maar misschien dan ook omdat ik zelf geen alcohol drink en errug zuinig ben op mijn melk...haha.

7. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een lactatiekundige gesproken en die zei ook dat je makkelijk een wijntje kan drinken tijdens de gehele bv-periode. Dat er maar een heel klein percentage alchohol in je bv komt, net zoveel als in brood zit dusja...

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja en als je twijfelt( of iets sterkers wilt drinken) toch even kolven en weggooien...

ik dahct zelf dat ik wel een glaasje zou nemen...had er uiteindelijk vandaag helemaaaal geen trek in...en wilde dat zoonlief gewoon lekker zeker schone melk kreeg hihi

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Het 'veiligste' is om tijdens, dan wel vlak na, een voeding je wijntje te drinken. Na zo'n 2 uur is alle alcohol dan wel weer uit je melk verdwenen. En inderdaad: alles met mate ;)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is regelrechte onzin, er komt best veel alcohol in je melk, dat moet je niet willen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Gister wel gedaan. Ik heb echt genoeg melk ( kolf veel) en Julian slaapt van 19.30 tot 7.

Ik heb wijn gedronken bij het eten en de voeding van 19.00 uur had ik al gekolfd.

Maar ik jou geval TS zou ik misschien twee keer kolven.

12. 4days

4days Niet meer actief

Je hoeft niet te kolven en t weg te gooien, dat is onzin. Je lichaam breekt de alcohol af, ook de alcohol in je melk. Dus als je na een glas (maximaal) 3 uur wacht zijn je lichaam en melk weer alcoholvrij. ;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maarja hoeveel kindjes van net anderhalve maand oud laten minimaal 3 uur tussen de voedingen?

Nouja ik zou gewoon zorgen dat je voldoende in voorraad hebt, zodat de kleine de eerste keer mocht het dus idd veel eerder dan 3 uur zijn een flesje gekolfde melk kan krijgen.

Of alcholvrije producten nemen? Bestaat alcholvrij bier, maar bestaat er eigenlijk ook zoiet van wijn enzo? Haha.

Hier heel makkelijk, hier geen alcohol. Maarja hier weer andere dingen die wellicht verkeerd zijn.

Denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt, en de dingen die jij geloofd moet geloven. De een zegt dit en de ander zegt dat, das wel lastig...

Liefs Hanneke.

14. 4days

4days Niet meer actief

Ja je kunt uiteraard wel gewoon van tevoren iets kolven om dat te geven als je baby op een ongunstig moment komt. Maar je hoeft dus geen melk weg te gooien.

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Er bestaad wel gedealcoholiseerde wijn. Maar gaat het niet om de alcohol, als je er voor kiest alcohol te drinken? ;)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja er zijn natuurlijk ook mensen die enkel een wijntje enzo nemen 'om met de rest mee te doen' kortom dan kan het ook best een 'nepwijntje' zijn :p!

Maar oke, ik als geen alcoholdrinker heb makkelijk praten :p!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Waarom niet weggooien? Ik snap dat niet. Je maakt gewoon weer aan.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben ook geen alcoholdrinker hoor, dus misschien zit ik er ook wel naast. ;) Haha.

En waarom niet weggooien? Omdat ik dat gewoon zonde vind! Maarja nogmaals, ik drink niet, en heb zelfs een beetje een hekel aan alcohol, vandaar dat ik het me niet kan voorstellen. ;) Misschien als ik zelf dronk, ik er wel anders over zou denken.

19. 4days

4days Niet meer actief

Ik zou persoonlijk liever na de 3 uur de overtollige melk kolven, kun je tenminste bewaren.

20. MarjaPosch

26 dec 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf vond ik 1 glaasje altijd wel kunnen. En na zo lange tijd niet drinken, heeft 1 glas meer effect dan voor de zwangerschap :)

Verder vind ik dit een geweldig alternatief; echte wijn maar zonder alcohol (gedealcoholiseerd) van Prettymum: Veilige Wijnen - De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroeibe

En zelfs champagne, leuk voor oud&nieuw!

Deel Deze Pagina