Hallo meiden, 12 december gaan we voor het eerst naar de vk. Naast de intake wil de vk ook een echo doen. Nu is mijn vraag natuurlijk hoe de echo met dik 7 wk gedaan wordt. Is het een 'gewone' of een inwendige echo met 7 wk? Wie-o-wie heeft ervaring? Alvast bedankt voor het reageren!
Ik heb met 7 weken een echo gehad. Ze hebben eerst uitwendig geprobeerd, maar omdat m'n baarmoeder een beetje gekanteld ligt konden ze het niet zien en hebben ze een inwendige echo gedaan. Je krijgt hier volgens mij wel het duidelijkste/mooiste beeld mee.
Ik heb met 7 weken ook een echo gehad, en deze was uitwendig. Kon al een mooi kloppend hartje zien, zo gaaf!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
8 december heb ik voor het eerst een afspraak. Dan ben ik ongeveer 9 weken volgens mijn eigen berekening. Mij werd aan de tel gezegd, dat ze het eerst uitwendig gaan proberen, mochten ze niets zien dan kijken ze inwendig. Hopelijk hoeven ze niet inwendig. Vind dat zo'n eng idee!
Bedankt voor jullie snelle reacties! Jullie ook allen van harte gefeliciteerd! Spannend allemaal zeg.. Dacht ik vraag even, zo kan ik me ook goed voorbereiden op de echo (en ook even goed scheren voor de zekerheid )
Inwendig valt wel mee. Niet zo'n idioot groot ding gelukkig. Al is het wel even wat geduw daar.. Ik heb bij de 1e met 12 weken nog een inwendige gehad, bij nr2 wel uitwendig. Maar de plaatjes van nr1 waren toch een stuk mooier.
Hey grappig, ik ga ook met 7 weken op 12 december Maar maak je alsjeblieft geen zorgen over een inwendige echo. Ik heb er ivm mmm heel veel gehad, en het stelt echt niks voor. Je hoeft je ook echt niet te schamen, en je voelt er niks van. Echt! Ik durfde eerst amper naar het ziekenhuis, want ik vond dat allemaal zo eng. En gelijk tijdens de eerste keer vond ik het zo ontzettend meevallen allemaal. Vanaf de 2e keer maakte het me ook niks meer uit. Ik hoop op een mooie echo voor je!
Hier hetzelfde verhaal, je went aan die inwendige echo's Wij mogen 13 december voor de eerste echo, dan ook 7 weken..
Hier ook...inwendige echos gewoon niet meer te tellen. Al blijf ik het moment van inbrengen gewoon hartstikke genant vinden, ook al heb ik het al 100 x gehad. Gewoon dat je dan je benen uit elkaar moet laten vallen, dan ben je echt op je kwetstbaarst. Maar goed, dan is het over hoor. Dan zijn alle ogen op het schermpje gericht. En met dr uit halen hoeven ze niet te kijken of ze goed richten Doet geen pijn. Ik draag altijd wel een jurkje of tuniekje, want soms moet je een hele kamer in je blote kont doorlopen, dat gebeurt mij niet meer
Ik krijg 21 dec. mijn eerste echo.. ga er eigenlijk vanuit dat deze gewoon uitwendig is.. ik ben dan 7 weken en 5 dagen volgens de berekeningen... Doen ze inwendige echo's niet alleen in bijzondere gevallen? ..niet zomaar toch? ... ben benieuwd of er de 21ste iets te zien is!
Zou daar niet van uitgaan hoor !! Heb tot 10 weken inwendige echo gehad. En niet omdat ik een bijzonder geval ben. Maar dan is het gewoon het beste te zien ! Bij de 11 a 12 weken waren ze nog aan het twijfelen wat te doen.. Ze gingen uitwendig proberen en gelukkig hadden we toen prachtig beeld. Baarmoeder lag/ligt al vrij hoog.
ik had echo met 7+6 inwendig en termijn echo 9+1 ook inwendig omdat uitwendig te weinig te zien was..
ik heb vandaag een echo gehad met 7 wkn en 4 dagen inwendig. vanaf 10 weken is het makkelijker uitwendig te kunnen doen nu is het eigenlijk nog te klein en moelijker te vinden uitwendig. tenminste dit werd mij verteld. ik blijf het altijd wel genant vinden zo in je blote kont daar te moeten liggen. Maarja het is voor een goed doel zeggen ze