Groeipijn/ bandenpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaJulia, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Kunnen jullie voor mij omschrijven hoe groeipijn of bandenpijn voor jullie voelt?

Ik heb tot nu toe een keer een groeispurt gehad en bij mij voelde dat alsof ik te veel gegeten had (en dat gevoel dan een week lang), maar ik heb nu een ander soort pijn en ik vroeg me af of dat dan bandenpijn zou zijn. Als jullie het kunnen omschrijven, dan kan ik een beetje vergelijken. Misschien ook fijn voor andere meiden :)

Thanks!

2. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Ik lees even met je mee want was het net op google ook aan het opzoeken! Ik ben pas 9 weken zwanger en heb sinds een week soms een drukkend gevoel in mn onderbuik. Ook steken als ik draai of opsta. Lees overal over bandenpijn dus denk dat dit het zal zijn....ik lees dat dit ook al in het begin van de zwangerschap kan zijn (zelf ben ik 9 tot 10 weken), maar ik zie dat jij al een stuk verder bent :)

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Bij mij voelt het als felle venijnige steken ter hoogte van de liezen. Heb het vooral bij plotse beweging, zoals niezen en hoesten of te snel opstaan.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik voel het als een scherpe pijn in mijn lies. Net of er via mijn schaamlip een naald omhoog word gestoken, 1 kant van mn buik in.
    Het gevoel is heel scherp en voel het vooral bij onverwachte bewegingen, idd door niezen, hoesten, maar ook omdraaien in bed.
    Verder is de pijn er wel, maar dof aanwezig. Met de bewegingen word het heel scherp en pijnlijk

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Het kan zeker in het begin van je zwangerschap, je baarmoeder wordt immers gedurende je hele zwangerschap flink opgerekt. Dat jij nu nog niets ziet betekend natuurlijk niet dat er niets gebeurt in je buikje :)

Ik voelde zelf pas voor het eerst met 18 weken ofzo dat mijn buik echt aan het groeien was en heb nu weer zo'n soort gevoel, maar dan anders. Kan het ook niet vergelijken met de steken van Beertje en Shandy, dus ben benieuwd of iedereen dat zo voelt.. Ik voel meer een druk en een zeurende pijn op mijn onderbuik, heel irritant.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik voel mijn banden al vanaf begin van deze zwangerschap (omdat 3e is?), felle steken in de liezen en boven schaambeen, bij bepaalde (abrupte) bewegingen en idd hoesten, niezen etc.
    Later in de zwangerschap kwam daar een zeurende constante pijn onder in de buik bij als ik veel had gedaan (gelopen, gestaan).

Na de 20 wkn gaan de groeispurten ook gepaarde met een erg opgeblazen, strak, zeurend gevoel in de buik, alsof je op knappen staat ;), met ook zeurende pijn onderin de buik bij het schaambeen en 'bovenop' de baarmoeder (links en rechts) in bovenbuik. Vooral weer als ik (relatief) veel gedaan heb, met rust zakt het ook weer weg.

Nu trekken de felle steken (die er nog steeds zijn) ook steeds vaker door tot in vagina/schaamlippen (maar dat is logisch want daar hechten bepaalde banden ook aan).

7. tammiepammie

tammiepammie Actief lid

24 sep 2012
    167
    8
    18
    NULL
    NULL
    ik ben 24 weken zwanger en bij mij voelt het net aan of ik ongi moet worden soort kramp aan de zeikanten het is niet echt een fijn gevoel hebben nog meer mensen zoon gevoel?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou voor de zekerheid even je urine laten nakijken kan misschien blaasontsteking zijn....

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik heb trouwens met een week of 12 ook een soort raar zwaar gevoel gwhad in m'n onderbuik, maakte me toen ook zorgen om blaasontsteking maar volgens de vk was dat een soort mega groeispurt van de baarmoeder.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Dit dus.. Erg fijn af en toe.. Soms valt het mee, soms echt een messteek-gevoel.. Bij verkeerde beweging als je gaat verzitten o.i.d., en hoesten of niezen is al helemaal funest :p

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Bij mij hetzelfde!

12. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Ja, bij niezen of plotse bewegingen. Een trekkend gevoel, soms steken.

@ Sanjor: proficiat!!! Zie dat je 8 weken bent! Hoe voel je je?

Deel Deze Pagina