waterfallen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MIss X, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hai

    Ik ben zo blij en opgetogen.
    Ik ben een week geleden bevallen en mijn melk liep al gelijk goed. Het zuigen deed best zeer en ik legde haar ook volgens mij helemaal verkeerd aan waardoor ik nu wondjes heb,

    Het probleem is (als je het een probleem kan noemen, andere vrouwen zijn jaloers op me) dat ik zoveel melk produceer dat het continue blijft stromen. Ik douche om de 2 uur omdat mijn kleding onder zitten. Zoogcompressen helpen niet. Zitten 30 in een pak en binnen 3 uur ben ik er doorheen! Ik heb een handoek gebonden, maar na 4 doorweekte handoeken weet je ook niet meer wat je moet doen.

    Het was ook zo vervelend dat als ik Yocena aanlegte, dat ik met mijn andere borst al haar kleding nat maakte en haar weer opnieuw moest aanleggen.

    Vannacht zat ik er doorheen, mijn tepels deden pijn, ook omdat ze vochtig bleven en niet kunnen helen.

    In overleg met mijn kraamverzorgster en Verloskundige heb ik nu een electrische borstkolf gekocht en speciale compressen gemaakt van een soort silliconen.

    Dat kolven is echt een verademing. Pijnloos en binnen 2 minuten ben ik klaar omdat het zo snel stroomt. En die compressen zijn heerlijk, ze verkoelen en ik hoef mij maar om de 2 uur te verschonen!

    Ik ben zo happy!

    Ik wil haar wel weer aan de borst hebben, maar dat kolven vind ik heerlijk!
     
  2. Female

    Female Niet meer actief

    Weer een blije BV moeder! :whistle:
    Gefeliciteerd met jullie dochter!

    Ik had in het begin ook een stuwing en productie waar je u tegen zegt. Moest me wel 6 keer op een dag omkleden, alles ondergelekt. Zoogcompressen waren waardeloos.... Op advies vd vroedvrouw heb ik toen 'lekschelpjes' aangeschaft en gebruikt en dat was echt super.
    Gelukkig stopt het lekken, en wordt alles relatief snel weer normaal.
    (oh ja en dat bed 's nachts.....! :confused: Zeik en zeiknat... als ik er nu nog weer aan denk hihi...)

    Succes! ;)
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Vervelend he zoveel melk. Iedereen noemt het een luxe maar dat is het echt niet !
    Je kolft nu zeg je, maar hoe ga je die melk geven ? Het beste is dat om dat niet te doen met een flesje omdat je kans hebt op tepelspeen verwarring.

    Als je zoveel melk hebt is het het beste om te gaan blokvoeden. Je biedt dan in een blok van 3 uur (of 4 weet iemand het precies ?) steeds dezelfde borst aan en als die 3 (of4) uur voorbij zijn dan bied je de andere borst aan.
    Je productie zal zich dan aanpassen.

    Zelf heb ik het iets anders gedaan (op advies van lk). Ik deed eerst 2 borsten aanbieden bij de voeding. Op advies ben ik tijdens 1 voeding 2x dezelfde borst gaan aanbieden en de andere borst de spanning eraf kolven. Dus echt zo weinig mogelijk kolven, maar wel genoeg want anders krijg je een bo.

    Het lijkt mij niet DE oplossing dat je nu alles gaat koven, al is het mischien wel even lekker ;)
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik vergeet je helemaal te feliciteren.
    Dus bij deze: gefeliciteerd met jullie meid !

    @Female: lekschelpen zijn niet echt geschikt als je zoveel melk hebt, dit omdat ze een licht kolvende werking hebben (staat ook in de gebruiksaanwijzing tenminste die van Avent wel)
     
  5. Female

    Female Niet meer actief

    @ nemo; ik had echt heel veel melk en sinds die dingen ging het veeel beter! :( Maar kan me er wel iets bij voorstellen, omdat het toch lichtjes tegen je huid duwt.... Ik vond ze wel erg fijn iig....
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik deed ze bij het voeden ook wel eens in hoor ;) . Anders had ik altijd spuugdoekjes in mijn bh met het voeden, vond ik ook niet echt ideaal.
    Je mag trouwens die lekschalen sowieso niet heel lang inhouden omdat je kans hebt dat die een melkkanaaltje dichtdrukt, met een verstopt melkkanaal of een bo als gevolg.
     
  7. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik ga nu 48 uur kolven. En dan weer aan de borst, ik doe dit puur omdat mijn tepels er niet meer tegen kunnen. En ik het uitschreeuw van de pijn.

    Onze meid zuigt goed aan de tepel dus hopelijk wilt ze straks nog wel mijn borst. Maar ik wil het sowieso wel afwisselen in de toekomst. Kolven en gewoon de borst geven. Ik geef trouwens om de 3 uur de borst en dan gewoon 1 borst en na 3 uur de andere borst. Nu kolf ik 50cc per borst.

    Die zoogcompressen die ik heb zijn echt een verademing!
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik liep de eerste weken met maandverband in m'n bh. Zoogcompressen hielpen ook niet voldoende. Nadeel is wel dat zulke dingen ervoor zorgen dat het nog langer duurt voor de boel op elkaar is afgestemd omdat ze een licht zuigende/kolvende werking hebben.

    Succes in ieder geval
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn kraamhulpbesloot in overleg met mijn VK de melkproductie te temperen met ijscompressen. Had ik dat maar nooit gedaan, twee weken later lag de productie bijna stil.

    Ik heb ook gekolft omdat mijn tepels na 10 dagen helemaal stuk waren. Dat was een verademing.
     

Deel Deze Pagina