Er zijn heel veel mensen met psychoses. Ook mensen met depressies kunnen last van psychoses krijgen. En juist veel mensen met een bipolair stoornis hebben last van psychoses. En de meeste mensen met psychoses zijn geen gevaar voor anderen. Beter is het om niets te zeggen als je niet weet waar je over praat.
Ik zou het laten rusten. Je hebt alles van horen zeggen. Mensen zijn er goed in om verhalen de wereld in te helpen en ze vooral zo sappig mogelijk te maken. Is het nu zo dat hij jullie gaat lastigvallen of wat dan ook dan is het tijd voor een gesprek maar het lijkt mij nu nogal prematuur om met zijn ouders te gaan praten. Ik begrijp je argwaan echt wel maar wellicht maak je het groter dan dat het daadwerkelijk is.
Ik begrijp niet dat iedereen hier zo lichtgeraakt reageert om eerlijk te zijn. Ts geeft aan dat er iets aan de hand is met de buurjongen. Dat hij mogelijk ad gebruikt, wellicht opgenomen is geweest en ogenschijnlijk de buurman for no reason aan heeft gevallen maakt dat ts denkt hij niet echt stabiel is. Ik snap die gedachte helemaal. Ik heb regelmatig te maken met mensen in psychoses die een gevaar voor zichzelf of anderen zijn dus ook dat is niets vreemds hoor. @Ts, ik denk dat er weinig spannends aan de hand is als ik het zo hoor. Ik zou zelf even een luchtig praatje houden met de buren en eens vragen naar hun zoon. Hoe het er mee is, wellicht vertellen ze je dan iets waar je op aan kunt haken.
Iemand die kerngezond is en aan de drugs gaat kan ook een psychose krijgen.. en zo kun je nog 1000 mogelijkheden noemen. Het moge duidelijk zijn dat to niet de bedoeling had iemand te beledigen. En jij weet helemaal niets van wat mijn ervaring is met psychisch zieke mensen of wat ik er vanaf weet, dus je laatste opmerking slaat helemaal kant noch wal. Precies dat dus. Terwijl het nieuws bol staat van de politie die steeds meer haar handen vol heeft aan verwarde mensen mag je niet meer iemand verdenken van een psychose en dan bang zijn. Bizar.
Ik reageerde niet op TO. Want ik begrijp waar haar angst door gevoed wordt, verhalen van de buren waarbij ook wordt verteld dat er iemand in de tuin is aangevallen. De één blijft daar luchtig onder, de ander niet. Ik reageerde op iemand die psychoses uit het verband rukt, maar daarachter aan zet dat ze het niet heeft over mensen met depressies en bipolair stoornis, terwijl bij beiden ook psychoses voor kunnen komen en zeker bij het laatste ziektebeeld. En zelf heb ik in de psychiatrie gewerkt. Kwam vaker voor dat iemand met een psychose een gevaar was voor zichzelf dan voor anderen. Het is echt niet zo dat iedereen die in een psychose verkeert de eerste beste voorbijganger vanuit het niets aanvalt. Dat is echt een uitzonderlijk iets.
Maar dat laatste suggereert ook helemaal niemand in dit topic. Feit blijft dat mensen in een psychose best een gevaar voor anderen KUNNEN zijn. Ik snap dat mensen die dit niet kennen vanuit hun werkachtergrond dus een beetje angstig kunnen worden.
Onze buren zijn heel erg op zichzelf als ze iemand buiten zien gaan ze snel naar binnen om te confrontatie uit de weg te gaan. Denk ook schaamte, wat ik best wel begrijp. Dus een luchtig gesprek zit er niet in. Ik moet er dan echt aanbellen wil ik ze kunnen spreken. Maar goed nogmaals wilde niemand aanvallen alleen mijn zorgen uiten die miss wat te bezorgd waren. Mijn beste vriendin slikt ook antidepressiva en het is echt niet zo dat ik die mensen gelijk over 1 kam scheer. Ik ben zelf ook gevoelig voor depressie en angsten. Vandaar mijn zorgen wellicht.