Ons mannetje heeft iets nieuws uitgevonden: driftbuien!! als hij in bed wordt gelegd en geen zin heeft, ligt hij zo een uur of langer te krijsen. alles wat hem niet zint gaat hij van huilen. nog meer mama`s hier met baby`s die zo jong al driftbuien hebben?
Ik denk niet dat het de echte driftbuien zijn zoals ik ze inmiddels van mijn zoontje ken Misschien is het inderdaad verlatingsangst?
ik denk het niet, want hij heeft het alleen als hij voor zijn nachtslaap naar bed gaat. in het begin vonden we het zielig en haalden we hem eruit. maar dat zorgde er uiteindelijk voor dat hij tussen 19.00uur en 7.00 uur soms wel 12 keer kwam, en dat was echt van de zotte!! en ik had ook al driftbuien zo jong.. mijn moeder heeft het vandaag uitgebreid uit de doeken gedaan
Rebecca heeft wel enorme driftbuien, maar ze huilt nooit een uur. Ze is heeeeel goed in slaan met de vuisten als het niet gaat zoals ze wilt. Of gewoon vuisten maken en in de lucht houden als je niet luisterd naar haar gebrabbel. Of gewoon keihard krijsen als niemad oplet. Ja hallo, mag mama ook even iets anders doen? Ze huilt wel altijd als ik haar in bed leg, maar max 5 a 10 minuten. Meestal is het na een minuut of 2 wel gedaan.
Driftbuien zijn hier aan de orde in de zin van krijsen als we hem neerleggen in de box en hij heeft er geen zin of zoals van de week toen meneer een flink bord nasi ophad en daarna een toetje kreeg...toetje was op maar Sem was het er niet mee eens...krijsen totdat ie helemaal rood aanliep We wisten niet wat we zagen Maar niet met het naar bed gaan, dan heeft ie de grootste lol en ligt zo te maffen
Mijn meisje is 7 maanden en weet precies wat ze wil en owee als dat niet lukt. Pff wist niet dat het al zo vroeg begon, ontroostbaar en dikke krokodillen tranen. Je bent dus niet de enige
Als mijn zoontje geen zin heeft om ingestopt te worden in bed krijgt ie ook echt driftbuien (of ik er wel bij sta of niet). Hij pakt dan meestal zijn speen uit de mond en smijt die naar de andere kant van de kamer en gaat de dekens van zich afschoppen. Ik moet er altijd om lachen (is eigenlijk verkeerd)
Finn ook hoor! Al vanaf een maand of 7... Als hij zn zin niet krijgt bijt ie soms (bijv. als ik zn gezichtje schoonmaakt)...en soms slaat ie ook. Als hij even in de box zit en hij wil niet gooit ie zn hoofd naar achteren en laat ie zichzelf vallen. Als hij niet snel genoeg eten krijgt gilt ie als een speenvarken...en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar hij is ook erg lief hoor! Hahaha! Dit is alleen als het niet gaat zoals hij wil...dus ongeveer 5 keer per dag Mn man was vroeger net zo...en dat was met een jaar of 2 helemaal over en echt heftig gepuberd heeft ie niet...dus ik hoop maar dat dat bij Finn ook zo is
Ties is dus niet de enige, heel fijn! slecht of niet, het laten huilen helpt wel. hij slaapt namelijk door ineens!
Mijn manneke heeft het ook denk ik. Het is in het voorbije weekend begonnen. Hij is alles snel beu en dan begint hij te krijsen. Hij wil dan niet meer zitten of liggen. Ik krijg hem dan enkel stil als ik hem op mijn arm neem. Maar voor het slapengaan heb ik met hem geen problemen. Eergisteren werd hij wel enkele keren al krijsend wakker, maar ik denk dat het kwam door het dromen. Heb gelezen dat ze dat vanaf een 8 maanden beginnen doen. Hopelijk gaat die periode ook weer snel over. Groetjes, Nanske