Eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SorP, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SorP

SorP Lid

26 apr 2013
    52
    0
    0
    Hey mama's en mama's to be,

Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje.
    Alleen dit is onze 6e ronde en het is weer niet raak.
    Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar om 1 of andere reden denk ik al een tijdje dat er gewoon iets niet klopt.

Telkens ik moet testen, voel ik gewoon dat het toch negatief zal zijn.
    Maar toch hoop ik het elke keer heel erg.

Ik denk soms, dat ik gewoon geen eisprong heb.. Ik let elke keer op en heb nog nooit cervixslijm gevonden tijdens de periode dat ik mijn eisprong zou moeten hebben.

Het is ook niet dat we niet genoeg 'klussen' want dat doen we minstens elke dag.
    We gaan nu sowieso al beginnen temperaturen en ovulatietesten in huis halen, zodat we er toch al een zicht op kunnen krijgen.

Maar ik vraag mij af of er zo nog dames zijn die dit al hebben gedacht? bij wie bleek het dan ook waarheid? maak ik mezelf dit wijs?
    En kan ik zomaar bij mijn gyneacologe terecht hiervoor?

Thankss

2. 38mama

38mama Lid

27 jun 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer ovulatietesten. Dat zou je misschien kunnen helpen. En ze zijn niet zo duur bij de sensitest.
    Ovulatietest | Sensitest

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    En daarbij zou ik niet elke dag seks hebben maar om de dag en rond je eisprong eventueel elke dag

Sensitest ovulatietesten zijn idd goed zou niet de gevoelige nemen.

Naast ovutestten is tempen altijd goed!

4. BigBoy

BigBoy Actief lid

23 jun 2013
    180
    0
    0
    Oldebroek
    Ook ik heb de afgelopen maand geen cervix slijm gehad, maar heb duidelijk mijn ei gevoeld.
    Mij is verteld dat niet iedere vrouw slijm heeft...
    Volgens mij heb je wel een ei, anders zou je volgens mij ook niet gaan menstrueren. ( dacht dat ik het ergens heb gelezen )

De eerste periode heb ik ook iedere dag geklust, maar las dat het niet goed was. De zaadcellen hebben 24/36uur nodig om te herstellen. Misschien is om de dag beter...

Succes en hopelijk heb je gauw een klein wondertje in je buik!!!

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik had dit gevoel vanaf de vierde maand ongeveer, en het klopte. Maar dat zegt weinig, je kunt je positieve en negatieve dingen in je hoofd halen in zo'n spannende periode en bij mij was het misschien toeval dat het dus ook echt fout was.

6. SorP

SorP Lid

26 apr 2013
    52
    0
    0
    Ik wist niet dat dat niet goed was :O

Maar rond de vruchtbare periode, mag het dan wel gewoon elke dag? want alles daarbuiten is ja gewoon uiteraard omdat het zomaar komt...

Ik ben er niet extreem mee bezig, en dat bewust. Ik probeer echt elke keer opnieuw bezigheid te hebben, wel is het telkens de laatste week dat ik er dan wel erg mee bezig ben.

Ik heb gehoord dat dat wel kan. Maar onlangs had ik wel ene cyclus van 57 dagen. Als je dat nog een cyclus kan noemen... en vorige maand 31 dagen, anders gewoon 28, soms 29.

Dank voor jullie reacties al

7. SorP

SorP Lid

26 apr 2013
    52
    0
    0
    * Heb ook nog nooit mijn ei gevoeld

8. BigBoy

BigBoy Actief lid

23 jun 2013
    180
    0
    0
    Oldebroek
    Ik doe het zelf niet, klus meestal om de dag. Aangezien de zaadcellen tot 72uur in het vrouwelijk lichaam kunnen overleven.

Lees hier al wel meer dat vrouwen ineens uitschieters hebben in hun cyclus. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan ook niet zeggen wat het beste is om te doen.

9. BigBoy

BigBoy Actief lid

23 jun 2013
    180
    0
    0
    Oldebroek
    Niet iedere vrouw voelt haar ei... Misschien zijn ovu-testen dan wel een goede oplossing.

10. In love

In love Actief lid

27 feb 2013
    274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat gevoel ook heel sterk toen we voor de eerste bezig waren en helaas klopte dit ook, maar nu voor ons tweede kindje had ik weer het gevoel dat het mis was maar mijn lichaam is na mijn zwangerschap gewoon weer zijn werk gaan doen zoals bij iedereen! Dus gevoel zegt niks. Ik had zelfs ook prachtige temp kaarten maar geen goed eitje.. Je hebt wel een wisselende cyclus of was dag 57 de eerste ronde? Heb je de pil gebruikt? Ja hoor je mag elke dag klussen maar om de dag is ook prima! En misschien iets beter want dan heeft manlief weer verse zaadjes. Vaak kun je na een jaar klussen pas naar de huisarts en dan naar de gyn, tipje zorg dat je 3 mnd voor je naar ha gaat temp lijsten bij te houden, dat willen ze graag zien. Anders kost het je weer 3 mnd om te starten met onderzoeken.

En helaas duurt het bij de ene wat langer dan bij de andere, zelfs nu mijn lichaam wel goed functioneerd zijn we ook alweer in ronde 9 beland..

Bigboy helaas kun je dus wel menstrueren en geen eisprong krijgen, dit noemen ze dan ontrekkingsbloed omdat het lichaam een signaal krijgt, geen bevruchting dus wel menstruatie (wist ook eerst niet dat dat kon maar blijkbaar wel.

11. SorP

SorP Lid

26 apr 2013
    52
    0
    0
    Bigboy, thanks, gaan we idd doen. En hopelijk is het ook gewoon dat maar.

In love, het is echt raar, het is alsof je gewoon weetdat je test negatief gaat zijn maar je het toch doet omdat het zo hoort, cru gezegd... :(

Ja, 5 jaar ongeveer. Maar de eerste maand had ik wel ontpillingsverschijnselen zoals tussentijdse bloedingen. volgende maand al niet meer en paar keer gewoon 28 en 29 dagen, nu was vorige maand een cylcus van 31 dagen en daarvoor dus die 57, dus lijkt me onwaarschijnlijk van het ontpillen..

Jullie zijn dus ook wel lang bezig nu :/

Deel Deze Pagina