Ik ben nu 38 wk zwanger van de 2e, kindje is nog steeds niet ingedaald. Nu schijnt dat vrij normaal te zijn bij een 2e of latere zwangerschap omdat ze meer ruimte hebben. Ons kindje blijkt een flinkerd te zijn, dus mogelijk laten ze me niet tot de 42wk door lopen. Maar nu ik daar thuis over na aan het denken ben gegaan, kan je eigenlijk gestript worden als het kindje nog niet is ingedaald??
Kan volgens mij wel, het gaat erom of je al ontsluiting hebt anders kunnen ze niet bij je vliezen.. Hier is strippen alleen pas vanaf 41 weken..
Ik ben met 38 weken al gestript op indicatie dus het komt wel voor. Of het kan is inderdaad afhankelijk van je ontsluiting, anders kunnen ze er niet bij. Als het strippen niet direct effect heeft herhalen ze het vaak nog één of twee keer omdat het dan meer effect schijnt te hebben. Ik ben 3x gestript in een week tijd. Na de 3e keer kreeg ik 's nachts weeën.
Een kindje hoeft niet ingedaald te zijn, omdat het met de ontsluiting te maken heeft. Ik ben zelf gestript bij de oudste en helaas 38u over gedaan voor ze werd geboren maar t sloeg dus wel aan. Mijn dochter lag wel ingedaald trouwens.
Oke! Verhelderende antwoorden, bedankt! En of je ontsluiting hebt en of ze je dus kunnen strippen zullen op dat moment zelf moeten bepalen.. Ik ben benieuwd!! Maar hoop dat bevalling gewoon al eerder uit zichzelf begint
Nou, nee ze mogen niet strippen wanneer je kindje nog niet ingedaald is. Dan kunnen ze namelijk de vliezen breken. Ik was 41 weken en 1 dag toen ik gestript zou worden, maar helaas was mijn zoontje nog steeds niet ingedaald en werd er helaas niet gestript!! Toen ik de volgende dag op afspraak bij de gynaecoloog was, hebben ze een inwendige controle gedaan en bleek het hoofdje van mijn zoontje wel goed te voelen te zijn en had ik al 1 centimeter ontsluiting. Dus was strippen wel mogelijk. De volgende dag is ons manneke geboren!! Succes met de laatste loodjes!!
Dank je Leeuwtje86! Ik zal het komende week bij de controle gewoon vragen, ben benieuwd wat ze zegt (al hoop ik dat ukkie dan is ingedaald, maar tot nu toe weinig beweging in die richting..)
Ik was precies 39 wkn toen ik gestript ben, met 2cm ontsluiting. Ook omdat ze zo groot zou zijn! Na een uur begonnen de weeen en bijna 24u later is ze geboren Maar groot was ze zeker niet!! 3205 gram en 49cm. Nu, een maand oud, 3600 gram en nog steeds maatje 50!
Ik word vrijdag gestript indien mogelijk, ik ben dan 40.1. Gewoon omdat ik er klaar voor ben en héél graag wil bevallen! Normaal doen ze het inderdaad pas vanaf 41 weken maar voor mij wilden ze gelukkig een uitzondering maken. Ons beebje is echter ook nog niet ingedaald, dus hoop wel dat het mogelijk is om gestript te worden!
Volgens mij strippen ze niet wanneer je kindje niet is ingedaald. Dit omdat wanneer de vliezen breken dit gevaarlijk voor het kindje kan zijn. Wanneer je vliezen breken en je kindje niet is ingedaald moet je ook gaan liggen en mag je niet meer lopen. Hier twee keer pogin tot strippen gedaan. Bij ons eerste kindje gestript en 3 dagen later is hij geboren, heeft dus niet gewerkt. Bij nr 2 braken spontaan de vliezen. Bij nr 3 was strippen niet mogelijk, alles zat nog dicht. De ochtend erop is onze docht geboren.
Ik word woensdag gestript als kleine zich zelf nog niet heeft gemeld. Dan ben ik 40+1 heb er niet zelf om gevraagd prima zwangerschap geen klachten oid. De verloskundige bepaalde dat gewoon?.. wel word beebje ook groot geschat misschien daarom?
Zo te lezen wordt er toch ook verschillend door verloskundigen gehandeld.. Maar iedere situatie is natuurlijk anders! Ik zal gewoon even geduld moeten hebben denk ik Jullie ook succes met de allerlaatste loodjes, spannend zeg!!!
Ik heb ook het idee dat er er grote verschillen zijn met het beleid tav strippen. Bij mijn vorige zwangerschap lieten ze me met 40+5 gewoon doorlopen en sloegen mijn verzoek om te kijken of strippen een optie was in de wind. Ik vond dat toen lastig te verteren (ongeduldig he..!).. Het was echt een principe-kwestie van de verloskundige en ze gingen pas na 41 weken verder kijken.. Met 41+2 ben ik gestript en binnen 24 uur erna is onze dochter geboren.. Uiteindelijk dus 9 dagen te laat! Dames, succes met de laatste loodjes!
Vandaag bij VK geweest, en ze strippen idd niet als kindje niet is ingedaald omdat ze anders kans lopen om vliezen door te prikken!
Ik was er gister en mijn baby is ook nog niet ingedaald. Maar ze gaan wel strippen bij 40 weken als hij er dan nog niet is. Vreemd hè, die verschillen? Mocht het strippen geen effect hebben gaan ze alsnog de vliezen zelf breken.
Bij de eerste zwangerschap ben ik ook met 40+2 gestript. Ook idd omdat je de 40 weken gepasseerd bent. Bij mij moest het drie keer en ben uiteindelijk met 41+2 bevallen.
Ik ben vanmorgen voor de eerste keer gestript. Knulletje lag wel ietsje lager dan de vorige keer maar nog niet volledig ingedaald. Mijn vk stript dus wel gewoon zonder dat de baby is ingedaald.
hier bij de eerste zwangerschap met 37+5 en 6 gestript baby niet ingedaald voor het strippen heeft de gyn ze goed gelegd. Hele zwangerschap dwars in de buik en met 38 weken ingeleid. Strippen gaf alleen een hoop gerommel maar verder niks. Verschilt echt per ziekenhuis verloskundige. Het enigste wat er gebeurt is dat je inderdaad moet gaan liggen mochten je vliezen breken. Succes met de bevalling.