Ovulatie test

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by LF84, Jul 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LF84

LF84 Niet meer actief

Hoi leden,

Ik ben ongesteld sinds gisteren begint.
    Na ongesteld, dan we willen wel klussen doen.
    En welke dag mag 'n ovulatie test doen?
    Ik heb dit nooit test geprobeerd, maar wel zwangerschapstest kruidvat gedaan.
    Ik wil wel graag proberen van ovulatie test doen. Het is makkelijk of gewoon stiekem kijken aan test?

Alvast bedankt..

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Je moet even nagaan hoe lang je cyclus is.. is deze 28 dagen kun je je ei rond dag 14 verwachten, en is deze 27, dan op dag 13 etc.. slim is dan een paar dagen eerder te beginnen met ovulatietesten.. bijv. dag 10 of 9 .. iedere dag op dezelfde tijd testen en niet te veel plassen/drinken 2 uurtjes van tevoren.. als de streepjes op een gegeven moment even donker zijn of de testlijn is donkerder dan de controlelijn, kun je je ei binnen 24-48 uur verwachten.. in de dagen voor je ei (dus tijdens de positieve testen) is het beste voor het klussen!.. succes en vooral veel plezier :)

3. LF84

LF84 Niet meer actief

Bedankt.
    Welke winkel heb je 'n ovulatie test gekocht?

4. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ik heb goede ervaring met dipsticks van Zwanger & Kids .. als je op google.nl even zwanger en kids intikt kun je de website vinden en daar staan een aantal mogelijkheden van ovulatietesten op.. dan bestel je ze via internet en heb je ze snel in huis, MET handleiding ;)

5. LF84

LF84 Niet meer actief

Ik heb net bekijken via internet. Je vertrouwt alleen Ovulatietesten dipstick -Zwanger & Kids en hoeveel ovulatietesten kan beter? 6 of 10?

6. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik koop zelf 10 per keer. De eerste 2 rondes 15 om mijn ei goed te vinden. Maar je kan eerst 10 bestellen en als ze bijna op zijn en je hebt je ei nog niet gevonden, dan bestel je er gewoon nog een paar bij. ;)

Heel veel suc6!

7. SannevH

SannevH Actief lid

May 1, 2005
    443
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb ze besteld bij Sensitest. Werkt goed!!

8. LF84

LF84 Niet meer actief

Ik heb net besteld..
    Innesteldag mag ook ovulatie test of niet?

9. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik begrijp je niet helemaal. De innesteldag is pas na een eisprong, mits het ei bevrucht is dan, dus op je innesteldag hoef je niet te testen. Zodra je na een positieve test weer een negatieve hebt stop je met ovutesten.

Als je de innesteldag bedoelt die een calculator aangeeft, dan kan je gewoon testen hoor. De calculator gaat van een gemiddelde cyclus uit en misschien heb jij die niet. Veel vrouwen niet. ;)

Kortom, je begint met testen en gaat net zolang door tot hij echt positief is, dus de teststreep net zo donker of zelfs donkerder is dan de controlestreep. Sommigen vinden het lastig te zien wat positief is en daarom kan je doortesten tot het streepje weer lichter wordt. Of je plaatst een foto op ZP en vraagt aan mede-forummers of hij positief is. Er zijn genoeg meiden die het verschil goed zien hier.

Share This Page