Ik zag een voorstukje over een docu wat ging over mensen (jongeren)die ontsnapt waren uit de amish community. Nu weet ik niet wanneer het op tv was/komt en hoe het programma heet. Wie kan mij helpen?
Aaaaaaah!! thanks ik was al bang dat ik het gemist had en niet terug kon kijken haha Gelukkig ook nog een beetje fatsoenlijke tijd!
Was er gister avond ook op en vanmorgen ook, inside the amish toch? Wel apart hoor om te zien. Sowieso hoe ze leven maar ook hoe die jongeren ontsnappen en wat ze daarna doen. En ook dat er heel veel toch weer terugkeren omdat de wereld wel heel 'groot en boos' is als je zo bent opgevoed/opgegroeid.
Ja ik was die avond in slaap gevallen maar zag inderdaad dat het gister ook op tv was (lang leve NGC en zijn herhalingen) Ik vond het wel een goede docu, dat er niet alleen slecht gesproken werd over de amish.. letterlijk de 2 kanten van het verhaal zeg maar. Maar wel freaky hoor, kan je je bijna niet voorstellen dat die mensen echt zo leven..
Ik heb het ook gezien, nadat ik het hier zag staan van de week Vond het een mooie docu, en idd toch gaan er veel weer terug ondanks alles wat ze dan weer in moeten leveren qua luxe. volgens mij kunnen ze het verhaal van de kant van de amish mensen niet vertellen omdat ze zich toch helemaal afzonderen? Denk dat ze met zulke dingen niks te maken willen hebben
Ik heb het afgelopen week ook gezien. Wat ik het ergste vind, is dat mensen hun kinderen verstoten of ze weet ik wat hebben gedaan. Dat vind ik heel erg XD24, klopt idd. Amish mensen mogen geen foto's of wat dan ook van zichzelf hebben en andere mogen ook geen foto's maken van hen. Ik vond het ook heel opvallend, dat dat jonge stel, wat terug naar de Amish is gegaan, zich lieten filmen in hun paard en wagen.
@Stroopie, ja verbaasde mij ook.. maar dat was wel een stel wat al een keer "buiten" had geleefd he? Dus misschien dat hun het wat makkelijker inzien?
Volgens mij was dat ook stiekem. Want die jongen in de auto kwam zo zijn vrienden van vroeger heel sneaky opzoeken en bekijken... Wel echt apart hoor. En idd ik kan er met mn kop niet bij, wat voor keuzes ons zoontje ook gaat maken dat ik hem verstoot! Het blijft toch je kind?! Ik kan me niet voorstellen dat die mensen zich gelukkig voelen. Oke dat ze zo leven, als je daarvoor gaat moet je vooral zo leven. maar als je kind een andere keuze maakt deze dan vervolgens verbannen. Gaat er bij mij niet in!
Ja dat moet wel. Kan me de mensen die ontsnappen en weer terug gaan ook niet begrijpen, al zie je wel dat ze het doen om het gemis. Die ene zus die weg ging nam stiekem een mobiel mee om contact te houden. Dus dan ga je terug voor je familie en niet omdat je daar nou zo graag leeft op die manier. Eigenlijk best erg als je er zo over nadenkt
Dank je wel voor de link Yotsuba! Ik heb nu een e-mail herinnering via jouw link voor volgende week dinsdag. Het intrigeert mij wel.
Heb het ook gezien, heel interessant en ook wel bizar. Die jongen die niet wist wat basketballen was...
Vind zulk soort dingen eng, niet in de zin van dat ik bang ben maar meer verafschuw, hoe kun je zo nou nog leven en je zo afzonderen van de echte wereld, dat is gewoon je ogen sluiten voor de real world, nee sorry kan daar niet over uit.