Tweede duurt langer dan eerste!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ssgerundt, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Bij onze eerste was ik al na twee maanden zwanger, nu zijn we al een jaar bezig met de tweede, maar helaas wil het nog niet lukken!
    Dan valt het soms best wel tegen als het de tweede keer zo lang gaat duren, hebben jullie dat gevoel ook soms?
    Je vraagt je af waarom het bij de eerste keer so schnell is gelukt en bij de tweede niet.
    Wat hebben we toen anders gedaan, noem maar op.
    Is het normaal dat het dan tegenvalt???

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ja dat is zeker normaal denk ik.
    je hebt toch een bepaalde verwachting en hoopt dat het deze keer weer net zo snel zal gaan.
    ik heb dat ook zelf wel moet ik bekennen. ik ben 3x in de eerste ronde zwanger geweest en zit nu in ronde 2. nog helemaal aan het begin dus, maar toch was het gek dat we de 2e ronde ingingen...
    ik ben nog niet bang dat het nu lang gaat duren, we zijn tenslotte pas net weer bezig, maar ik kan me wel je gevoel voorstellen!

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik had het ook. Bij onze eerste waren we in ronde 1 zwanger, en stiekem ging ik er van uit dat het bij een tweede weer net zo snel zou gaan. Uiteindelijk heeft het bij de tweede 4 rondes geduurd, het leken wel jaren...

4. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Hier bij onze eerste twee in de tweede ronde zwanger geworden, bij de 3e ook in de 2e ronde, maar helaas een miskraam. nu nog steeds niet zwanger. 2e ronde na miskraam, maar vind het nu al heel lang duren

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb het ook: van mijn zoontje in de 1e ronde, van de MA in de 1e ronde, en nu zit ik al in ronde 3... En dat duurt dan laaaang! Ik weet dat ik nog niet mag klagen hoor, maar vooral het feit dat er een miskraam tussendoor zit, maakt het ongeduld nóg groter!

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Heel herkenbaar. Onze zoon was raak in ronde 1, tweede zwangerschap in ronde 2, dat werd een miskraam met 6 weken. Dat was in aprol 2010! Sinds die tijd volop bezig, ook met ovulatietesten. Uiteindelijk in januari bij de gyn geweest omdat ik ervan overtuigd was dat er lichamelijk iets met mij was of iets was veroorzaakt door de miskraam ofzo. Na inwendige echo bleek er op dat gebied zo op het eerste gezicht niets aan de hand. Het aanbod om door te zoeken hebben we even laten zitten (bloedtesten en sperma onderzoek) en man en ik spraken of om tot de zomer vrolijk door te gaan. Tsja en nu is het al bijna zomer en nog steeds niets.... Superfrustrerend.
    Maar ik ben er heilig van overtuigd dat het nog wel een keertje gaat lukken.

7. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    zo ook bij mij...........wij gaan nu voor een tweede en ben al bijna 1,5 jaar bezig.................wachten duurd zo lang........

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Jep, herken het gevoel en vind het echt superstom van mezelf, omdat er ook mensen zijn die al zo ontzettend lang bezig zijn om een een kindje te proberen te krijgen en daar kom ik dan aan met het al lang vinden duren... Bij de eerste was het in de eerste ronde raak. Ik had mezelf al gewaarschuwd dat het bij een tweede echt niet weer zo snel raak zou hoeven te zijn, dat de eerste keer gewoon een lucky shot was, maar toch valt het wel tegen nu we ronde 4 in gaan. Maar ik mag niet zeuren van mezelf en dus klussen we de komende ronde weer vrolijk verder.

9. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Hier ook. Bij de eerste was het bij in de vierde ronde raak (en dat was in de eerste ronde met ovutest, we zaten de vorige rondes ernaast zeg maar ;)). Nu voor de tweede dus gelijk aan de ovutest met de heimelijke verwachting dat het dan gelijk raak zou zijn. Gaan nu ronde 6 in. En gek genoeg ben ik verbaasd dat het niet geowon raak is. Ik bedoel: we hebben voor, tijdens en na de einsprong seks, dan MOET het toch zeker raak zijn? Naja, klopt natuurlijk niet, maar gevoelsmatig he....
    Dus ja, ken het gevoel. Succes en hopelijk is het voor jullie snel raak!

10. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Hoi,

Helaas kan ik me hier ook bij aan sluiten. Bij onze dochter hebben we er een jaar over gedaan, we zijn nu al ruim 1,5 jaar verder voor een tweede en helaas. Al diverse onderzoeken gehad, alles lijkt goed. Dus blijven bidden en vertrouwen. Maar ik moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind. Ik ben super gelukkig met onze dochter en ik vond voor de zwangerschap van haar, het moeilijkst dat ik misschien nooit moeder zou mogen worden. Dat geluk hebben we iig gekregen. Maar nu is een tweede ook wel heel gewenst.
    Ik vond/vind het moeilijkste dat het leeftijdsverschil nu zo groot is en dat veel mensen om me heen inmiddels zwanger/bevallen zijn van een tweede of zelfs derde in dezelfde tijd dat wij nu bezig zijn. Confronterend.... Ook vond ik het lastig dat veel mensen, die zwanger waren van een tweede, zeiden, het gaaat zoveel sneller.
    Tja dat heb ik gemerkt... ;)
    Hoop dat iedereen toch gauw een tweede wonder mag verwachten!

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    ik herken dat gevoel idd: we hebben er toch alles aan gedaan, waarom ben ik dan niet zwanger? Inderdaad: zeker weten dat je de dagen rondom de eisprong optimaal benut hebt, en dan nóg heb je dus voor je 30e maar 15-25% kans per maand...
    Wij zijn nu in ieder geval wat dat betreft weer goed bezig, en ik hoop dat het deze maand mag lukken, haha!

12. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Precies, en dan ben ik al 33, help! Goed blijven oefenen haha! Ik ben net ongesteld geworden dus heb even ´rust´ ;)
    En wat een kleine kans dan toch nog he, die percentages! Je gaat je afvragen hoe ´ongelukjes´ mogelijk zijn!

13. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zie veel herkenbare dingen voorbij komen.
    Mijn dochter is bijna 2,5 en we zijn nu een jaar bezig voor een brusje.
    Nu wil het zwanger worden wel lukken, maar heb nu dus al 3 keer een mk gekregen.
    Probeer nu even een maand rust te nemen en te kijken wat mijn cyclus doet, maar aan de andere kant wil ik gewoon zo graag een 2e.
    Maar ik weet niet of ik het aan kan mocht ik nu weer meteen zwanger worden....want ben zo bang dat het dan weer fout gaat.

14. roxy81

roxy81 Nieuw lid

6 jun 2011
    3
    0
    0
    ik herken dat gevoel ook , bij mijn dochter was het in de eerst ronde raak, dat is geluk hebben denk ik nu. Wij zitten nu in ronde vier, ik vind het allemaal erg lang duren en ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen .We hebben een gezonde dochter, maar een tweede kindje is zo gewenst.Maar toch heb ik het gevoel dat het gaat lukken, hoop dat het voor ons allemaal gauw raak mag zijn .Succes

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ha, ik vond mijn eigen berichtje hier weer terug: het is dus niet gelukt, afgelopen maand. Nu ronde 4 in. Mijn menstruatie is bijna over, en dan gaan we er weer alles aan doen om deze ronde wél zwanger te worden!

16. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Dit is inderdaad heel herkenbaar...
    Onze eerste was raak in ronde 3, maar werd helaas een miskraam met 10 weken. Mijn oudste dochter, raak in ronde 2 na de miskraam. Mijn zoon, ronde 1 en mijn jongste dochter ronde 4.
    Ik ging er dus dit keer ook vanuit dat het binnen de vier maanden wel zou lukken, maar niets was minder waar. We hebben er een jaar over gedaan en hoe verder de maanden vorderden hoe meer ik begon te wanhopen en vreesde dat het nooit meer zou lukken. Dat ik al 37 was en het dan sowieso langer kon duren, vergat ik gewoon.

En ook hier de gedachte: "Hoe kan dit nu?? Ik weet toch zeker dat we seks hebben gehad op het juiste moment en meer dan één keer!! Het moet toch gewoon raak zijn...".

Helaas werkt het zo dus niet altijd.
    Maar meiden, ik weet wel zeker dat het vroeg of laat wel goed komt, ook al beginnen sommige nu echt te wanhopen. Kijk maar naar mijn onderschrift, dan kun je zien dat het ook voor mij goed is gekomen...

Ik was de wanhoop nabij en toen werd ik zwanger!!

Ik duim voor jullie...

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier van de eerste in ronde 3 zwanger, nu in ronde 17 en vandaag ongesteld geworden :(
    Dus ja, hier duurt het ook veel langer helaas...

Deel Deze Pagina