Toch zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door bloem75, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Ik heb een vraagje. Tijdens mijn vorige cylus had ik vanaf ongeveer een week na de vermoedelijke eisprong allerlei klachten: zeer gevoelige pijnlijke tepels, extreme moeheid, misselijkheid. Ook kreeg ik witte plekjes op m'n tepels. Ik dacht zwanger te zijn en heb na 2 dagen overtijd getest. Negatief. Toen werd ik ook ongesteld. Maar de witte plekjes zijn er nog en het lijkt alsof ik ook een streep op m'n buik krijg. Kan ik zwanger zijn? Of schijnzwanger omdat ik er teveel mee bezig ben? Hebben jullie hier ervaring mee? :(

2. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Bloem,

Hoe lang ben je dan ongesteld geweest en was het veel bloed? Misschien moet je gewoon nog een keer testen. En als er dan nog geen streep komt zou ik gewoon wachten tot aan het eind van deze cyclus.

Liefs Vanilia

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Je zou nog eens kunnen testen, want wie weet. In principe ben je niet zwanger als je ongesteld bent geweest, maar als je reden tot twijfelen hebt, zou ik gewoon testen als ik jou was.

4. Niet meer actief

Als je twijfels hebt inderdaad nog een keertje testen meid.
    Maar om antwoord te geven op je vraag;
    Schijnzwangerschap kan echt heel ver gaan hoor, de klachten zijn dan niet van echte verschijnselen te onderscheiden. Ik heb er ook al ervaring mee.

5. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ben je al lang van de pil af? Het kan ook van het ontpillen komen, als je net gestopt bent tenminste dat zeggen de mensen, die er ervaring mee hebben!

6. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Ik ben eind november gestopt met de pil. Toen ik die klachten kreeg was het de derde volledig 'natuurlijke' cylus. Nu zit ik dus in de vierde ronde. Duurt het zo lang, die bijwerkingen van het stoppen met de pil?
    Ik vind het een beetje zonde om nu te testen, die tests zijn best duur. Ik wacht gewoon even af.

7. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik weet neit hoe lang het kan duren, sommigen zeggen wel lang! Ik ben in oktober gestopt en had de eerste twee maanden ook symptomen. de 3e maand december zwanger geraakt! Dus ik weet niet hoelang het zou kunnen! ik had er ook nog nooit eerde van gehoord tot dat mensen het hier op het forum noemden!

8. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Bij mij heeft het een jaar geduurd voordat de pil uit mijn lichaam was!
    Na 15 maanden zitten wij nu eigenlijk pas in ronde 3 voor een eerlijke kans.

9. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Ik kon het niet laten en heb vanmorgen toch een test gedaan. Hij was helaas negatief :(
    Jammer, maar nog geen man overboord. We zitten in ronde 4, dus nog niets aan de hand. De verschijnselen waren dus schijnzwangerschap of symptomen van het 'ontpillen'.
    Wat lastig is, is dat ik de lengte van mijn cyclus niet precies weet. De eerste 2 maanden na de pil was het nog 28 dagen, maar mijn natuurlijke cyclus is volgens mij 31-32 dagen.

10. Blub

Blub Lid

28 mrt 2007
    9
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ha Indigo,

Ik lees net dat je ervaring hebt met een schijnzwangerschap. Heel erg vervelend voor je dat je dat hebt meegemaakt. Ik ben er steeds bang voor omdat ik in mijn omgeving dat ook vaker heb meegemaakt. Ik heb zelf bijna helemaal geen kwaaltjes en daardoor bang dat er iets niet klopt, al weet ik dat er zat vrouwen zijn die weinig kwaaltjes hebben tijdens de zwangerschap. Zou je iets meer over jouw ervaring kunnen en willen vertellen?

Verder zie ik dat jij ook 5 weken zwanger bent, volgens de berekeningen ik ook en ik heb in dezelfde week als jij mijn eerste bezoek aan de vk. Ik ben24 nov. '07 uitgerekend als alles goed mag gaan.

Succes met je zwangerschap!

Groetjes, Blub.

11. Niet meer actief

Hoi Blub, ik ben de 28e uitgerekend. Jij ook nog van harte meid!
    tja, die schijnzwangerschap. Ik was dus echt ontzettend misselijk en mijn borsten verkleurden zelfs helemaal en kreeg van die extra kliertjes op mijn tepelhof. Ik was er vast van overtuigd zwanger te zijn. Zelfs 2 x een test gedaan, negatief natuurlijk ;)
    Heeft even wat moeite gekost weer met de voetjes op de grond te raken hoor.

Hoe anders nu ik echt zwanger ben.....
    Ik voelde me al 2 weken ontzettend ziek (echte symptomen dus), maar dacht maar steeds de griep te hebben, hahaha. Ach, ik heb mijn lesje wel geleerd hoor. Daarom zocht ik er deze keer ook totaal niets achter, achter al mijn klachten. Hoe meer ik me op symptomen focuste, hoe zwangerder ik me waande en hoe minder er van waar bleek. Dusssss.....ik heb mijn lesje ondertussen wel geleerd. Bij een eventuele volgende keer hoop ik dat ik me dit weer herinner, zodat ik relaxt omga met mezelf en mijn klachtjes :D

12. Blub

Blub Lid

28 mrt 2007
    9
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ha Indigo,

Wat kan je lichaam je voor de gek houden he? Ongelooflijk. En heel begrijpelijk dat je nu zelfs niet dacht aan een zwangerschap, maar dacht dat je een griep had. Ik ben erg blij voor je dat je nu wel echt zwanger bent! Heb je nog steeds zoveel last van misselijkheid enzo? Bedankt dat je hier wat over wilde vertellen, het lijkt me een moeilijke tijd te zijn geweest voor je.

Bij mij komt nu de misselijkheid in de loop van de dag op. Dus niet 's ochtends, maar voornamelijk als ik aan het koken ben 's avonds...Lekker handig, haha. Dat is dus wel veranderd bij mij de laatste dagen, want voorheen had ik zo goed als nergens last van. Ik ben daar wel een beetje blij om, want helemaal geen klachten, daar ga ik een beetje van aan het piekeren.

Leuk dat we gelijk op gaan! Ik begrijp dat dit nu ook jouw eerste zwangerschap is? Van mij wel en wij kijken er heel erg naar uit. Mijn man is nog wel heel erg voorzichtig, kan er nog niet erg blij mee zijn, omdat het natuurlijk nog erg pril is en het nog goed mogelijk is dat het mis kan gaan.
    Zelf wil ik er iedere seconde van genieten, eigenlijk. Als het mis gaat, dan is het er wel echt geweest! Dan zal ik echt heel erg verdrietig zijn (!), maar dan kijk ik wel terug op iets waar ik toch ook naar uitkeek en van genoot. En gewoon al het feit dat het dus kennelijk wel mogelijk is tussen mijn man en mij, dat geeft mij al heel veel hoop en blijdschap.
    Ben jij er erg bang voor dat het nog mis kan gaan, of je partner, of ben jij daar niet zo mee bezig?

Groetjes, Blub.

13. KimJ

KimJ Lid

31 mrt 2007
    59
    0
    0
    Verzorgende
    Oegstgeest
    Hey

Ik heb ook van die rare dingen. ben nu 3 maanden gestopt met de pil en was van de eerste binnen drie maanden zwanger.

Nu vanmorgen bij de eerste wc gang verloor ik een beetje bloed terwijl ik een kleine drie weken geleden ongesteld was geweest. Zit wel in je hoofd wat het kan zijn en dan merk je gelijk ook andere dingen op die anders zijn zoals bijvoorbeeld meer hoofdpijn en misselijk.

Ik zelf wacht het nog even af. Maar ik kan je aanraden om het ook nog even af te wachten. Is moeilijk ik weet het iedereen wil graag een positief antwoord.

Succes meid

Deel Deze Pagina