Zwanger en een maagverkleining

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Johanna1986, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna1986

Johanna1986 Niet meer actief

Hallo dames,

Gisteren zijn wij erachter gekomen dat wij in verwachting zijn van ons derde kindje. Wij zijn er super blij mee! Wij hebben al 2 kids van bijna 6 en 4. Nu is het zo dat ik een maagverkleining heb gehad in december 2014 met veel complicaties. Ook heb heb ik een b12 te kort, maar krijg hier sinds kort spuiten voor, ijzer tekort en geen foliumzuur. Ik mag morgen al naar de verloskundige toe om het een en ander te bespreken en daarna zal ik over gedragen worden aan de gynaecoloog. Vind het echt heel erg spannend! Zijn er toevallig nog meer dames met een maagverkleining?

Groetjes Johanna

2. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik ook in 2014 en nu zwanger van de eerste. Ik heb een sleeve gehad en nooit geen problemen gehad. waar ik me nu zorgen om maak is het eten.. ik heb de hele dag behoefte aan eten en ik krijg het nog weg ook.

Moet echt een rem op komen.

nou succes

3. Johanna1986

Johanna1986 Niet meer actief

Hey meid, dat heb ik ook wel zin om te eten, word er alleen doodziek van dus dat lukt niet gelukkig haha. Jij ook heel veel succes!

4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hey ik heb een sleeve (Feb2015)en ben ook zwanger. net 4 weekjes denk ik zo.

Ik wordt morgen terug gebeld door het obesitaskliniek in Eindhoven waar ik onder behandeling sta. Over wat ik nu moet gaan doen kwa eten en vitamines.

Ik heb juist helemaal geen honger en moet me nu echt dwingen om iets te eten. Ik eet dus maar op gezette tijden iets.

5. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Gefeliciteerd!!!!

Ik heb een maagverkleining ondergaan op 27 januari 2014 (80 kilo afgevallen) en nu in verwachting van een tweeling.

Vitaminen ben ik overgestapt op zwangerschaps-vitaminen (davitamon) en ik krijg nog altijd mijn vit b-12 prikken, slik extra foliumzuur en ijzer en tot nu toe niks te kort ook de baby's niet, beter nog; ze lopen voor op groei :D

wel eet ik als een bouwvakker om het uur, doe ik dat niet krijg ik hypo's mijn lichaam heb het echt nodig en mag volgens mijn internist er aan toe geven mits het geen zakken vol chips of chocolade zijn :D gelukkig is mijn zwangerschaps-craving: Fruit en ik ben tot nu toe 16 kilo aangekomen en alleen op mijn buik, toch zit er diep binnen een soort angst ''gaat het er wel weer vanaf'' had voor de zwangerschap geen honger gevoel en sinds ik zwanger werd wel, het word moeilijk om na de borstvoeding periode weer om de 3 uur ''kleine'' maaltijden te gaan eten want ben nu zo gewend aan eten om het uur. ach ja het is voor een goed doel :)

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hey meiden. Proficiat allemaal

Hier vorig jaar drie juni een sleeve gekregen in het catharina Eindhoven 51 kilo kwijt

Ben.meteen overgestapt op de davitamon mama compleet
    Want de fit for me bevat teveel vitamine a dus daar moet je direct mee stoppen.

Hier ook kan goed eten maar op de fb pagina van zwanger na gastric bypass zeggen ze dat dat gevoel na de bevalling dus weg gaat.
    Ben nu pas 2 kilo aangekomen dus gaat netjes.

Ik loop gewoon bij de vk maar krijg extra groeiechos bij de gyn ook.
    Verder heb ik al een keer extra bloed.moeten prikken en bij 24 en 36 weken weer bij het catharina.
    Voor de rest doet baby het super

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier juist helemaal geen eetlust. :(
    Nergens zin in en als ik dat al heb dan is het dus slecht eten dus dat doen we niet. ;)

ben ook in het Catharine behandeld Babyhope. Klein wereldje hahaha
    Kreeg wel een beetje op mijn donder van je bent nog maar net 1,5 jaar na de operatie. Pfffff. Als of ik dat niet weet.
    Hier ook de Davitamonpillen. Op advies van de poli.
    moet maandag bloed laten prikken of alle waardes goed zijn .

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Geen ervaring wel een tip gebruik natuurlijke vitamines bijv solgar of orthica. Die nemen veel beter op dan de synthetische.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jaa rylie ik kreeg ook op mijn kop.
    Ik kwam afgelopen juni weer op controle.
    En ik moest dus vertellen dat ik 12 weken zwanger was.
    Zegt de zoete kijkend op zijn computer scherm.
    Nou hm ja je zit net op het randje want je bent nog geen jaar verder hoe gaan we dat doen?
    Ik zei wat wil.je dat ik doe? De baby zit er al in en blijft voorlopig nog tot 1 januari zitten.
    Die kop van hem hahha.
    Ja eten dit en dat nu iets meer binnenkrijgen je mag tussen de 14 en 16 kilo aankomen.
    Blabla.
    Eerlijk gezegd snap ik toch al niet waarom we die nacontrole krijgen. Wij hebben een groepsgesprek met 3 man jaaaa leuk gezellig.
    Terwijl we met 11 man geopereerd zijn op 3 juni.
    Zo jammer.

10. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Toevallig ik ben ook in het Catherina Ziekenhuis geopereerd. Ik heb groen licht destijds gekregen.

11. mn2

mn2 Lid

12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Hier ook waarschijnlijk zwanger (vanmorgen tuurstreep op de kruidvat test, dus nig even spannend 😁) 1,5 jaar na de maagverkleining. Had van mijn arts groen licht gekregen. Ik las hier net dat iemand gestopt was met de fit for me vanwege te hoge dosering vitamine a. Mijn arts zei juist dat de fit for me gied was om door te blijven slikken en dat ik ook geen extra foliumzuur nodig had omdat dat er voldoende inzat. Maar hier lees ik nu andere dingen... Maak me nu wel een beetje zorgen!

12. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Hi! Ik nu weer zwanger! Waar ben ik aan begonnen. Maart 2013 een Sleeve gekregen in Rijnstate. Juni 2015 zwanger van krummel 2 (nu 5 maand) en nu weer zwanger van krummel 3! Mijn vorige zwangerschap verliep goed, de eerste helft. De tweede helft werd een klein drama. Ik heb 4 x in het ziekenhuis gelegen met verschillende redenen. Een blaasontsteking, een nierbekkenontsteking, een fikse longontsteking en vage klachten die leken op een tia... (hiervoor nog een MRI gehad, het bleken symptomen van een heftige vorm van migraine) daarnaast was mijn HB op zijn laagst 3.8 en hebben we dit moeten opkrikken met meerdere keren ijzerinfuus want, net als B12 wordt ijzer blijkbaar bij mij niet opgenomen via voeding en tabletten. ik slikte extra vitamine en mineralen. Die waren bij controles verder ook prima. Mijn bloeddruk was keurig. Door het vele ziek zijn rustte ik veel en vroeg mijn lichaam veel van me. ik was aan het eind van mijn 6 kilo lichter dan voor dat ik zwanger was... Na de MRI hebben de artsen besloten me op te nemen in het ziekenhuis (met ongeveer 38 weken zwangerschap) en me in te leiden. Ik was wel een beetje zenuwachtig....wat hadden al die antibiotica met de kleine gedaan. Zijn uitslagen waren bij elke controle als uit het boekje,keurig. Maar je weet ook dat niet alles op de controles zijn terug te vinden. Nu heb ik een perfecte zoon. Hij dpet het geweldig. Om die reden durfden we deen huidige zwangerschap ook door te zetten. Maar de angst voor weer zo'n heftige zwangerschap is er zeker!

Deel Deze Pagina