Wat te doen als manlief nog niet wil?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bo20, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi!

Hier kriebelt het enorm voor een tweede kindje, maar mijn vriend ziet het nog niet zo zitten.. We zijn allebei druk met carrière, Chloé en eigen dingetjes.. Hij wil wel een tweede, maar wil eerst wachten. Hoe lang? Dat weet hij niet..

Wie zit er in hetzelfde schuitje en hoe ga je hiermee om? Onderdruk je eigen gevoel of?

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    wil al best wel lang een kindje met mijn vriend, maar hij wilde eerst wachten en voor mijn gevoel wachten, en wachten... en wachten........eeeeeeeeen....je raad het al ;)

heel frustrerend, maar je moet het van je afzetten, voor het krijgen van een kind zijn 2 mensen di die het graag willen (als je een relatie hebt dan ;))

nu eindelijk zijn we zover, vriendje wilde liefst NOG MEER wachten, nog een jaar, maar heeft ingezien hoe graag ik het wil en hoe lang ik al wacht en vanaf volgende maand gaan we ervoor!

maar ik heb daar dus wel 2,5 jaar op gewacht.....

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Ja, dat begrijp ik. Enerzijds heeft mijn vriend ook wel gelijk; we zijn nu nog niet klaar voor een tweede. Alleen ik wil niet twee jaar moeten wachten, zeg maar. Als we voor een tweede gaan, dan zou dat wat mij betreft vanaf volgend jaar maart zijn ofzo.. Chloe is dan dik een jaar geweest.

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    hier ook al wel de kriebels..... Maar gezien de heftige periode rondom de extreme vroeggeboorte van onze zoon is het misschien beter om nog even van hem alleen te genieten en te wachten. Volgend voorjaar/zomer willen we trouwen en daarna gaan we er (pas) voor denk ik, want wil niet dik in een jurk! ;)... helaas dus nog ff wachten....
    Maar denk dat ik wel al ik jan/feb stop met de pil zodat mn cyclus weer een beetje normaal/natuurlijk kan worden..

5. lila07

lila07 Actief lid

Oct 29, 2007
    298
    0
    0
    België
    Wachten... Er zit niet veel anders op.
    Probeer je vriend misschien voor te bereiden op de moment dat je dochtertje ongeveer 1 is. Praat af en toe over je wens (overstelp hem hier niet mee natuurlijk) en misschien went hij dan wel stilletjesaan mee aan dat idee.
    Tegen die tijd (is nog wel even) staat hij misschien mee te springen! Ik hoop het toch voor jou alleszins :)

Vanwege zéér moeilijke babyperiode bij ons stond mijn man ook niet te springen voor een volgende, maar heb het bij hem ook enkele maanden laten bezinken en kijk, we werken eraan :)

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je bij zo'n beslissing er wel allbei 100% achter moet staan. Het is niet zo maar iets.

7. daar sluit ik me bij aan!

8. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Natuurlijk moet je er beiden achter staan! Echter soms kun je iemand wel wat meer prikkelen voor iets..

Dat we wachten tot volgend jaar vind ik prima, daar heb ik me inmiddels bij neergelegd.

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja je moet er wel allebei 100% achter staan.
    maar idd je kan hem wel prikkelen want jongens zullen dat niet vaak uit zichzelf zeggen denk ik vooral niet als je een eerste wil.
    ik begon er over en dat was nog niet voor hem dus na een half jaar weer over begonnen en toen zei die van ja is wel erg mooi zoiets moois van ons tweeen toen hebben we er nog een jaar goed overna gedacht omdat we nog erg jong zijn.
    en ja toen zeiden we van we stoppen met de pil en we wachten af, dus als ik niks had gezegd de eerste keer dan dnek ik niet dat hij erover was begonnen maar ja dat verschilt natuurlijk erg per persoon. hij kan niet wachten tot ik zwanger ben hahaha. liefs

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik denk ook dat je gewoon moet wachten, het is idd iets waar je beide achter moet staan.
    Mijn man wilde er eerst nog niets van weten (november) in december is zijn broer papa geworden en vanaf toen wilde hij ook heel graag papa worden:)

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja zoiets ging het bij ons ook zijn beste vriend werd pappa en dat is mijn beste vriendin. dus hij was gelijk verkocht

12. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Zo gaat dat vaak. In onze vriendengroep waren wij de eerste echter toen wij het verteld hadden bleken er nog twee stellen zwanger en inmiddels zijn er al drie babies!

Wachten blijft toch het best..

Share This Page