5de ziekte en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bootsy, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Hoihoi

Ik werk op een kdv en daar 'heerst' nu de 5de ziekte.
    Ik vroeg me af hoeveel dit kwaad kan als je bezig bent met zwanger worden.
    Als je zwanger bent moet je je laten testen enz... maar ik ben dus nog niet zwanger, tenminste niet dat ik weet, want ik zit in ronde 1 en het kan zijn dat ik een kortere cyclus heb en dan kan het ongeveer al wel... Al ga ik er niet vanuit.

2. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    niemand?

3. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Hoi bootsy!

Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf en was zwanger op het moment dat het daar heerste. Ik heb meteen een bloedonderzoek laten doen en ik bleek het als kind al een keer gehad te hebben. Het is zo als je het vroeger al eens gehad hebt je het niet meer kan krijgen en je dus immuum bent hiervoor. Je zou dus bij de dokter om een bloedtest kunnen vragen.

Succes!

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Bij mij in de klas had een kind het ook een keer. Lijkt me best eng als je zwanger bent als je voor de klas staat. Er heersen volgens mij best veel kinderziektes die ook niet goed zijn voor je baby.

Groeten
    Banjabes

5. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ja, dat klopt... Daarom vind ik het eigenlijk helemaal niet fijn om in de tijd dat ik zwanger zou zijn op een kdv te werken.. Werk zelf eigenlijk op de bso, maar dat zit gewoon in het gebouw bij elkaar.
    Een collega van mij zit nu thuis, voor de zekerheid...
    Maar ik denk dat als het blijkt dat ik nu zwanger word, dat ik dan ff naar de dokter ga om dit door te geven en dan zullen ze wel bloed gaan prikken enz... en ik ben zo'n watje ;) hihi

6. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Je kan ook al voordat je zwanger bent je bloed laten testen. Dan hoef je je zodra je zwanger bent niet zo druk te maken!

7. Lien84

Lien84 Lid

9 jul 2008
    91
    21
    8
    de 5de ziekte is besmettelijk voordat t uitbreekt, bloedtest of niet, als je besmet bent en nog niet immuun bent kun je er helemaal niets aan doen. het is een virus waar geen middeltje voor is.
    als je bezig bent met zwanger worden ( dus je bent t nog niet) dan hoef je je ook geen zorgen te maken, de ontwikkelingsfase van belangrijke organen van een eventuele vrucht begint pas met 4 a 5 weken zwangerschap

8. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0

9. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Toevallig heeft een ouder van het kinderdagverblijf aangegeven dat de 5de ziekte ook schadelijk kan zijn voor mensen die bezig zijn met kids. Zij is een verloskundige.
    De kans op een miskraam is dan groter.

Deel Deze Pagina