Onze kleine is een half jaar en draait nog niet echt veel, dus wil ik hem wat meer op een groot speelkleed op de grond leggen. In de zomer lijkt me dat totaal geen probleem, maar ga nu in de winter ook wel eens bij hem op het kleed liggen maar vind het soms best iets tochten. Hoe doen jullie dat? Alleen box lijkt me te weinig om voor hem te oefenen want hij zal toch op den duur moeten leren kruipen en zo. Nu is hij ook nog wat hoesterig geworden, weet dus niet of het daarvan komt, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.........
Die verkoudheid kan hij ook ergens anders hebben opgepikt. Er zijn zoveel kindjes verkouden. Ik had mijn zoontje op een kleed op de grond liggen en deed de verwarming een graadje hoger of een extra vestje aan. Een uurtje op de grond was ook lang zat. Ik weet niet of je beneden een deur hebt die open staat? Die zou ik dan dicht doen.
Heb je overal in je woonkamer dat het tocht? Ik leg haar eigenlijk nooit tussen de deur naar de tuin en de gangdeur in ivm tocht. Ik leg haar tussen de banken in en daar tocht het echt niet. Ik heb waar weleens in een wippertje ergens anders neergezet en voor de zekerheid heb ik toen een opgerolde handdoek op de grond gelegd tegen de deur, maar was meer voor de zekerheid want echt tochten doet het niet. succes!
Aha, inderdaad een goed idee om even een handdoek voor de deur te leggen ivm evt. kier en verwarming iets hoger. Schoonmoeders vond al dat ik hem maar niet meer op de grond moest leggen, maar dan lijkt het me dat ik hem zijn ontwikkeling ontneem.......
Mijn zoontje gaat ook op een kleed op de grond, maar wij hebben wel vloerverwarming. En ik heb voor de deuren zo'n tochtkussen gekocht (geen idee hoe het heet...) Maar zo'n rol die je tegen de onderkant van deur aanlegt, houdt super veel kou tegen.... X
Ik legde finn ook altijd gewoon op het kleed op de grond. Finn vond die bewegingsvrijheid heerlijk, gewoon iets meer kleertjes aan doen en een beetje in de gaten houden...
ja hoor, ook hier gewoon lekker op een speelkleed op de grond en niet direct voor de deur maar tussen de meubels in.