Dag meiden, Onze zoon is vandaag 11 weken. Hij sliep al vrij snel 's nachts op zijn eigen kamertje. Hij slaapt al vanaf 5 weken door. Nu zelfs nachten van 10 uren. Alleen overdag wil hij absoluut niet boven in zijn bedje slapen. Hij gilt dan alles bij elkaar. Ik doe regelmatig een poging, maar tevergeefs. Ook al de kinderwagen bak in zijn bedje gedaan, maar zelfs dat vind hij niet leuk. Beneden slaapt hij in de kinderwagen bak, slaapt dan redelijk. Na de avondfles gaat hij naar boven (rond 22.00 uur) tot plusminus 7 uur. Hij huilt bijna nooit en is heel tevreden. Behalve als hij overdag naar boven wordt gebracht. Hoe doen jullie dat? Mijn moedergevoel zegt dat boven slapen goed voor hem is. Maar waarom eigenlijk? Ik voel mij een slechte moeder omdat ik hem nog steeds overdag bij mij beneden heb. Graag jullie reactie! Liefs
Misschien vindt hij het te stil boven, mist hij dan de levensgeluiden om hem heen? Of misschien vindt hij het gewoon prettig om te weten dat jij in de buurt bent? Overigens ben je echt geen slechte moeder, omdat je zoon beneden slaapt he! Mijn zoon viel regelmatig in slaap in de box, dan ging ik hem echt niet vervolgens naar bed brengen hoor En toen hij wat ouder werd, wilde hij zelf op een gegeven moment niet meer in de box slapen. Pas als hij in zijn eigen bedje lag, ging hij slapen en eerder niet. Dus jouw zoontje zal er ook echt wel vanzelf aan toe zijn. Tot die tijd, gewoon doen waar jullie je beiden goed bij voelen, en is dat zoon beneden laten slapen, prima toch!
Ons kleintje slaapt op dit moment in de box. Gelukkig hebben we een box matras. Overdag wil hij ook niet boven slapen. En dat vind ik prima. Hij kan heel goed tegen geluid, en eigenlijk niet zonder. Dus hij slaapt wel gewoon erg goed zo beneden. Wat werkt dat werkt en wat hoort bepaal je zelf.
Mijn zoontje slaapt ook nog steeds nauwelijks boven. T liefst bovenop mij overdag. Ik denk dan maar hij heeft t nodig.snachts slaapt hij goed in zn eigen bedje, niet zolang door helaas als jouw kindje haha, dat vind ik belangrijk Ik vind t wel fijn ook dat gekroel en zo ben ik verplicht uit te rusten. Soms is t best lastig maarja ach, hadden we maar geen kindje moeten krijgen denk ik dan. ^^ Als hij lekker beneden slaapt zou ik t zo laten persoonlijk. En over een paar weken weer eens proberen.
Dit verhaal had ik 1,5 jaar geleden ook kunnen typen. om 22.00 uur naar boven en madam sliep tot 9.00 uur maar overdag ho maar. Ik heb lekker met haar bij mij op de buik gelegen iedere middag. Tegen het half jaar kwam ze niet meer goed in slaap en na even doorzetten (2-3 dagen) sliep ze ook overdag in haar bedje. Af en toe nu nog een keertje dat ze niet wilt slapen maar dat kan ook de leeftijd zijn, maar eigenlijk gaat ze altijd lekker slapen. Voor mij heel bewust haar overdag bij me gehouden omdat ik niet wilde dat ze haar bedje negatief zou gaan zien (als ik haar zou laten huilen overdag). Ook in de vroege avond werkte het niet (leek net of ze klok kon kijken, zelfs met precies hetzelfde ritueel trapte ze er niet in )
Liever rustig in de box slapen dan huilend boven in bed vind ik. Ik voelde me juist slecht als ik ze wel alleen liet 9 maanden in de buik, altijd mama in de buurt, geluiden etc... Nee voor mij voelde het beter om ze bij me in de buurt te houden. Alle 3 hebben ze heel veel in de box geslapen en ook nu achteraf zeg ik: het was (voor ons) de goede beslissing. Ik was even bang dat ze daardoor zo kort sliepen maar nadat ze wel in hun eigen bedje gingen overdag sliepen ze nog steeds niet langer dus dat lag niet aan de slaapplek
Ik heb een zoontje van 10 wkn die tot afgelopen weekend overdag in de box sliep. In het begin ging dat prima maar vorige week begon het me op te vallen dat hij steeds onrustiger sliep (moeite met inslapen en snel weer wakker worden) dit komt o.a doordat er ook nog een peuter rondloopt. Sinds het weekend ben ik hem boven gaan leggen en dat gaat tot nu toe goed,hij is vrolijker en uitgeruster. Ik volg iedere keer hetzelfde ritueeltje (slaapzak aan, muziekje enz) ik ga dan weg. Als hij begint te huilen dan ga ik terug en dan blijf ik bij hem tot hij weer rustig is.dit herhaal ik tot hij slaapt. Dit vergt wel wat geduld maar ik merk nu al dat het voor hem beter is. Dus het proberen waard! Succes!
Heel herkenbaar! Mijn zoontje sliep s nachts super en wilde overdag ook niet boven in zn bed slapen. Ik heb hem bij mij beneden laten slapen. Op mij, naast me op de bank of in de box. Op zijn buik, aangezien ik er toch bij was en hij zo langer sliep. Dat heeft geduurd tot 3-4 maanden. Bij hem was het een fase die vanzelf over ging. Ik ben blij dat ik niet naar de mensen heb geluisterd die het hadden over teveel verwennen en gewoon laten huilen. Mijn ervaring is dat als je iets gaat forceren, het je kindje niet ten goede komt. Je merkt het vanzelf als je kindje er klaar voor is om toch boven te slapen overdag. Volg je gevoel, dan doe je het altijd goed!
Ik vind je juist een goede moeder omdat je meegaat in de behoeftes van je kleine. Mijn ervaring is dat het vanzelf beter gaat, over een tijdje gewoon nog eens proberen. Ik zou dus vooral genieten van dat kleine hummeltje in je nabijheid Mijn zoontje heeft de eerste maanden alleen bij ons op de arm geslapen overdag. En vanaf dat hij wel in zijn bedje wilde liggen miste ik hem zo dat ik er vaak bij ging liggen, hihi.
Prima toch, lekker beneden laten slapen. Geen probleem van maken, al helemaal niet omdat de nachten zonder problemen gaan. Ik vind het juist niet nodig om kindje hele dag boven te laten slapen. Lekker in de box of kinderwagen. Deed dat alleen als dochter te onrustig was, dan helpt een stil kamertje wel.
Vooral doen wat voor jullie goed voelt. Hier de eerste weken ook echt alleen beneden geslapen overdag en dan ook nog veelal in de draagdoek. Maar dan sliep hij tenminste! Af en toe eens proberen kan geen kwaad natuurlijk. Er komt vanzelf een moment dat het wel goed gaat boven.