voor de koolhydraten mijders onder ons ;)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tigermommy, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
  2. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Nice! Vanavond even kijken als de kindjes op bed liggen :D

Gister ook bij de keuringsdienst van waarde over superfoods en enkele weken geleden over wat beter was.. Roomboter of die flessen bakboter, interessant om te zien ook al wist ik de uitkomst wel :p

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gisteren bij die superfoods, moest echt lachen om die man in de vogelwinkel. "Ja chiazaad voeren wij al jaren aan de vogels" hahaha :D . Al die hypes in voedselland, ik heb er echt niets mee.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Je moet alles ook niet mijden...

Dat is ook niet goed.

Het gaat om wat voor soort koolhydraten je nuttigt en wanneer je wel of niet bepaald voedsel eet.

Vet vermijd ik zeker niet...tenminste de goede vetten.

Bij mij past mediterraans eten het beste... al eet ik minder pasta's en meer groente.

Zaad eet ik ook niet :D:D:D:D:D

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Het gaat er denk ik maar weer om dat teveel van alles altijd niet goed is maar een gebalanceerd dieet wel en dat je zeker wel (goede!) koolhydraten nodig hebt wil je echt goed vet verbranden... (terwijl vaak beweert word van niet) goede suikers (fruit, koolhydraten etc) zijn prima je moet alleen met mate bepaalde suikers tot je nemen..

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Precies...ik heb echt wel koolhydraten nodig..ik sport best zwaar en echt wel dat ik dan extra neem

7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Mehh de uitzending is niet meer beschikbaar online en in de uitzending gemist app :(

Kan iemand vertellen wat nu precies de uitkomst was?

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Iemand? :)

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Dat je met het mijden van suikers wel afvalt maar voornamelijk spiermassa en dat je beter afvalt met koolhydraten en suikers etc en meer spiermassa opbouwde..

Kortom suiker is niet perse slecht voor je maar de mate natuurlijk wel.

Je hebt koolhydraten nodig om gezond af te vallen en ook blijvend (want spieren verbranden in rust vet)

Dus al die mensen die bang zijn voor koolhydraten hoeven dat niet te zijn.

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    thnkx tigermommy :) :)

En waren beide bloedwaardes niet ontzettend slecht geworden na enkel vet of enkel suiker eten?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    niet voor alle koolhydraten... klopt.

Je moet ook meer naar de voedingswaardes kijken en de activiteiten die jij zelf hebt op een dag.

Als ik weet dat ik in de avond flink ga sporten...dan neem ik voor het avond eten goede koolhydraten en na het sporten eiwitten.
    Verder zijn sommige combinaties ook wel of niet goed.

12. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

degene die alleen maar vet at zat geloof ik tegen suikerziekte aan en de andere niet ;) (was ook verrassend in elk geval, je zou andersom verwachten!

en idd bosi gaat om goede combinaties / en goede koolhydraten e.d.

Ook was er iets van een conclusie dat mensen de combinatie tussen vet EN suikers het lekkerst vonden en dat DAT juist het slechtste was..

Je ziet veel mensen dieten met zon dieet waar je amper koolhydraten mag maar dat is dus helemaal niet de manier ;)

Deel Deze Pagina