Hallo! Ik ben nieuw hier! Ik had graag wat advies.. Ik en mijn man proberen al (bijna) een jaar zwanger te worden. Na een bezoek aan de gynaecoloog leek bij mij alles in orde dus heeft hij zich laten testen. Uit die test bleek dat zijn zaadcellen trager zijn dan gemiddeld en dat er maar 10% 'bruikbaar' is terwijl de gemiddelde blijkbaar op 30% ligt? Nu vraag ik mij af of er nog vrouwen zijn die dit hadden? en zijn jullie zwanger geraakt? hoe lang heeft het geduurd? wat hebben jullie hiermee gedaan?
Ja wij hebben het zelfde verhaal.....echter 3 maanden later weer zaadonderzoek laten doen en toen zag het er beduidend beter uit. Met als gevolg dat we nog tot mei zelf moeten proberen.....helaas dus nog geen zwangerschap.
Ik heb er verder (nog) geen ervaring mee, maar ik lees regelmatig over de leefgewoontes van de man, dat dat echt van invloed is. Niet roken, niet drinken (in ieder geval niet te vaak, het moet wel leuk blijven), geen heet bad/sauna, geen computer op schoot, gezond eten. Ook zijn er bepaalde supplementen die het zaad zouden moeten bevorderen. Er zullen vast dames reageren die daar meer van afweten. Heel veel succes en ik hoop dat het snel raak mag zijn!
Hey! Merci om te reageren.. Awel dat is het juist, er is geen verklaring voor. Mijn man is gezond, sport elke dag, eet gezond,.. Dus daar ligt het niet aan. gewoon aangeboren zeker? Ik heb 7 februari een afspraak bij een gynaecoloog, ik hoop dat hij mij verder kan helpen!
Ik dacht dus ook dat t aan de leefstijl kan liggen (roken, alcohol, overgewicht etc) maar er zijn ook weer onderzoeken waar uitkomt dat het geen bal uitmaakt.. Dat zelfs drugsgebruik geen invloed heeft.. Al lijkt het me sterk maarja de cijfers liegen niet.. Levensstijl mannen heeft weinig invloed op kwaliteit sperma - Wetenschap & Gezondheid - VK