Ik ben voor vier maand en 2 weken gegaan. Mijn kereltje kreeg toen ook af en toe een hapje bijvoeding. En mijn motto eten moet leuk blijven. Niks geen druk omdat het moet. Hij krijgt vijf dagen achter elkaar hetzelfde en dan een paar dagen niks. Het gaat er met veel smaak in maar wel pas nadat hii melk gedronken heeft. Maar toch regelmatig gaan er aardig wat hapjes in...
Ik heb ook nergens gezegd dat Liga de beste keus is maar dat hij soms een kwart koek door zijn melk krijgt. Door fruit etc ben ik niet van plan een liga te doen. Mijn moeder is inderdaad erg jong ivm andere moeders, maar dat maakt het voor ons wel heel leuk Even een update voor degene die er nieuwsgierig naar zijn. Mijn zoontje krijgt in de middag/ochtend (fles rond 12 uur) een paar lepels rijstebloem door de melk. Vaak wilt hij in de middag erg fanatiek melk drinken en ik heb er nu voor gekozen om hem tussendoor een klein flesje met wat biologische diksap te geven. Water kan ik hem niet mee foppen... Tussen 3 en 4 krijgt hij een flesje melk. Rond 7/8 uur is het weer tijd voor een fles, maar tussen die 2 flessen krijgt hij een paar hapjes fruit. De laatste fles krijgt hij rond 11 uur en dan slaapt hij vaak tot 6 uur door. Het lastigste is het rekken van de tijd tussen de flessen, voor de rest gaat het tot nu toe goed. Hij poept nog steeds goed, geen krampjes en geen andere reactie.
Moet wel toegeven dat ik vind dat je meteen met veel erbij geven begint. En diksap en fruit en rijstebloem en dat op nog geen vier maand had ik niet voor gekozen. Jesse kriigt hier alleen een hapje fruit of groente en verder alleen melk. Ik ben ook met vier maand en een beetje begonnen met bijvoeding maar diksap denk ik nog niet aan. Mag ik vragen waarom je voor ook nog diksap hebt gekozen?!
Was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.... waarom nu in een keer zoveel bij nog geen 4 maanden? Meestal is het toch allemaal 1 voor 1 introduceren. Dus bijv eerst een tijdje rijstebloem toevoegen aan een fles. Daarna een voor een fruit/ groente introduceren. Hier pas diksap in huis gehaald vanaf 1,5 jaar, om haar te leren drinken uit een gewone beker... Vindt diksap voor een kind van nog geen 4 maanden echt niet nodig!
Diksap en rijstebloem kreeg hij al alleen fruit is erbij gekomen. Beide is in overleg met cb en huisarts gegaan aangezien hij met water alleen niet te foppen is. Ik kon toen vanaf 3 maanden, om te rekken tussen de flessen, wat water geven met een heel klein beetje diksap zodat er wat smaak aan zat. Het is dus echt een mini beetje sap en voornamelijk water.
Je kan ook gewoon een beetje water doen met 1 schepje kv erin ipv diksa Je kind heeft nog de rest van zn leven om diksap te drinken
Ik vind het wel heel veel dingen voor een kind dat nog geen 4 maanden is. Waarom niet gewoon alleen rijstebloem? En gewoon de flessen wat wateriger maken met 20cc extra water? Daar heeft hij meer aan dan aan diksap tussendoor. So wie so is met 3 maanden het niet verstandig om water of diksap tussendoor te geven. Ik snap het allemaal niet zo, eerlijk gezegd. Maar ik vind het niet zo goed klinken als ik eerlijk mag zijn.
Ik snap het zelf ook niet... Maar inmiddels ben ik achter gekomen dat het bijv in Duitsland blijkbaar normaalste zaak van de wereld is om kleine babys sap en thee te geven. Mijn vriendin woont aan de grens en zit bij de Duitse ka. Ze is met 6 weken (!) Begonnen met kopen van een of andere babythee en babysap (vanaf 0 mnd staat het erop), en dat gaf ze naast borstvoeding. 'Voor de dorst' Inmiddels 2,5 jaar verder, en het kind drinkt nog steeds alleen maar bv en zoete sappen. De zin ervan heb ik nooit begrepen.
Ik heb niet alles gelezen, maar maandag sprak ik de kinderarts en die gaf aan dat vanaf 1 september de norm wordt aangepast. Het advies wordt dan om met 4 maanden te beginnen met bijvoeden, omdat er dan volgens onderzoek minder allergieen voorkomen. Met 6 maanden beginnen zorgde dus voor meer problemen en nu gaan ze alles weer terugdraaien. Kan ik niet wachten tot ons ventje 4 maanden is. Want de mate reflux dat hij heeft kan alleen echt beter worden door bijvoeding. (was bij de oudste helaas ook)
Gelukkig doen niet alle Duitse moeders dat hoor. Je hebt gelukkig ook voldoende Hebammen daar die wel gewoon de babyfriendly richtlijnen van de WHO adviseren.
Inderdaad, maar dat hoor ik enorm vaak hoor. Is vaak onwetendheid + de onzekerheid van de moeder dat de baby 'iets tekort gedaan wordt'. Mijn oma heeft haar 5 kinderen heel lang bv gegeven maar ook altijd vrijwel vanaf de geboorte van alles erbij (thee tegen krampjes, sapjes 'voor de dorst' enz). Tja, dat deed iedereen en zij dus ook.
Nee dit klopt dit heb ik ook meerdere malen gehoord van KA, HA en CB. Bleek in praktijk juist MEER allergieen te veroorzaken dan gedacht.
Adi Mijn kind kreeg met 6 weken dus echt niks anders dan melk. Pas met 3 maanden zijn we met mini beetjes diksap begonnen, over thee had ik toen iets gelezen waardoor ik dat niet durfde. En Dnze, nu draaien ze alles weer terug en je zult zien wanneer onze kinderen ooit kinderen krijgen dat alles weer anders is Die artsen weten niet wat ze willen....
Is ook zo. Sterker nog waarschijnlijk als we nog een kindje krijgen is alles weer anders. Maar het zal moeilijk zijn voor de mamas die pro 6mnd en anti 4mnd zijn om dit te accepteren, want wat als onderzoeken nou toch niet alles zeggen? Dan vergaat de wereld natuurlijk.