Toe aan iets anders dan melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Linana, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Artsen baseren zich juist op onderzoeken, en dat er met nieuw onderzoek ook nieuwe inzichten ontstaan accepteert in elk geval deze pro 6 mnd mama zonder meer.
    Mij zul je ook nooit horen zeggen dat je nooit mag bijvoeden met of zelfs voor 4 mnd, alleen dat ik er destijds niet voor heb gekozen vanwege de op dat moment beschikbare kennis.
    Sowieso ligt het altijd ingewikkelder: iedere keuze die je maakt heeft voor- en nadelen, kansen en risico's. En die zul je moeten afwegen. 6 mnd is niet in alle opzichten beter, 4 mnd ook niet. En het is dan maar de vraag wat je in jouw situatie zwaarder laat wegen.

Als ik nu een pasgeborene zou hebben, zou ik vast weer dingen anders doen dan 4 jaar geleden, omdat het nu eenmaal snel kan gaan met nieuwe inzichten.

Alleen kies ik ervoor om mijn keuzes vooral te baseren op onderzoek en adviezen van mensen die er verstand van hebben, en veel minder op het 'gevoel' van moeders die alleen hun eigen kind(eren) en directe omgeving als referentiekader hebben.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Alleen je heb nog niet echt gereageerd waarom je er nu al diksap doorheen doet terwijl je ook gewoon 1 schepje kv doorheen kan doen?

Ik vind het echt een heeeeel apart advies van je cb zeg maar

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Vind het eigenlijj best grappig dat je dit allemaal niet erg vind wat je aan je kindje geeft maar dat je in je andere topic wel heeeeeeel raar vind als ze zeggen dat je 1 fles opvolgmelk kan proberen...

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nou Sam ik had met 4,5 ook al een beetje diksap hoor.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja maar 4,5 klinkt ook alweer meer als nog niet eens 4 maanden...

Ondanks dat 4,5 maand ook mij keus niet is maar dat maakt ook niet uit :)

6. Partyrocker

Ja oké dat is waar, al ben ik er snel weer mee gestopt, kreeg hij diarree van.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ahw arme kind haha

Ik heb t wel staan... Al meer dan een half jaar:(
    Zat in zoon een of andere doos geloof ik maarre.. Tsja ik heb t geluk dat ie wel gewoon water drinkt wat ie overigens ook alleen maar krijgt als t heel warm is of als ie wel moe is maar niet in slaap kan komen haha

8. Partyrocker

Hier drinkt hij eigenlijk geen tot weinig water, maar soms moet hij nou eenmaal wel. Thee drinkt dan weer wel, maar dat is niet zo lekker op een warme dag. Ben uiteindelijk roosvicee gaan geven met 6 maanden.
    Eigenlijk was het met 4 maanden niet eens zo hard nodig aangezien hij toen nog aan de max. qua flessen zat. Dus kreeg meer dan genoeg vocht binnen.
    Gelukkig is een klein beetje roosvicee op veel water al genoeg voor hem.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gadver thee op een warme dg, moet er zelf ook niet aan denken haha

Hier ook op de max kwa flessen...ben druk bezig me groentje en fruit in de hoop dat t niet al te lang duurt voor dat ie genoeg op kan op ook ren beetje vol te zitten...
    Vorige week zelfs een week met een paar dagen 6 flessen:$ al liet ie van die extra wel een klein beetje over haha
    Maar met dat warme weer en dat gezweet is wat water beter voor mijn gemoedstoestand haha

10. Linana

Linana Niet meer actief

Sam
    Opvolgmelk is vanaf 6 maanden en alle dingen die mijn zoontje krijgt vanaf 4....
    Ik heb er nog nooit van gehoord om vanaf 4 maanden 1 fles te vervangen met opvolgmelk, dus ja uiteraard vind ik dat heeeeel vreemd
    Er zijn wel meer adviezen om kinderen van 3,5 maand diksap of rijstebloem te geven en vanaf 4 maanden fruit/groente

11. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Ik heb (bijna) alles gelezen en sorry....maar ik heb echt gelachen. Mensen die het allemaal beter en zo goed weten, alle onderzoekjes lezen, alleen hun eigen adviezen zijn goed....ga zo maar door...Bedoel het echt niet kwaad ofzo, maar ik vind dit echt te grappig, maar ja that's me.....

Ik heb een dochter van 13 en een zoon van 18 maanden. Zoveel verschil kwa eten en adviezen toen en nu, maar ik ben eigenwijs en volg (altijd gedaan) mijn eigen advies en gevoel. Tuurlijk luister ik ook naar die van t cb en ha, maar ik maak mijn eigen keus. Als je zelf een beetje nadenkt weet je echt wel hoe en wat. Dochter kreeg toen ook met 4 maanden een liga koekje, waren toen niet eens verkruimelbaar :D. ze at mee met de pot toen ze 8 maanden was en ze is nog nooit ziek geweest of heeft ergens last van gehad. zoontjelief kreeg al voor 4 maanden fruit en rijstebloem, zat met flessen al op max. kreeg zelfs voeding voor hongerige baby's :D Nu krijgt hij ook wele eens hapje taart. Ik let zeker wel op suikers en hij krijgt nog steeds zoutloos/natriumarm eten, maar je kan niet meer dan je best doen(kijk maar eens naar al dat toegevoegde zout in bijv brood)Hij heeft totaal nergens last van (alleen soms dunnere ontlasting wanneer zijn tandjes doorkomen) en is lekker gezond.

@Linana: volg je eigen gevoel en doe wat jij t beste vind, het is jouw kindje en jij weet wat t beste is. ;)

12. Linana

Linana Niet meer actief

Jayenriv
    Bedankt!

Ik heb ook wel even getwijfeld met het openen van dit topic, want ik wist wel dat bepaalde meningen ge-uit gingen worden. Maar ik weet ook dat er veel goede adviezen tussen zitten ;)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja maar ook met al die dingen ben je eerder als 4 maanden dus tsjaa ;)

Maar ik snap nog steeds het diksap niet hoor zo vroeg zit helemaal geen toegevoegde waarde aan....

14. MamaInWording85

MamaInWording85 Actief lid

30 dec 2010
    223
    0
    0
    Limburg
    Niet alles gelezen, maar wilde het toch even delen ;)

Zelf ben ik ook begonnen met potjes toen meneer net 4 maanden was, hij heeft reflux en reageerde er erg goed op. Rijstebloem krijgt hij al vanaf dat reflux bij hem is vastgesteld ( incl nutrilon AR ). Die potjes was niet op advies van het cb, was er al een maand mee bezig toen hun zeiden dat hij mocht gaan beginnen met potjes hihi. Omdat hij Nexium kreeg voor de reflux ( via lepel ), hoefde hij niet meer te wennen aan het eten met een lepel. Voor de krampjes had ik Infacol in huis, werkte prima!

Gewoon doen wat je zelf denkt wat goed is, iedereen kan je advies geven of ervaringen delen, jij kent je kindje het beste en ziet de reactie ervan. Succes!

15. Linana

Linana Niet meer actief

@ sam
    Je hoeft de toegevoegde waarde ook niet te snappen toch? Ik denk dat het advies per cb echt verschillend is. Vandaag was ik er voor de vaccinatie van mijn zoontje en ik sprak met een meid van mijn leeftijd met een zoontje van 11 weken. Zij heeft ook als advies gekregen eens per dag diksap te geven aan haar zoontje om te helpen met poepen! Dat kreeg hij al sinds hij 2 maanden was. Hoe ik dit weet? Ze had een flesje bij zich met duidelijk iets anders dan melk erin en ik vroeg wat erin zat.

@mamainwording
    Bedankt :D
    Ik ben dus niet de enige die eerder met rijstebloem begon dan 4 maanden (of ik heb je verkeerd begrepen). Uiteindelijk zal je gelijk hebben, dat ik moet doen wat mij het beste lijkt voor mijn kindje. Dat ik hem het beste ken is al helemaal waar :p

16. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Dit is landelijk vastgesteld en alle kinderartsen moeten dit gaan adviseren. Dan zal het CB dat ook wel gaan doen. Weet ik niet, ik zie alleen maar de prematurenpoli van binnen;).

17. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Als mijn zoontje niet zo vroeg geboren had geweest, dan had ik ook eerder begonnen... :) zoals ik aangaf is dat de beste oplossing voor de reflux dus hoe eerder hoe beter (starten)

18. MamaInWording85

MamaInWording85 Actief lid

30 dec 2010
    223
    0
    0
    Limburg
    @Linana, ja hij kreeg dat al vanaf een maand of 2,5. Je had me goed begrepen, had het alleen niet erg duidelijk erin gezet ;)

19. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook iemand die eerder is begonnen met rijstebloem (rond de 3 maanden op aanraden cb). Ik heb het wel erg rustig opgebouwd en ze kreeg en krijgt niet veel en doorslapen deed ze al dus daar deed ik het niet voor. Maar madam is erg hongerig en op deze manier kon ik de laatste fles om half 8 geven en slaapt ze gewoon tot de volgende morgen en kon ik de flessen korter op elkaar geven zodat ze meer tevreden was. Het is erg goed gegaan en ik had en heb een veel blijer kind!

Deel Deze Pagina