Wat is dit dan?

Discussie in 'Voeding' gestart door sweetchocolate, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo,

Onze zoon is 17 maanden. Hij is een goede eter op zijn fases na (al vallen ze reuze mee).

Op dit moment genieten wij van een vakantie en daagt zoonlief ons uit met eten. Hij eet prima op zich. Maar als hij een hap neemt doet hij zijn mond wagenwijd open. Laat ons zijn lekkere fijngemalen eten zien. Vervolgens spuugt hij het uit op bordje, grond of slab. Begint daarna keihard te lachen. Ander senario: neemt een hap, kauwt erop. Doet zijn mond wagenwijd open en haalt vervolgens zelf met zijn handen het eten uit zijn mond om het vervolgens op zijn bord te leggen of op de grond te gooien.

Ik denk dat meneertje aan het uitdagen is ook aangezien hij er keihard om moet lachen en ons aankijkt en onze reactie afwqcht. Om vervolgens nog harder te gaan lachen. Klopt mijn gevoel? Is dit grenzen opzoeken, tot hoever hij bij ons kan gaan?

Hij doet het niet met alles. Bij brood en warm eten doet hij dit. Toetje, fruit en koekje doet hij het niet mee.

Wat moet ik hier nou mee? Bord eten afpakken en hem met stoel en al op de gang zetten? Negeren? Gaat moeilijk, krijgt hij geen aandacht dan eist hij het wel op een andere manier (schreeuwen, met zijn vieze handen aan je kleding trekken etc).
    Geven jullie na zo'n ongewenst gedrag wel een toetje? Hij krijgt normaal altijd een toetje.

Hoelang duurt deze fase?
    Herkent iemand het? Hij doet het niet met drinken.

Alvast bedankt.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje kijkt me aan en smijt zijn vork over tafel heen, of op de grond (en eten er achteraan). Ik zeg hem dat we dat we niet met spullen gooien, en dat het zonde is van het lekkere eten, raap het op en laat hem verder eten. Ik word niet boos (heb ik ook helemaal geen zin in en heeft ook geen nut, hij raakt hoogstens van streek).
    Als hij zijn vork 3x heeft weggegooid ofzo constateer ik dat hij vast geen honger meer heeft en haal ik het weg. Als hij dan toch aangeeft nog wat te willen eten prik ik het op zijn vork en leg ik het voor hem neer. Hij eet dan nog best wat happen.

Dus; het 'uitdagen' herken ik wel ja. Ik ga er vanuit dat hij niet 18 jaar met vorken blijft smijten dus het zal ook best over gaan. ik hanteer met al het 'ongewenste' gedrag hetzelfde: aangeven dat dat niet de bedoeling is en waarom, en de situatie veranderen. En dat soms 100x achter elkaar ;)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter heeft ook zo'n fase gehad, wij hebben het genegeerd en toen was de lol er zou van af.

Als ze gaat gooien met eten dan pakken wij wel het bord weg.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heel herkenbaar.
    Ons zoontje doet dit nu ook een week (alleen het lachen doet hij niet,maar is continu afgeleid)
    Hier is het bij brood en fruit (op het moment)
    Ik probeer het een paar keer hem zijn eten aan te bieden maar daarna ruim ik alles op.
    Hij krijgt dan ook niks wat hij normaal ook niet krijgt.
    Hopelijk is deze fase snel voorbij.
    ZIe hem toch liever weer lekker goed eten.

Deel Deze Pagina