zoontje heeft moeite met slapen

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda10280, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai lieve meiden,

    Ik wist niet waar ik dit plaatsen moest dus doe dat hier maar even.
    M'n zoontje is 8 maanden.
    Sinds dat hij geboren is sliep hij bij mij op de kamer.
    Wel in zijn eigen bedje.
    Sinds een aantal weekjes slaapt hij op z'n eigen kamer.
    En dat verloopt niet helemaal soepeltjes.
    De eerste paar dagen waren heerlijk.
    Daarna ging het niet meer zo lekker.
    Begin van de avond slaap hij heerlijk en is er niets aan de hand.
    Maar hij word nu al regelmatig tussen 23:00 en 00:00 wakker.
    Hij word paniekerig wakker en huilt alles bij elkaar.
    Ik (of mijn man) gaan dan naar hem toe om 'm te troosten.
    Soms doen we een pinkie in z'n mond...dat schijnt 'm goed te bevallen.
    Maar zodra de pink eruit is begint hij weer te huilen.
    We halen 'm ook wel eens uit z'n bedje om te troosten en even te knuffelen...maar zodra hij weer terug word gelegt is het huilen geblazen.
    En niet zo'n beetje ook.
    Nou wil ik 'm wel even laten huilen maar heb een dochter die daar ook wakker van word en de volgende dag gewoon naar school moet.
    Ik weet niet meer wat ik kan doen.
    Heb ook al een flesje geprobeert.
    Mijn man en ik willen ook graag lekker slapen.
    Maar vaak eindigt hij dus bij ons in bed omdat we allebij hartstikke moe zijn en onze dag ook weer vroeg begint.
    Heeft iemand dit ook mee gemaakt?
    Zoja...zijn er nog goeie tips die ik kan gebruiken???
    Vast bedankt voor het lezen.

    Liefs Linda
     
  2. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    Ik denk dat je hem toch gewoon moet laten huilen of anders een speentje.
    Mijn zoontje sliep eerst ook altijd bij ons op de kamer maar toen we gingen verhuizen kreeg hij een eigenkamer ik begon toen ook met hem optijd in bed leggen altijd om half 8.
    Eerst was het brullen geblazen hij was helemaal overstuur maar er werd gezegt dat ik dat gewoon moest negeren.
    De eerste avond huilde hij echt ander half uur de tweede avond was het maar een half uurtje en daarna ging het steeds beter en sliep hij gewoon door.
    Mischien kan je anders een sprookje of een liedje voor hem opzetten daar luiserde mijn zoontje ook altijd naar.
    Nu is Andy bijna twee en hij slaapt echt als een roosje paar maanden geleden ging het weer ff mis omdat hij een een persoons bed kreeg dat vond hij vreemd maar ook dat duurde maar twee dagen nu vind hij het geweldig:)
    hij gaat sávonds om 7 uur in bad en dan om half acht naar bed hij gaat gelijk lief slapen en word pas de volgende ochtend wakker :)
    Wat je dus mischien ook kan doen is je zoontje in plaats van s'ochtends s'avonds in bad doen of doe je dat al? want dan slapen ze lekkerder worden ze moe van.
    Je kan dan een beetje zwitsal slaap zacht douchgel in het badje doen of hem er gewoon mee wassen dat helpt bij mijn zoontje in ieder geval wel.

    groetjes joella
     
  3. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Dank je wel voor je reactie joella.
    Die van mij gaat meestal wel tussen half 8 en 8 uur naar bed toe.
    En idd...badje 's avonds doet meestal wel wonderen en daarna een lekkere papfles erachter aan.
    Maar dat van een rustig muziekje of sprookje is ook wel een tip.
    Tja, ik zou hem dan toch even moeten laten huilen.
    Maar soms is dat moeilijk omdat mijn dochter daar wakker van word en de volgende ook weer vroeg uit bed moet voor school.
    Inieder geval bedankt voor je tips.
    Ik ga ze zeker allemaal uitproberen want wil toch mijn rust en mijn bed weer terug ;)

    Liefs Linda
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het is idd beetje moeilijk maar beste oplossing is even laten huilen
    kan soms best lang duren maar ik heb ook volgehouden en ik heb ook kids die naar school moeten maar zijn al stukkie ouder :)
    duurde een paar dagen toen had ze geen last meer
    en nu leg ik haar neer en het is ZZZZZZZZZzzzzzzzz

    succes ow misschien idee om het in het weekend te doen kan je andere ook wat langer slapen mits dat nodig is
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi
    Misschien heb ik ook nog een kleine tip .
    Omdat de kleine gewent was bij jullie op de kamer te slapen , had hij altijd jullie geur om zich heen .
    Als je een knuffel hebt of koopt (liefst dubbel) dan moet je die een dag en een nacht onder je kleding bij je dragen .
    Gewoon op je huid dus .
    Dat knuffeltje krijgt jouw geur en kun je dan bij hem in het bedje liggen .
    Omdat het knuffeltje jouw geur heeft voelt de kleine zich niet alleen en heeft het idee dat je bij hem bent .
    Dit heeft bij onze jongste in elk geval geholpen !!!!

    Groetjes Joyce
     
  6. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Misschien nog een andere tip: een nachtlampje op zijn kamertje. Als hij dan wakker wordt, is het niet donker om hem heen....(eventueel de ganglamp aan laten kan natuurlijk ook, maar een klein nachtlampje is meestal voldoende).
    Mijn petekindje had hetzelfde en op het consultatiebureau werd uiteindelijk geopperd dat hij misschien wel bang was voor de nacht.....De eerste avond met een nachtlampje ging gelijk perfect, sindsdien slaapt hij heerlijk door!

    Ik hoop dat het in ieder geval gauw beter gaat!

    Groetjes,
    Ramona
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Het zal heus wel een tijdelijk iets zijn waar je kindje nu even doorheen gaat. De jongste heeft ook een periode gehad tegen de tijd dat ze een jaar was dat ze steeds omstreeks hetzelfde tijdstip wakker werd, dit werd geweten aan het feit dat ze naarmate ze ouder worden ze meer indrukken opdoen en dit niet altijd even makkelijk kunnen verwerken. Wat zich dus kan uiten dat de kleine na een bepaalde periode te hebben geslapen daarvan wakker wordt.

    Ik ging dan wel altijd even naar haar toe, ik haalde haar er verder niet uit, maar bleef op de grond zitten, hield haar handje vast en praatte heel even zachtjes tegen haar.

    Alles bij elkaar duurde het meestal een kwartier, en dan kon ik weer weg, heel langzaam je hand weghalen, dan wordt ze mischien wel wakker maar dan blijf je nog zitten, en toen viel ze meestal toch weer ff in slaap maar dan heeft ze waarschijnlijk toch het gevoel gehad dat het veilig was omdat ik bij haar bleef.

    verder deed ik niets bijzonders maar het hielp wel om haar weer sneller te laten doorslapen en alles bij elkaar heeft het een kleine 3--4 wkn geduurd, voor ze zelf weer gewoon doorsliep, ik bleef ook iedere keer iets korter bij haar zitten toen niet meer gegaan en vanaf de 1e keer dat ik er niet meer zat sliep ze zelf weer in binnen 5 min.

    Het is het proberen waard lijkt me, het is ook niks om de kleine weer bij je te nemen want dat hebben ze zo in de gaten.

    heel veel succes
     

Deel Deze Pagina